Nyheter fra Rotel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nyheter fra Rotel

Noen som har hørt noe særlig om denne fra Rotel??

http://europe.rotel.com/products/specs/rmb1077.htm

Denne kunne kanskje være spennende for flere. Skyhøy WAF kontra mange like kraftige effekttrinn som er tilgjengelige i Norge foreløpig...

Tror jeg kunne tenke meg denne om prisen blir riktig

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen har i alle fall vært tilgjengelig på Nebys HiFi en stund: http://www.nebyhifi.no/documents/rotelprisliste_006.pdf

Var det riktig pris ;-) ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Rotel og lært seg å trylle? 7x100 watt og 400 Watts Power Consumption?

"That’s because the RMB-1077 digital amplifier is over 90% efficient and produces almost no heat."

Hva er 90% av 400, 360W... /7 = ca 50watt?
    Eller er det noe med Ohm eller lureri som spiller inn? Noen vettuge svar?

Newcomer matsa_bergen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgitt power consumption er vel ment som en pekepinn på det jevne forbruk under aktiv bruk...

tviler på det finnes noen som helst forsterker som bruker samme mengde strøm hele tiden (med unntak av rør og eller klasse A kanskje???), dette har vært diskutert tidligere på dette forumet, og jeg mener man kom til en enighet om at ovennevnte var realiteten...

både musikk og lydspor er tross alt dynamisk ;-)

hadde det stått max power consumption derimot...

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva skjer med at alle hele tiden skal henge seg opp i oppgitte watt, det har jo ingenting med hva et produkt kan levere! Og som oftest er dette gjennomsnitt.. Og et gjennomsnitt er vel heller ikke så lett å måle..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    hva skjer med at alle hele tiden skal henge seg opp i oppgitte watt, det har jo ingenting med hva et produkt kan levere! Og som oftest er dette gjennomsnitt.. Og et gjennomsnitt er vel heller ikke så lett å måle..
    På et kvalitetsprodukt har helt klart watt noe å si for hva den kan levere. en Rotel på 2x50 watt vil få problemer med å drive en høytaler med en følsomhet på 80db og 3 svære 18".... Å si at "faktiske watt" ikke har noe med hva forsterkeren klarer å levere er tull. At det er andre faktorer som kanskje er vel så viktige er en annen sak.

Å måle gjennomsnitt kan jeg ikke tro er et problem. Spille noen utvalgte sanger over en gitt tidsperiode på et bestemt volum på en bestemt høytaler og måle og regne litt?

De oppgir jo f.eks drivstoff forbruk og utslipp på bil i bykjøring/landevei? Det gjelder bare å fastsette en standard for måling.

men men, watt er jo ofte et newbie begrep på god lyd. Men er jo faktisk en viktig benevnelse.

Er enig det du sier angående gjennomsnittet, strømforbruket er 400W. Men forsterkeren leverer maks 7x100watt, det er jo det de sier. Hadde det stått Max output 400watt hadde jeg begynnt å lure...

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av forsterkeren her:
    http://europe.rotel.com/reviews/pdfs...News_dec05.pdf
    Mere Rotel stoff om bl.a. denne forsterkeren her på forumet (anbefaler å bruke søk en gang iblant ):
    http://avforum.no/forum/generelt-audio-og-hifi/25423-oss-rotel-fans.html
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krdale
    På et kvalitetsprodukt har helt klart watt noe å si for hva den kan levere. en Rotel på 2x50 watt vil få problemer med å drive en høytaler med en følsomhet på 80db og 3 svære 18".... Å si at "faktiske watt" ikke har noe med hva forsterkeren klarer å levere er tull. At det er andre faktorer som kanskje er vel så viktige er en annen sak.

Å måle gjennomsnitt kan jeg ikke tro er et problem. Spille noen utvalgte sanger over en gitt tidsperiode på et bestemt volum på en bestemt høytaler og måle og regne litt?

De oppgir jo f.eks drivstoff forbruk og utslipp på bil i bykjøring/landevei? Det gjelder bare å fastsette en standard for måling.

men men, watt er jo ofte et newbie begrep på god lyd. Men er jo faktisk en viktig benevnelse.

Er enig det du sier angående gjennomsnittet, strømforbruket er 400W. Men forsterkeren leverer maks 7x100watt, det er jo det de sier. Hadde det stått Max output 400watt hadde jeg begynnt å lure...
    Jeg skjønner hva du mener, men det er slik at de aller fleste merkene oppgir for.eks 5x 100 watt og bakpå står det at størmforbruket er på 380 watt. Og hver gang noen kommer med et nytt produkt her er det alltid en som kommenterer, hæ hvordan går det an å oppgi 5x100 watt når det står bakpå at den maks kan levere 380 watt..! Men saken er jo den at alle måler de 5x100 wattene forskjellig og det samme med stømbruken. Se bare på forskjellene mellom HK og Pioneer eller yamaha. Disse watt diskusjonene er tatt opp flere ganger under forsterker/reciever trådene. Og det jeg mener er at man ikke skal henge seg opp i akuratt dette, men selvølgelig, man bør jo få vite hva forsterkeren kan levere. For selv er jeg opptatt av å ha nok watt. men jeg driver ikke å henger meg opp i differansen mellom hva som er oppgitt watt og hva som står bakpå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •