Yamaha RX V2500, noen som har ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Yamaha RX V2500, noen som har ?

Etter mye frem og tilbake fikk jeg skaffa meg en RX V2500 i går og er i utforskerfasen mht oppsett etc (tipper at noen kjenner seg igjen). "Auto oppsett" høres fint ut, men er ikke veldig nyttig fant jeg fort ut (fin til å kalkulere avstand og nivå til HT, men EQ må man overstyre (sett alt til flatt)

Det som er litt uvant, er hvor "høyt" man må skru opp volumet på disse nye dingsene. Normalt er NULL (0) dB max volum, men neida, her kan du glatt gå over på PLUSS (+) dB . Veldig uvant med slik volumkontroll (må jo vri "ørten" ganger for å få akseptabelt lydtrykk. Spilte en filmsnutt av "Klodens Kamp" og måtte opp på minus (-) 17dB før jeg syns det skjedde noe.

Er dette normalt ?

Har satt alle HT til "small", så all LFE går til SUB (Dynabel "Brontes") og er satt til +3dB v/cut freq satt til 80Hz (ref THX). Dette fungerer bra.

Det tar litt tid til å bli "kjent med" slike nye dingser, men det er jo det som er halve morroa (I/O "assignment" er veldig forvirrende, men det går seg vel til) :?

Noen som har noen erfaringer / tips ang. denne modellen ?

+ ?

- ?

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Yamaha reciever, det er riktignok en rxv750 men på denne må jeg som reglel rundt -20 for å få skikkelig kinovolum. Tydelig at Yamaha er laget sånn...

Edit: Du har ikke prøvd å sette bass out til "both"? Jeg synes det fungerer mye bedre hos meg, blir merkbart bedre trykk i frontene.

Newcomer BlackDragon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Rx-v2500

Hey... Eg har lik forsterker...

Eg har bare gått på auto oppset selv... Eg har et rimmelig lite rom så eg går bare opp te sånn -20db for å få god lyd... Tror d e ganske så normalt... Men så stort rom har du og høytalere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ad. volumkontroll til Yamaha

Jeg har en RX-V4600, samme effekt som din 2600.
    Det er litt uvant i starten med disse volumkontrollene til Yamaha, men du setter nok pris på funksjonaliteten når du har fått vennet deg til den.
    Om du vrir hjulet raskt, øker volumet hurtig.
    Avhengig av hvilke HT du bruker, vil jeg ikke si at det er unaturlig at du må skru opp til -17dB for å oppnå skikkelig lydtrykk.
    Det er først når du passerer -20dB at den virkelig tar av, og du kan vel fortsette til ihvertfall 0dB før det blir "anstrengt". Enda er det nesten 20 dB igjen til fullt pådrag...
    Selv bruker jeg Hegel H2A effekttrinn til frontene og lyttenivået ligger fortsatt mellom -20 til -10 dB.
    Jeg opplever Yamahaen som kraftig og med mye punch og dynamikk.
    :grin:

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hegaudio
    Jeg har en RX-V4600, samme effekt som din 2600.
    Det er litt uvant i starten med disse volumkontrollene til Yamaha, men du setter nok pris på funksjonaliteten når du har fått vennet deg til den.
    Om du vrir hjulet raskt, øker volumet hurtig.
    Avhengig av hvilke HT du bruker, vil jeg ikke si at det er unaturlig at du må skru opp til -17dB for å oppnå skikkelig lydtrykk.
    Det er først når du passerer -20dB at den virkelig tar av, og du kan vel fortsette til ihvertfall 0dB før det blir "anstrengt". Enda er det nesten 20 dB igjen til fullt pådrag...
    Selv bruker jeg Hegel H2A effekttrinn til frontene og lyttenivået ligger fortsatt mellom -20 til -10 dB.
    Jeg opplever Yamahaen som kraftig og med mye punch og dynamikk.
    :grin:
    Etter et par dager er det litt mere "normalt" ja og det gir jo en enormt god kontroll da ( + / - 0,5dB pr. stepp). On screen GUI er også elegant og veldig praktisk. Skjønner at min gamle V520 har blitt, nettopp gammel.

Når jeg kjører kilde (pioneer 668) og Receiver i "direkte modus", så er jeg faktisk veldig overrasket over hvor bra dette er som musikk formidler.

Noen andre som har erfaringer på denne ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •