Yamaha eller Pioneer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha eller Pioneer

Noen som har noen formening om hvilken som er best av
    Yamaha RX-V1600/2600
    og
    Pioneer AX2AV

Prissmessig så er dem i nærheten alle 3, men ytelsesmessig?
    Skal bygge ut med effektrinn på fronter og center, skal ha gode musikkegenskaper i stereo og grym på film

Newcomer theom sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Foretrekker..

.. Yamaha i denne sammenheng.. Skal du ha effekttrinn trenger du strengt tatt ikke strekke deg til rx-v2600!

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge DVD & Hjemmekino får Yamaha rx-v 2600 17 av 20 poeng og skal i følge dem være et meget godt kjøp.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode musikkegenskaper i stereo taler vel for Pioneer, hørt litt mye grums om stereo på yamaha sine surroundforsterkere...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig respons her, jeg blir svært lite klokere!!!

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo nesten klin umulig å svar på dette spm. Hva du foretrekker er det bare du som vet.

Pioneer er vist noen hakk vassere på stereo/Musikk, mens detaljer og evnen til å spille film er Yamaha litt bedre på.Uansett så skiller det svært lite her

Ytelsesmessig. ?

Kalibreringssystemet til yamaha er meget avansert mens pioneer sitt system er nok en gang hakket vassere grunnet att de i tillegg har noen nye funksjoner.

Mellom 1600 og 2600 er det egentlig ikke store forskjellen. Du har ett mere fancy osd ,rec out funksjon, noen flere lyd programmer,oppskalering av bilde til 720 p 1080 i og 10 watt mere pr kanal på 2600 enn på Yamaha 1600.
    Alle disse tre modeller har ett hav av justeringsmuligheter mtp lyd bildet.

Når jeg skulle velge så var det Pioneer jeg skulle ha da den var best på alt mente jeg, helt til att jeg fikk høre att får å få opp on screen display så måtte man ha en s-video kabel for å få dette til. Jeg skal kun ha en kabel(Hdmi) frem til proj og da var valget enkelt for min del, Dette i tilegg til att mine høytalere er i 4 ohm noe pioneer ikke liker.

Jeg har i dag Yamaha 1600 og må si att jeg er meget godt fornøyd både til film og til musikk avspilling.

Oppsumering etter min smak.
    Yamaha til film og Pioneer til Musikk.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser visst ut til at jeg må skaffe meg to forsterkere!!
    Noe som er bra til begge deler :???:

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg lurer på i denne sammenheng: Hvis man har effektforsterker tilkoblet, blir det ikke da denne som til syvende og sist gjengir musikk/filmlyd. Spiller det da så stor rolle hvem av disse recieverene som er best til musikk og film?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er en del oppe på gjøvik og skal sannsynelig dit på mandag eller tirsdag får avklart dette i morgen, jeg kan jo ta med min 1600 opp slik att du kan få teste den. Send pm dersom du er intresert.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Det er jo nesten klin umulig å svar på dette spm. Hva du foretrekker er det bare du som vet.

Pioneer er vist noen hakk vassere på stereo/Musikk, mens detaljer og evnen til å spille film er Yamaha litt bedre på.Uansett så skiller det svært lite her

Ytelsesmessig. ?

Kalibreringssystemet til yamaha er meget avansert mens pioneer sitt system er nok en gang hakket vassere grunnet att de i tillegg har noen nye funksjoner.

Mellom 1600 og 2600 er det egentlig ikke store forskjellen. Du har ett mere fancy osd ,rec out funksjon, noen flere lyd programmer,oppskalering av bilde til 720 p 1080 i og 10 watt mere pr kanal på 2600 enn på Yamaha 1600.
    Alle disse tre modeller har ett hav av justeringsmuligheter mtp lyd bildet.

Når jeg skulle velge så var det Pioneer jeg skulle ha da den var best på alt mente jeg, helt til att jeg fikk høre att får å få opp on screen display så måtte man ha en s-video kabel for å få dette til. Jeg skal kun ha en kabel(Hdmi) frem til proj og da var valget enkelt for min del, Dette i tilegg til att mine høytalere er i 4 ohm noe pioneer ikke liker.

Jeg har i dag Yamaha 1600 og må si att jeg er meget godt fornøyd både til film og til musikk avspilling.

Oppsumering etter min smak.
    Yamaha til film og Pioneer til Musikk.
    funker ikkje pioneer med 4 ohms høyttalere :?
    i følge alex klarer den å drive hans høyttalere uten probleme.
    og den er da ikkje akkurat enkel å drive??

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Florø
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer eller Yamaha?

Er egentlig vanskelig å svare på dette. Det kommer ofte an på hvilke høyttalere forsterkeren blir satt sammen med, og hvordan du selv liker lyden. Noen forsterkere og høyttalere utfyller hverandre bedre enn andre. Jeg har jobbet som selger av Hifi i mange år, og har vært så heldig at jeg har fått testet mye forskjellige oppsett. Med litt justering, så kommer Pioneer godt ut.

Personlig så må jeg si at jeg ikke har hatt den beste erfaringen med Yamaha. Jeg har opplevd en del feil på forsterkerne jeg har prøvd fra dem. I budsjettklassen ville jeg klart gått for Pioneer. En skal ikke høre alt for mye på tester, men det er jo en pekepinn at de får utrolig mye skryt for hjemmekinoreceiverene sine. Jeg har inntrykk av at kvaliteten er solid og gjennomført. Den siste Pioneeren jeg har hatt var VSX-AX5i, og var meget fornøyd med den.

En liten feil som mange gjør når de lytter på hjemmekinoforsterkere er å bare koble den til, og så begynne å lytte. En kan gjøre store forandringer i lyden ved å bruke litt tid på å forstå hvordan forsterkeren virker, og så justere deretter. Hvis du har mulighet så ville jeg testet dem mot hverandre på ditt høyttalersett. Hvis ikke du har den muligheten, så føler jeg at Pioneer er en allround vinner, og et trygt produkt å kjøpe.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Florø
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Smurfen]Når jeg skulle velge så var det Pioneer jeg skulle ha da den var best på alt mente jeg, helt til att jeg fikk høre att får å få opp on screen display så måtte man ha en s-video kabel for å få dette til. Jeg skal kun ha en kabel(Hdmi) frem til proj og da var valget enkelt for min del, Dette i tilegg til att mine høytalere er i 4 ohm noe pioneer ikke liker.QUOTE]

Hmmm....er du sikker på at det er S-VHS? På min siste Pioneer var det komposittkabelen som måtte kobles på for å få On-Screen meny. Og uansett, så må en ikke bruke OSD-menyen for å betjene forsterkeren. Som regel så minker bruken av OSD på forsterkeren etterhvert som man blir kjent med å bruke den, så da ville iallefall jeg prioritere de egenskapene som betyr noe i en forsterker. Men det er jo selvfølgelig smak og behag.

Angående 4 ohm så har jeg brukt min Pioneer på dette uten noen problemer. På de fleste receivere fra Pioneer må en velge impedansen på høyttalerne. Kanskje det kan ha vært en årsak til at du hadde problemer?

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående 4 ohm på Pioneer. Kjører det selv og det går helt fint. Saken er vel den at reciveren blir litt varmere, enn om jeg hadde brukt 8 ohm's høytalere tror jeg..

Kan ikke si hva du skal velge siden jeg ikke har hørt Yamaha

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsel. Jo da Pioneer fungerer fint med høytalere på 4 ohm,men under avspilling av musikk hender det att lasten går under 4 ohm og da mister reciveren en god del av effekten. Dette gjelder forøverig de fleste recivere og skyldes att de har tildels kraftige beskyttelseskretser.Resultatet er da att den kan gå varm og skru seg av.

Stressballen. Pioneer er en allround vinner, og et trygt produkt å kjøpe.
    Jeg er helt enig i det du sier.. :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Florø
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilke høyttalere skal du bruke?

Høyttalerene vil sikkert ha en del å si med valg av forsterker, så du kan jo opplyse om hva du har, og spørre om noen har egne erfaringer med lignende oppsett?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Florø
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Overopphetet ja...

Smurfen. Skjønner hva du mener. Har bare ikke opplevd det. Er vel kanskje noe som skjer mer på mindre forsterkere? Sliter kanskje litt mer på større belastninger og slår seg av?

Jeg testet min tidligere AX-5 ganske bra noen ganger, og det ble aldri et problem. Men det var da helt åpent rundt forsterkeren og god klaring til hylle over. Hadde kanskje en del å si. Har for lenge siden hatt VSA-E08, og jeg husker at jeg fikk bare kjøleviften til å starte en eneste gang i perioden jeg hadde den. Så mine egne erfaringer er at det skulle litt hardkjør til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer

Jeg kjøpte meg AX2 i dag, hadde egentlig bestemt meg for å dra til sverige og kjøpe, men klarte å få en pris som gjrode det like greit å kjøpe i norge.
    Ferdig koblet opp og såvidt kjørt igang, og ting ser bra ut foreløpig ihvertfall.
    Jeg var oppe i akkurat samme problemstilling, mellom rx-v1600 og pioneer sin.
    Etter å ha snust i det uendelige snart, bestemte jeg meg for denne av flere grunner. Den har fått meget gode kritikker over alt, står bedre til mine høyttalere (tror jeg), noen kule gadgets som å koble på og styre Ipod via fjernkontrollen. Med 40 gig musikk kan jeg sitte noen timer og slappe av...
    Etter hva jeg har sett og lest er pioneer hakkket vassere på autooppsett og stereo. Yamaha på film.
    Uansett ser det ut som om folk er godt fornøyd uansett valg.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med nettverkstilkobling, slik at vi kan få tilgang på hele musikksamlinga selv om PC`en står i første etasje?!

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AX2 har ikke nettverkstilkobling slik som f eks Denon 4306. Du må i tilfellet anskaffe deg et mediacenter og streame filene fra PC til receiver via mediacenteret.

Ellers tror jeg Smurfen er inne på noe vesentlig:

Sitat Opprinnelig postet av Smurfen

Uansett hva du velger, tror jeg neppe du blir skuffet.

Newcomer theom sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Uansett hva du velger..

.. så bør du legge vekt på hva du selv synes, i og med at det er du som skal bruke dette..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •