Krell vs. Musical fidelity

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Krell vs. Musical fidelity

Hei
    Dette er mitt første innlegg i forumet.

Jeg lurer på om noen av dere har erfaring med disse merkene?
    Jeg tenker spesielt på Krell KAV 400 og MF A.5 integrerte forsterkere.
    Poenget er at jeg ønsker å utvide mitt eksisterende hjemmekinoanlegg med bedre lyd i to kanaler og slik jeg ser det vil en integret forsterker med HTH funksjon være den beste løsningen. Begge de ovennevnte har dette.
    Jeg har lett med lys og lykter på internet uten å finne flere. Noen som vet om flere?

Heno

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Heno og Velkommen til forumet!

Ikke den største majoriteten av brukere av dure 2-kanals greier på AVforum.

Legg heller ut et innlegg på www.hifisentralen.no Klikk deg inn på Forum og videre til Hifi generelt.

Da burde du få noen gode svar.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, Burmester har en, men den koster over 100k.
    Ellers finnes det jo noen preamper som har det. Da kan du kjøre en stereo pre sammen med effekttrinn i to kanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for svar....

Jo da, jeg er klar over Burmeister, men litt i overkant av hva jeg er villig til å spandere på god lyd.
    Apropos det, snikkers-is: kvorfor konstrueres alle(?) effekttrinn/monoblokker med bare èn inngang? Hvorfor ikke to med en enkel velger i front slik at dem som ønsker det kan føde dem både fra stereo og hjemmekino?
    Skal innrømme at jeg ikke har gjort noen nitid granskning av effekttrinn og det kan godt være at jeg tar feil her, men jeg kan ikke huske å ha sett noen som har slik funksjon.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var selv intressert i KAV400 en stund - men jeg syntes byttingen mellom integrert og effekt var komplisert.

Min egen løsning på problemet ble å sette en switch på høytalerledningene på frontene for å veksle mellom stereo og surround.

Har også i noen andre tråder fått tips om noen ganske rimelige forsterkere som lett kan omvandles til effekt uten å kople om - husker desverre ikke hvilke.....
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Heno
    Jo da, jeg er klar over Burmeister, men litt i overkant av hva jeg er villig til å spandere på god lyd.
    Apropos det, snikkers-is: kvorfor konstrueres alle(?) effekttrinn/monoblokker med bare èn inngang? Hvorfor ikke to med en enkel velger i front slik at dem som ønsker det kan føde dem både fra stereo og hjemmekino?
    Skal innrømme at jeg ikke har gjort noen nitid granskning av effekttrinn og det kan godt være at jeg tar feil her, men jeg kan ikke huske å ha sett noen som har slik funksjon.
    En ide her kan jo være at du skaffer deg en forsterker med både rca og xlr innganger - så kan du skifte mellom disse alt etter hvilken kilde du vil ha
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har MF og er strålende fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset angående Krell Mr Spock. Det var greit å få vite. Angående to innganger Jeg har tenkt den tanken selv også. Men bryter på høytalerledningen vil jeg ikke ha.

HenningHG, jeg er ikke i tvil om at du er fornøyd og det vil sikkert jeg bli også, uansett hva jeg velger. Har også fått et tips om Bladelius som fikk bra kritikk i et HiFi blad for litt siden. Den har også HTH funksjon.

Jeg føler nesten at det er urettferdig å stille slike spørsmål som det jeg gjør her, for mye avhenger av smak og annet tilkoblet utstyr. Høytalerne mine er forresten Audiovector M3 Avantgarde.
    Nei, dette blir ikke enkelt, men akkurat nå har jeg vel en fot i MF leiren.

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å vurderer A5 selv, har hørt KW500 på B&W N804 og de låt meget bra selv om rommet ikke var godt. Har ikke hørt Krell dessverre, men "tror" den låter noe strammere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonus
    Sitter å vurderer A5 selv, har hørt KW500 på B&W N804 og de låt meget bra selv om rommet ikke var godt. Har ikke hørt Krell dessverre, men "tror" den låter noe strammere.
    Ja, A5 ser ut til å være et godt valg, men nå som Helgel er kommet med H200 er jeg ikke like sikker. Den er tross alt 5k billigere. Krell har jeg forlatt pga. bredden bl.a. Den vil ikke passe inn.
    Jeg skal kjøpe machende CD spiller også. Og de skal være av samme merke (se like ut pga. WAF faktor). Så den må da bli A3.5 fra MF (13.900) eller Hegels CDP2A (12.995). Det er totalt ca. 6000 spart. Kan kjøpe mange CDer for det beløpet. Eller investere i bedre kabler. :?:
    Hvis du gjør er valg, fortell hva du valgte!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    chapteraudio precis er definitivt et produkt å tenke på. den har satt griller i hodet til Gorm vet jeg. stikkordet er total stillhet.

http://www.chapteraudio.co.uk/docume...ter-Precis.pdf
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    chapteraudio precis er definitivt et produkt å tenke på. den har satt griller i hodet til Gorm vet jeg. stikkordet er total stillhet.

http://www.chapteraudio.co.uk/docume...ter-Precis.pdf
    Takk for tipset. Jeg skal ta en titt på den også.

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmekino og Musikk er to helt forskjellige "greier" for meg. I Filmverden ønsker man all den effekt og dynamikk, som det bor i en god action film, mest mulig troverdig gjenngitt (med sub etc.) og det skal være kjapt og presis :grin:

Allerede her svikter endel receivere :-x . Dette greier IKKE de fleste receivere å gjennskape ALENE. De fleste trenger noen kapable effekt trinn for å levere troverdig vare .. (egen oppfatning dette).

Selv bruker jeg en Krell KAV 300i som effekt trinn (matet fra pr-out fra Yamaha RX V2500). Denne skal levere 7*130W ( RMS 180W peak..' Gjesp.. (watt og Watt og lyd eller LYD..)

Musikk ut fra receiver i "pure direkt" med ekstra effekt forsterkere er altså ikke helt overraskende anbefalt (faktisk bedre 3D "effekt" enn ved å bruke min EC preamp via analog utg) direkte fra DVD/CD.

PS.
    Må skyte inn et som ivrig "DIY" er min "Krell" helt selvbygd og det er en "enkel" men "rock solid" konstruksjon som er nøytral, men langt fra "kald". Masse krefter og "stål kontoll" kombinert med "musikalske-kvaliteter"

Bruk øra og velg ut fra dette er mitt råd, men Krell låter i mine ører på mine E926 helt glimrende...

/L

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Killroy, jeg kan ikke annet enn å si meg enig.
    Jeg hadde to hensikter med denne tråden. Først å høre erfaringer med Krell og MF, dernest å finne ut om det fantes flere integrerte med HTH inngang enn de to. Da har jeg jo fått vite om Hegel og Bladelius i tillegg. Og nå vakler jeg mest mellom MF og Hegel og ser fram til å høre Hegel i aller nærmeste framtid. Hvis det låter bra tror jeg at jeg går for den. Den er jo også det klart rimeligste alternativet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •