Denon 3806 VS Pioneer AX2/4 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 46 av 46
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Dette er meget interessant for alle med 3806 og 4306, lurer på om det er gjort mye målinger på feil måte med rar lyd som resultat når korreksjonen er aktivert.....
    Får meg til å lure på hvor mye galt en kan gjøre med denne automatiske romkorreksjonen da? Bruker en brukermanualen står det at det anbefales å kjøre 6 posisjons kallibrering i kombinasjon med Audyssey. Dette, sammen med fullstendig gal plassering av målemic, er vel de fellene en kan gå i. Eller....?

Newcomer mskjold sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Men tilbake til dette "Audyssey-syndromet"...............opp med manualen, lese lese lese............

OK! Her var det mye nyttig info
    Er det mulig å få et tips om hva du fant i manulaen? Har prøvd i å få Audyssy romkorreksjonen til å virke tilfredstillende, uten å lykkes.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mskjold
    Er det mulig å få et tips om hva du fant i manulaen? Har prøvd i å få Audyssy romkorreksjonen til å virke tilfredstillende, uten å lykkes.
    Tipper det Bård hinter til er å kjøre romkorreksjon ut fra alle 6 plassene og ikke færre som er veldig lett å velge. Har kjørt korreksjon fra både 6, 3 og 1 lytteposisjon. Det blir klart best lydbilde med kallibrering etter 6 posisjoner, men fremdeles noe livløst og "klangete" (etter min mening).

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med klanglete??? :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mener med "klangete", er at med Audyssey aktivert opplevde jeg at lytterommet fikk altfor mye romklang, og at bakhøytalerne var altfor mye med. På Phil Collins duett med Amy Keys var det like mye lyd fra publikum enn fra musikerne på scenen eks.

Dess flere lytteposisjoner du kallibrerer etter på 3806, dess bedre blir lyden. Jeg hadde på det tidspunktet meldingen ble skrevet kun kallibrert etter 3 sitteposisjoner (som er det antallet jeg har i kinoen) og da ble dette resultatet. Men kallibrert som alternativ 2 i manualen sier, ble det bedre. Om det er best, gjenstår å se (eller høre)...;-)

Dette er jo en av forskjellene på Pioneeren og Denonen. På 3806 kan du kalliberer lyden tilpasset flere sitteposisjoner, med AX2/4 kan du lagre flere minneplasser tilpasset forskjellige oppsett. "Win some, loose some...."

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Det jeg mener med "klangete", er at med Audyssey aktivert opplevde jeg at lytterommet fikk altfor mye romklang, og at bakhøytalerne var altfor mye med. På Phil Collins duett med Amy Keys var det like mye lyd fra publikum enn fra musikerne på scenen eks.

Dess flere lytteposisjoner du kallibrerer etter på 3806, dess bedre blir lyden. Jeg hadde på det tidspunktet meldingen ble skrevet kun kallibrert etter 3 sitteposisjoner (som er det antallet jeg har i kinoen) og da ble dette resultatet. Men kallibrert som alternativ 2 i manualen sier, ble det bedre. Om det er best, gjenstår å se (eller høre)...;-)

Dette er jo en av forskjellene på Pioneeren og Denonen. På 3806 kan du kalliberer lyden tilpasset flere sitteposisjoner, med AX2/4 kan du lagre flere minneplasser tilpasset forskjellige oppsett. "Win some, loose some...."
    Den duetten er sykt bra!

Mer romklang er jo ofte det motsatte av det folk trenger, pioneren er kjempebra på å dempe dette, kanskje nettopp styrken i Pioneers system.

Fant ut at Pioneer systemet har en Multipoint innstilling for å motvirke stående bølger i alle sitteposisjoner, dette var en positiv ting også i sweetspot.
    Og det er en "professional" utgave av MCACC advanced som man skal bruke dersom den vanlige målemetoden kommer til kort, skal være enda mer effektiv mot romklang/etterklang og kan settes opp samtidig med multipoint, noe jeg gjorde.

Moro for barna :-)

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •