Brukererfaringer Midgard Audio Oberon 6.1 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 55
    Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva er forskjellen på Midgard og Embla? Er de testet mot hverandre?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har testet Midgard på Sonus Faber Grand Piano Domus? Eller andre SF?

Newcomer 8-Ball sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder på å teste toppmodellene av hver "merke" nå opp mot hverandre. Legger inn min dom her senere i uken.

Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Hva er forskjellen på Midgard og Embla? Er de testet mot hverandre?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 8-Ball
    Jeg holder på å teste toppmodellene av hver "merke" nå opp mot hverandre. Legger inn min dom her senere i uken.
    Det høres fint ut. Spent...

Newcomer Børge Selstad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey, nå snakker vi 8-ball!

Disse skal jo være ganske like, blir spennende å høre konklusjon.:roll:

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har hørt på begge nå siden lørdag og kan si at jeg er rimelig spent på morgendagen når jeg skal teste musikk av den mere dynamiske typen. Har til nå testet klassisk, filmusikk og generelt rolig musikk. Så imorgen setter jeg i gang med rock, pop og annen type musikk med litt mer trøkk i.

Og før noen spør så kan jeg si at jeg har begge settene med blokker plugged in og slått på 24/7 for å ikke bli lurt av varmkjørings delen.

Begge "merkene" ga meget bra dybde, holografi og klarhet på test platene jeg har kjørt til nå.

I´l be back!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det 8-ball? Blitt noe klokere?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det 8-ball? Blitt noe klokere?
    Ja, har jo det. Fordi om det ikke akkurat var uventet. Eneste forskjellene på disse blokkene så langt jeg vet er utseende og bedre terminaler i Midgards favør. Lydmessig så klarer jeg ikke å høre noe som helst forskjell på disse to toppmodellene, verken på xlr balansert eller med overganger til rca. De er lydmessig identiske hørt med mine ører, og så langt jeg vet så skal det ikke være noe galt med dem.

Som sagt er det jo vesentlig forskjell på kabinettene. Midgardene er mye tungre og litt større i bredde og høyderetning enn embla, med veldig gode terminaler. Mens emblaene virker "billige" mht vekt, dårlige terminaler, enkel konstruksjon og relativt kjedelig utseende. Her scorer Midgard serdeles høyere enn embla. De virker mere solide og gjennomført enn embla og dette teller ganske mye i min bok. Fordi om lyden er identisk så hadde jeg valgt midgard pga bedre utseende/virker mer solide til tross for prisforskjellene. Midgard litt dyrere men forsvares meget bra med fordelene ovenfor embla.

Dette er MIN vurdering av disse blokkene. Andre kan selfølgelig ha andre meninger/synspunkter.

Håper dette var intressant eller nyttig og høre for noen.

System; Arcam Diva AVP-700 , Arcam DV79 , Marantz cd17 og B&W703 med supra kabling og kimber.

Roy

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo ikke uventet at de låter likt. Det eneste som skulle tilsi forskjeller ( med mindre man hører til dem som tror på lydmessige forskjeller mellom plugger) er at kabinettene isolerer forskjellig mhp elektromagnetisk støy, slik at eventuell påvirkning mellom monoblokkene og andre komponenter muligens varierer litt fra oppsett til oppsett.

I forhold til det nye designet til Embla er jeg enig i utseende-vurderingen. Jeg vil uansett ikke ha glattpolerte "speilfronter". Stilig i enkelte oppsett, men utrolig følsomt for riper og fingermerker. Likte faktisk de gamle, stående kabinettene med det avlange "vinduet" bedre.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har B&W. Har du gjort deg opp en mening hvor de ligger i forhold til f.eks effekt-trinn som Parasound A21 el. lignende?
    Spør selvsagt fordi jeg har de selv.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har B&W. Har du gjort deg opp en mening hvor de ligger i forhold til f.eks effekt-trinn som Parasound A21 el. lignende?
    Spør selvsagt fordi jeg har de selv.
    Skal muligens låne hjem en Parasound A21 i helga og teste den opp mot ice. Men ikke helt sikker om jeg får det til.

Roffe; Enig at de gamle kabinettene til embla var ganske så stilige. Hadde det ikke vært for den røde dioden.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut. Finnes det noen bilder fra tilkoblingssiden på disse Midgardblokkene? Kjekt å se hvordan de ser ut "bakfra".
    Ellers enig med at det er verdt kronasjen hvis koblingene er kraftigere på Midgard + utseende er bedre.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan forøvrig også nevne at jeg prøvde et utvalg av xlr kabler på disse blokkene, deriblant Kimber Timbre og Hero. Må derfor dele med meg at jeg vil ikke anbefale disse kablene med disse forsterkerne. Klotz hjemmelaget, supra hjemmelaget og silk II funket veldig bra men Kimber ble for lyse og skarpe for min smak, xtremt skrikende mellomtone og diskant på musikk med mye elgitar og denne velkjente skjærende "SSS"éne. Dette forsvant nesten helt med de andre kablene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Førsteinntrykket Embla vs. MA er en skikkelig knockout hva design angår. At MA også kommer med 3 forskjellige finisher er også et stort pluss. Hvis det generelle kvalitetsinntrykket også er dårligere på Embla og de låter "helt likt" for de fleste, kan jeg ikke skjønne annet enn at MA er verdt en "høvding" mer. Egentlig så skjønner jeg ikke hvordan de får solgt Emblaene i det hele tatt. :grin:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns egentlig ikke finishen på noen av de rimelige ice baserte produkta er noe å skryte av jeg . Ok, MA er nok den som ser best ut, men er jo ikke bra design på de heller. Skarpe kanter etc, skulle likt å sett hva f.eks Marantz hadde gjort med designet . Hadde nok kosta litt mer også da.

Konrad: I morgen skal jeg teste mine på AL1000 . Gleder meg!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke disse utseende på emblaene så veldig. I rette omgivelser så ville emblaen passe like godt inn i stua som MA. I en moderne innredet Funkisbolig f.eks. Men helt klart at i de fleste tilfeller så vil MA være valget.

Kan også nevne at embla selger sikkert litt på "merke" enda. For de tidligere kabinettene så ganske så sjef ut.

Men det jeg synes er merkelig er at begge merkene har tildels elendige hjemme sider med lite bilder og rotete oppsett uten henvisning til tester og omtaler. Dette er igrunnen også noe som ikke akkurat burde være positivt iht det salget som foregår på MA og embla.

For å ikke nevne Bertram sine hjemme sider. Kunne trengt litt hjelp den stakkars mannen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MA sine hjemmesider er greie nok de. Men de andre ser ut som arngrens webdesigner har gjort en hastejobb (www.arngren.no).

Hvor mange har funkisvilla og monoblokker mon tro? Vil anta at markedet er 0,01 promille. Men de kan jo gjemmes bort.... De forrige til Embla var jo greie.

Skorob: Tror du skal få en grei fest(?) i morgen. Men pass på det er ikke sikkert CV!'ene har så mye mer å gå på enn det du har testa de på før. Plutselig kan en 15"'er treffe deg mens du sitter i sweetspot!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder nettsidene må jeg si at det ikke gir meg noe kvalitetsinntrykk. Ikke en gang bilder av baksiden er å finne. Det er jo ikke mer en ett par kalorier som skal til for at siden til Midgard oppgradert til sjef. Dette bør det gjøres noe med.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Infomessig er det en del mangler ja, men det var designmessig jeg først og fremst tenkte på. Hvis noen vil se flere bilder så finnes det bilder av titanium utgaven i min oppgraderingstråd.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig, men også legge ut et par tester. Hvis ikke tester/omtaler finnes er det jo en annen sak, men burde ikke være noe problem å låne ut et sett til div hifiblader og hifi-internett sider. Men men, jeg gir vel ****. Jeg har sett dem og hørt på dem, så jeg har all infoen jeg trenger jeg. Men tror så gjerne at det er mange som sitter på infomangel rundt disse.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •