Protection på Nad 218..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Protection på Nad 218..

Hei...

Jeg har 2 x 218 forsterkere, men når jeg spiller høyt så går alltid den ene forsterkeren i Protection, det er den samme forsterkeren hele tiden.
    Er bare når jeg spiller veldig høyt men syns det er rart at det bare er den ene som gjør det ..

mvh Espen

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Protection på forsterkerne altså? i brokobla modus.... hvordan takler høytaleren effekta da?

Newcomer ChrisW sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm, merkelig at det bare er den ene....kan være kablene fra høyttaleren til forsterkeren, har opplevd at min 218 har slått seg ut på protect da jeg har spilt høyt.løsnet kablene å monterte de igjen da var problemet borte....vet ikke hva som gjorde det?.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Begge forsterkerene er Brokopla ja.. Er 700w RMS i 8ohm (1.2kw 4ohm peak) utifra Papirene på forsterkeren og bak på høytalerene mine står det at de er på 400 watt men alikavel så kunne de trengt litt mere effekt men det er ikke mye mere de kunne klart...

Det er bare den ene forsterkeren som klipper ja, har ennå ikke fått den andre til å gjøre det enna men det er bare når jeg spiller grisehøyt da, men alikavel så syns jeg det er veldig rart..

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags ht har du?

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har jo CV CLSC-215

hvis ikke du brokobler NADene på B&W høyttalerne dine...hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Jeg kjører NAD forsterkerene mine på et par Cerwin Vega CLSC-215

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det forskjell hvis du slår av softclipping?

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri fått til dette med min. Har spillt grisehøyt med den brokoblet på 4ohms sub...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La forsterkerne bytte plass, sjekk om problemet følger høytaler/kabler eller forsterker.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenwangj
    Hei...

Jeg har 2 x 218 forsterkere, men når jeg spiller høyt så går alltid den ene forsterkeren i Protection, det er den samme forsterkeren hele tiden.
    Er bare når jeg spiller veldig høyt men syns det er rart at det bare er den ene som gjør det ..

mvh Espen
    Har du prøvd å bytte rundt så du har eliminert at det kan være et problem med en av høytalerene som drives? (jeg har med CV vært ute for løse ledninger som kan skape kortsluttninger ved litt "gasspådrag")
    Ville også prøvd å registrert om den ene forsterkeren jevnt over blir litt varmere enn den andre, noe som kan gi en liten indikasjon om at en av dem ikke er helt i "form".

Ellers synes jeg ikke det er så veldig rart at to forskjellige forsterkere kan gå i protection ved litt forskjellig tidspunkt nå de kjøres opp mot grensen av hva de skal tåle. Disse protection kretsløpene er ofte ikke så nøyaktig satt opp, så de vil løse ut ved den eksakt samme "over" belastningen.

Vet heller ikke hvordan du har plassert forsterkerene iht kjøling osv, men hvis man for eksempel skulle ha funnet på å plassere de to effekt forsterkerene oppå hverandre, vil den øverte få høyere temp inn på ljøleluften og vil for eksempel måtte kutte tidligere ved belastning for ikke å svi av noen. overopphetede komponenter.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett kan man, som ask4me2 er inne på, aldri forvente at to forsterkere er klin identiske. Det blir ALTID forskjell så lenge det er halvledere og gennerellt tolleranseverdier på komponenter. Deriblent delefilteret i clsc 215 som ikke direkte er noe hyper nøye og dyrt bygd opp...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke Varmen på forsterkeren eller høytaleren som det er noe galt med, det er sånn uansett hvilken høytaler jeg har den på...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vet du at protection kretsene i begge forsterkerne har dønn lik temp?? Men uansett, som nevnt tidligere. Det er umulig å lage to like forsterkere hvis man går de nøye etter i sømmene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -DJ_Ultimate-
    Hvordan vet du at protection kretsene i begge forsterkerne har dønn lik temp?? Men uansett, som nevnt tidligere. Det er umulig å lage to like forsterkere hvis man går de nøye etter i sømmene.
    på rimelige masseproduserte produkter vil det alltid være forskjeller, men på håndlågde high end produkter vil jeg tro forskjellene blir mindre og mindre.. iallefall hvis produsenten lager de "matchet"... f.eks i et bi amp system...

espenwangj: Da ville jeg sendt forsterkeren på service, iallefall hvis den andre forsterkeren går "langt lengre" enn den andre...

har du to like motorer på båten din skal ikke den ene stoppe 300rpm under den andre... (såfremt de er like da )

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mindre og mindre, ja! Men det vil aldri bli lagd to like transistorer, det er bare ikke mulig i masseproduksjon. De ligner hvis du matcher, men er ikke helt like. Hvis en konstruktør av halvledere går inn for å lage to like, ja da går det sikkert. Men da kan man se for seg prisen på disse. Og når det da gjerne skal være over 50 effekttransistorer i en amp er dette en umulig løsning.

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk utgang's sikringene på forsterkern, det kan være at en har "gått" og da blir de andre sikringene overbelastet. Er ikke sikker for det har aldri hendt meg :J

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter bildene jeg ser på minHifi, så ser det jo ut som den nederste forsterkeren får altfor lite kjøling..! Viss ikke de står annerledes til vanlig da

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frodo_
    Etter bildene jeg ser på minHifi, så ser det jo ut som den nederste forsterkeren får altfor lite kjøling..! Viss ikke de står annerledes til vanlig da
    De skal vel være "litt" veldig varme før temp protection slår seg på... så er ikke forsterkerne glovarme når dette skjer så er det neppe det som er problemet

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk aldri mine 218 til å gå i protection på 1515. Hvordan er det med plassering av den som ikke orker mer. Viktig med lufttilgang.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •