oppkobling...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: oppkobling...

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question oppkobling...

jeg driver å kobler til en nad c272 til en nad t753v2...

dette er problemet... det er noen "plugger" i reciveren (pre-out)
    det er 2 røde innganger etterhverandre å 2hvite etterhverandre... hvordan skal jeg koble dette sammen? må jeg bruke 2 y-ledd eller er dette bare pga at det skal være mulig å kobble på 2 effekt forsterkere på fronthøytalerne??

sikkert dårlig beskrivelse... men det haster litt... kobler opp as we speak...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var pluggerne der ikke ville jo ikke receiveren give ut lyd, de forbinder pre-out og main-in. For tweakere kan nevnes, at har man disse forbindelser bak på receiveren kan der være en lydmessig gevinst ved å skifte disse bøjler ut med en god kabel.
    Pre-out Front Left og Right ( de plugger i høyre siden av bildet) kobler du til Main IN Left og Right på din effektforsterker og kobler dine front høyttalere til effektforsterkeren.
    Main IN på receiveren skal du jo ikke bruke da du leder front signalet til din effektforsterker via Pre-Out.
    Ellers står dette sikkert beskrevet i manualen.
    Bruker du ingen ekstra effektforsterker skal de to plugger sitter som de andre i rekken der.

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk takk for raskt svar!

angående brukermanual... det tar lengre tid å lære seg engelsk for å lese brukermanual enn å spøre her på forumet

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har jeg prøvd å skru på reciveren for første gang men displayet på reciveren er "dødt" jeg har bare kobbla på cd spiller å front høytalere....

noe jeg også stusset på var at det var en stygg lyd fra viften....

noen andre som har t753.v2 som kan hjelpe meg?
    hvordan kobler jeg denne opp mot dvd spiller, tv og effektforsterker?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke brukt receiveren før du fik effektforsterkeren ?
    Cd går , som vanligt, i "CD IN" på receiveren.
    DVD spiller kan du koble til digitalt via en coax til Optisk IN, hvis du har en sånn, eller analogt med fem kabler til Front L&R, Rear L&R , Center og Sub IN på terminalene til venstre på receiveren, alt er jo forklart bak på receiveren.
    Kobler du analogt må du velge analogt ut i dvd spillerens meny slik du får lyden ut via de fem kabler fra dvd spilleren.

Front høyttalerne vil jo ikke funke hvis du stadig har fjernet de bøjler bakpå receiveren som du spurgte om sidst. Skal du bare bruke receiveren setter du bøjlerne i igjen og kobler front høyttalerne til "Front Left & Right Speaker Out"
    Kobler du effektforsterker på gjør du som jeg sagde før, bruker de to øverste, den røde og hvite i høyre side, ut til effektforsterkerens Main IN, og kobler front høyttalerne til effektforsterkeren, ikke receiveren !

Nad sine vifter skal bråke...

Eh, hvorfor kan du ikke engelsk da ?

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe nå har jeg kobbla monitor ut(på reciveren) inn på tv med en coax kabel.

da fikk jeg opp en sånn meny sak på tv-skjermen. da kunne jeg stille om slik at fronthøytalerne kunne drives me effektforsterker.

jeg skrudde av alt å kobbla til effektforsterker på fixed(ikke main inn... var bare variation å fixed som mulighet)

når jeg starta opp funka alt fint. men displayet på reviceren er enda mørkt å jeg har ikke sitt noe form for lys i det. plagsomt...

jeg kjøpte effekt forsterkeren for noen uker siden å kjøpte ikke hjemmekinoreciveren før i går....

trodde jeg hadde alle kabler som skulle til men nei! mangler jo en god del vist.

hvis det er noen som har en nad hjemmekinoreciver så guide meg litt. vanskelig å sette seg inn i en ny kontroll.tips om display tas også imot!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •