Får ikke bilde fra Denon AVR-2106

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke bilde fra Denon AVR-2106

Får ikke bilde fra Denon AVR-2106 via component. Får bilde når vi går direkte fra DVD til TV, men når vi går gjennom receiveren kommer bare lyd - og ikke bilde på TV. Hva er trikset vi ikke har forstått?? (Nykjøpt utstyr; utpakket i dag.)

Newcomer An-Ro sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at du må inn i setupen og gjøre instillingene for komponent inngangen.
    System setup - input setup - component in assign
    Sett inn det som passer her. Så kan du bruke video select knappen på fjernkontrollen til å switche mellom bilde kildene. Husk at forsterkeren ikke har oppkonvertering til komponent, så om du kobler til en kompositt kabel eller s-video kabel, vil du ikke få bilde ut på komponent...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppsett i menyen ble gjort med en gang, uten at det kom bilde av den grunn. Kjører kun komponent så langt.

Newcomer carlh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Digistor
    Oppsett i menyen ble gjort med en gang, uten at det kom bilde av den grunn. Kjører kun komponent så langt.
    Vet at dette sikkert er litt i seneste laget i forhold til denne tråden, men for andres del som måtte lure på det samme:

Jeg hadde samme problemet igår da jeg fikk mine sårt etterlengtede component kabler fra ProfiGold.
    Kjørte det direkte fra DVD/HDD til PJ så fikk jeg bilde, men så snart jeg koblet inn forsterkeren min mellom de to (jadda, jadda, jeg husket å sette component in assign på Denon'en min...) så mistet jeg bildet.

Hva gjør man da? Jo, man går på avforum, det smarteste og beste som har vært siden hjulet, kondomen og ølet (ikke spør...), og søker på "component assign"...
    Leste over fra An-Ro det vanlige greiene om Component In Assign, etc... men det An-Ro skriver som jeg IKKE fant i manualen til Denon AVR-2106 var:
    "VIDEO SELECT"-knappen!!!!
    Hvordan kunne jeg vite at Denonen min ikke er så smart at den skjønner selv hva jeg foretrekker??? (Ikke henter boksen øl når jeg har lyst på heller for den saks skyld...)

Mine problemer er løst, mine bønner er hørt, osv..!!!

Takk for hjelpen, An-Ro!!

Jeg er nå den lykkelige tilskuer av en SINNSVAK forskjell mellom composite/kompositt lakrissnor (ja, jeg vet at dette var profesjonellt misbruk av MT-400en min, men det var KUN midlertidig... Lover!) og ProfiGold komponentkabler.
    Livet er slettes ikke så verst... :-)

Newcomer An-Ro sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flott

Hehe hyggeli at jeg kunne være til hjelp for deg da hvertfall! Vet ikke hvordan det gikk med Digistor?

God helg!

Newcomer carlh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av An-Ro
    Hehe hyggeli at jeg kunne være til hjelp for deg da hvertfall! Vet ikke hvordan det gikk med Digistor?

God helg!

God helg, An-Ro!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •