Pioneer 1015S?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer 1015S?

Hallo.

Har hørt mye godt om denne reciveren, men og mye den andre veien.
    Er dette et bra kjøp for 5000 norske hentet i Sverige?
    Er det bedre å kanskje velge en HK for ca 5k her i norge? De er vel mere strøm sterke enn Pioneeren er.
    De skal drive et par 909 i front, å noe mindre bak.

fint med Pioneeren er kalibrerings systemet på den, noe de rimelige HK modellene ikke har. Veit at 915 å har det, men er jo ikke like pen å se på syns jeg.

Har dere der ute, noen andre forslg enn 1015S i tilfelle, så sier jeg JA takk til innspill.

Søkt inne på nett her, men blir jo aldri klok på detta.

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For 5000kr så hadde iallefall jeg kjøpt pioneer'n

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp 1015 du. Den er meget bra. Du kan bi-ampe frontene dine om du kun skal kjøyre 5.1. Da vil du få nok av kraft til dine 909.

Kva er det negative du har høyrt om den?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hørt at...

Hørt at f.eks at hk sin 235, er mye mere strøm sterk, å vil dra de høyt bedre enn 1015.

At det er "gammeldags konstruksjon" på den. Å noe andre små ting.

Men hørt mest positivt om den.

Men går vel for 1015 tenker jeg. Ikke ille pris fra fyndbørsen på den akkurat heller.

Å skal ikke bruke noe form form hdmi eller noe slikt heller så det spiller inen rolle om det ikke er noen slike koblinger.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel heller hk sin 235 som har gammeldags konstruksjon.pioneer er et knakende godt kjøp til 5000 kroner.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

trenger de....

Trenger de virkelig 60 cm, med fri luft over seg??? Å var vel en del cm på sidene å bak de å, får jo aldri plassert de racket da f.eks.

Hvordan er rom korr. systemet til Pioneer, noen som veit?

Å hva mener folket her inne, hva som er de gode å dårlige sidene til denne Pioneeren da?

Har solgt min Arcam avr-300 for en stund siden, vil det bli "skuffende" å se på film med 1015 i forhold trur dere?

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlige sider:
    -ikke lys i fjernkontroll
    -trangt mellom høyttalerterminaler
    -ikke konvertering av bilde
    -ikke iLink
    -ikke Ethernet
    -ikke HDMI
    -krever mye luft rundt og over
    -modell over 1 år gammel, kommer noe nytt snart?

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ha en egen kabel for å få opp osd.Holder ikke med å kjøre feks. komponent. kansje ikke en dårlig side snarere heller en uheldig mangel imo.

Det med 60 cm fritt over skal man ikke ta så høytidlig,min yamaha blir mye varmere å klarer seg fint med mye mindre.

Er veldig dyp, passer ikke inn i alle benker

men 5000 kroner er den verdt

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt VSX-1015 i et oppsett med JBL E-100 i front. Disse er vel omtrent like tungdrevne som 909. I mine hørtes dette bra ut selv ved relativt høyt volum.

Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Kjøp 1015 du. Den er meget bra. Du kan bi-ampe frontene dine om du kun skal kjøyre 5.1. Da vil du få nok av kraft til dine 909.
    Er du sikker på at bi-amping-modusen på denne forsterkeren gir mer effekt til fronthøytalerne?

Vi testet nemlig også å bi-ampe frontene ved hjelp av de ledige kanalene bak, men vi evnet ikke å høre noe forskjell. Derfor konkluderte vi med at det ikke var verdt prisen av de ekstra kablene.

Men for all del, i mine ører virket det som om VSX-1015 hadde krefter nok, bi-amping eller ei.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvilken andre recivere til 5k er det verdt å se på da i tilfelle?
    Er mere optatt av 2 kanals hi-fi, så det surre rundt har jeg ikke noe greie på i det hele tatt, så å si, så trenger hjelp ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pondus
    Men hvilken andre recivere til 5k er det verdt å se på da i tilfelle?
    Er mere optatt av 2 kanals hi-fi, så det surre rundt har jeg ikke noe greie på i det hele tatt, så å si, så trenger hjelp ja.
    Mulig jeg tar feil, men mitt inntrykk er at du - etter å tilsynelatende ha bestemt deg - ble skeptisk etter de siste tilbakemeldingene. Jeg har selv en 1015, og jeg mener det ikke er noen stor grunn til det.

Enhver receiver til 5 TNOK vil innebære et kompromiss. Du vil ikke finne en receiver som håndterer bildeswitching og har krefter i overflod og .... og ...

Du starter med å fremheve kalibreringssystemet, som jeg er meget godt fornøyd med selv - tror du på ingen måte vil oppleve det frustrerende å se film med 1015. Men i siste innlegg påpeker du at 2-kanal er viktigst; i 2-kanal foretrekker jeg selv ihvertfall "direct mode" som helt styrer utenom kalibreringssystemet.

Hva gjelder alternativer, så er vel Denon 2106 et godt alternativ - mange fremhver prosessordelen i den som meget bra. Hvor mye vekt du skal tillegge tråder om folk som har opplevd problemer med den modellen får du avgjøre selv Den har neppe mer krefter enn 1015, men tilbake til kompromisset: realistisk vil du, til denne prisen, måtte finne noe som gir deg nok krefter som en start, og så supplere med en effektforsterker når du vil ha mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir å kjøre m en effekt forsterker på frontene muligens.
    Å den skal ikke brukes på 2 kanals hifi i det hele tatt, da jeg bruker annet til det formålet.

Siden jeg ikke har noe særlig peil på å stille inn høyt å slikt, tenkte jeg det var greit med auto oppsett, å siden 1015s er penere enn 915, så falt jeg ned på den. Å det positive jeg har hørt om 1015s, går foran de negative tingene .

Men kan ikke si at h/k sin serie er direkte stygg å se på akkurat den heller, men den har jo ikke auto oppsett, før rundt 12k, så det blir helt uaktuelt.

Jeg kobler bare opp min infocus 4805, inn på min dvd-spiller, så trenger jo ikke alle dissa "fanzy" inngangene å slikt, er fornøyd m det bildet jeg har.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kompis med samme opsett som meg, å som er ute etter en ny reciver han å.

Han skal da bruke sitt både til musikk å film.
    De fleste recivere i dag, er vel gode på hjemmekino delen, men hva til 5k er best til musikk? Noe som ikke "kneler" så fort det blir litt volum?

Hvilken til 5k er da det beste alternativet?

h/k sin 235, er jo opgitt til maks strømforbruk på 890W, mens 1015 er på 430, så vil ikke da f.eks hk sin dra høyt bedre på musikk?

For hans del er musikk vell så viktig som film delen, vist ikke mere, å har samma budsjett som meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1015 vs hk 235 på musikk?

siden hk sin er oppgitt til maks effekt på 890, å pioneeren har maks på 430, så vil kanskje hk sin være et bedre valg, vist den å skal brukes vell så mye til musikk, som på film, eller hva mener folket?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W 300 serien

Vil denne ha problem med å kjøre 300 serien fra B&W?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •