Vanskelig å finne god effektforsterker? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Blir Doxa produsert enda?

Selv liker jeg ikke helt lyden av de ICE forsterkerene jeg har hørt.. syns det låter kjedelig, men det kan og skyldes resten av anlegget. En skikkelig demo er nok på sin plass..

Jeg kan og anbefale Primare, selv om jeg nok er litt inhabil. Rotel har jeg hatt før, både cd, pre- og effekttrinn. De syns jeg ble for lite detaljert og låt og kjedelig, uansett hva jeg puttet på av høyttalere.

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, Lauvland (Doxa) lager nå effektforsterkeren 140 Signature. Disse kan kjøpes hos Haugaland Audio på Karmøy. (Se link i tidligere innlegg).

Mvh. Johan

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Børge Selstad
    Er det kun slegere på "mine" HiFi butikker som er subjektive når de anbefaler meg å ikke kjøre Oberon 6.1???
    Hvem har gitt deg en slik anbefaling?

Rotel slipper/har sluppet disse nye ICE baserte forsterkerne i disse dager.
    Er det noen som har rukket å få gjort tester på disse??? Generelle meninger???
    De er oppgitt til å levere 2(1)x500W i 8 ohm og det dobbelte i 4. Dette er jo nokså likt Oberon 6.1 og embla. Komments anyone???
    1091 skal være identisk med 6.1, med untak av en 12V trigger, chassis og prisen da.

Newcomer Børge Selstad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Argumentene mot Oberon 6.1 eller ICE generelt er vanligvis at 703 ene fortjener noe "bedre"... (noe som også kan bety: Det fører ikke vi så det er ikke bra nok...)

For meg er det svært vanskelig å få testet noe som helst selv grunnet min geografiske beggrensning, og da er det kun HiFi Klubben (som nesten ikke har effektforsterkere) eller HiFi Centeret med i hovedsak Hegel og Primare (dog noe begrenset i butikken!)...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt vanskelig når man vil teste forsterkeren før man kjøper ja. Er du like opptatt av hvordan de forskjellige effektrinnene spiller da? Sånn og sånn type diskantlyd mellomtone osv? For et trent øre legger man vel merke til forskjeller i alt av forskjellige produkter. Selv gjør jeg også det faktisk. Men 703 har jeg hørt på en Denon 4603 og det låt veldig bra selv på en surround forsterker. Har ikke hørt de med noe effekttrinn pga som du selv sier, Hifi Klubben har nesten ikke sånt inne. Jeg har derimot fått høre 803 på en slik Thule Effekttrinn og på samme denon receiver noe jeg ikke syns var noe spesiell forskjell. Syns Hifi Klubben er gode på sine ting og de har bra priser, men når det kommer til effekttrinn syns jeg de faller litt igjennom.

Jeg ser på meg selv som litt nybegynner i Hifi verdnen. Jeg valgte å kjøpe Rotel 1090 helt nytt nå jeg. Uten å lytte på hverken det ene eller det andre. Jeg vil i første omgang at mine Helicon skal få nok "mat". Noe jeg tror 1090 vil klare med glans etter å ha lest tester av diverse effektrinn.

Eller så har jeg hørt at NAD 218 skal være saker? -ler- :grin:

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil slå flere fluer med den samme smekken, mp jeg anbefale arcam FMJ P7. http://www.arcam.no/p7_effektforsterker.htm

Den har krefter i massevis, og spiller som en drøm

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Argumentene mot Oberon 6.1 eller ICE generelt er vanligvis at 703 ene fortjener noe "bedre"... (noe som også kan bety: Det fører ikke vi så det er ikke bra nok...)

For meg er det svært vanskelig å få testet noe som helst selv grunnet min geografiske beggrensning, og da er det kun HiFi Klubben (som nesten ikke har effektforsterkere) eller HiFi Centeret med i hovedsak Hegel og Primare (dog noe begrenset i butikken!)...
    Kjører selv ICE power på mine 703, og det finnes helt klart bedre "skyts" der ute.. men det koster også endel mer. Anbefaler Parasound A21, eller A52 om du vil ha 5 kanaler, og har råd. Utrolig bra på BW, men koster også 24-30000kr, Wizzkid på forumet her selger A21 brukt nå.. Sjekk ut den du . Men alt handler om matching og smak.

Selv falt jeg for Icepower, mye pga pris/ytelse(lydmessig). Bruker Electorcompaniet 4.7 som preamp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifiklubben i Bodø vet jeg kan gi deg en prøvelytt på Tact's (nå heter det vel Lyngdorf Audio?) digitale SDA2175 forsterker.......den burde jo kunne gi en pekepinn på hvordan MA's digitale forsterkere låter.......

Vet ikke helt hvilken type lyd du liker? Min erfaring med B&W er at de er litt "stramme" eller kanskje beskjedne er rette ordet? Det er 309 jeg har mest erfaring med, men jeg regner med at dine har en lignende klang.....jeg har selv ganske nøytrale høyttalere som jeg har matchet med Cayin's D1205.1 som har en litt varmere klang som jeg synes matcher fint. Jeg bruker i tillegg kabler som ivaretar dette.

Bor forresten selv i Meløy

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •