Yamaha effekttrinn - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Stadig ingenting, men det tar nok litt tid med "billigfrakt" fra Tyskland.
    Oi, den skal så langt ja. Har selv vurdert å kjøpe ting derifra selv, det er et mye lavere prisnivå på brukte saker og ting nedover i europa.

Mine to siste yamaha'er kjøpte jeg fra sverige, min 'billigfrakt' var en kamerat av en kollega som svingte innom og henta de på vei til norge fra stockholm :grin:
    DHL skulle ha 1700,- for å hente de på døra til selgeren, men jeg slapp heldigvis litt billigere unna, samtidig som jeg slapp å tenke på fortolling og moms.
    Utrolig at brukte ting ikke kan slippe litt billigere unna, veteranbiler kan jo innføres uten masse avgifter, hvor gammel må en forsterker være før vi kan kalle den 'veteran'? Det er 19 år siden mine forsterkere ble sluppet på markedet, tipper mine er et par-tre år yngre enn dette.

Har du sett at det ligger en MX-630 på bruktbørsen? Hvis den er der ennå da :wink: biamping eller brokobling? hehe

Are

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett at det ligger en MX-630 på bruktbørsen? Hvis den er der ennå da ;-) biamping eller brokobling? hehe
    Jepp, har sett det. Jeg er dok litt usikker på om jeg kommer til å beholde dette effekttrinnet særlig lenge da jeg egentlig har lyst på mer effekt. (150W+) Men vi får se.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, har sett det. Jeg er dok litt usikker på om jeg kommer til å beholde dette effekttrinnet særlig lenge da jeg egentlig har lyst på mer effekt. (150W+) Men vi får se.
    hehe, jeg syns selv at det må 200watt eller mere til før man kan si at man har 'nok' effekt.
    Mine yamaha'er er på 260watt i 8ohm og 400watt i 4ohm, men utifra målinger på dem så kan de levere 300watt i 8ohm uten å klippe, men da er THD'en oppe i 0.1% :roll:
    Vil tro at den du har kjøpt også kan levere endel mere enn den er oppgitt til, de "tuner" jo effekten ned til det punktet hvor de syns THD ser penest ut ofte.

Er spent på hvordan jobb 630 vil gjøre på dine relativt tungdrevne stativhøyttalere.
    Jeg bruker mine på lettdrevne stativhøyttalere, men det er ikke effekten som gjør at jeg er så glad i mine, det er lyden i dem jeg har blitt så glad i :grin:

A

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått testet MX-603'n litt, både sammen med min AX2 og en HK reciever. (Husker ikke modellen, g-h?)
    Jeg hadde ikke forventet at det skulle være så mye forskjeller som det var, men det er tydelig at Quadralene trenger med effeht enn AX2'en kan levere for å yte max. Forskjellene i bassområdet var svært merkbare, og nå spiller høyttalerne enda mer bass enn før, og vesentlig fastere. Jeg synes Yamaha sine recievere er litt spisse i lyden, og mistenkte kanskje dette effektrinnet for å være det samme, men jeg oppfatter det som alt annet enn spisst.
    Totaltsett er jeg utrolig fornøyd, og kan konkludere med at dette var et veldig godt kjøp.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått testet MX-603'n litt, både sammen med min AX2 og en HK reciever. (Husker ikke modellen, g-h?)
    Jeg hadde ikke forventet at det skulle være så mye forskjeller som det var, men det er tydelig at Quadralene trenger med effeht enn AX2'en kan levere for å yte max. Forskjellene i bassområdet var svært merkbare, og nå spiller høyttalerne enda mer bass enn før, og vesentlig fastere. Jeg synes Yamaha sine recievere er litt spisse i lyden, og mistenkte kanskje dette effektrinnet for å være det samme, men jeg oppfatter det som alt annet enn spisst.
    Totaltsett er jeg utrolig fornøyd, og kan konkludere med at dette var et veldig godt kjøp.
    Morsomt å høre at du er fornøyd, regnet egentlig med at du kom til å like den ;-)
    Er vel de mest potente 125wattene du har hørt på en stund tenker jeg? Kan overhodet ikke sammenliknes med en reciever på 125watt dette her...

Jeg syns en av de sterkeste sidene til yamaha er at de er veldig detaljerte og nøytrale uten å bli spisse i toppen eller slitsomme å høre på over lengre tid, og selv på meget høyt volum så låter det helt uanstrengt og rent :grin:

Skulle gjerne ha hørt hvordan det spiller på dine høyttalere, jeg syns ihvertfall yamaha og tannoy passer utrolig godt sammen..

A

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •