Aragon forsterkere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer Puffyp sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Moss
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Aragon forsterkere

Noen som har erfaringer med disse?
    Evt noen som vet hvor man får tak i disse?
    Vet audiocompagniet har et par inne men de får ikke tak i de lengre..

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mondial designs, som produserer Acurus og Aragon og som eies av Klipsch har sluttet å produsere ting for 220volt, Produserer vel bare 110 volt nå. Audiocompaniet hadde utsalg av sitt lager for ca ett år siden. Kan være de har igjen noe, ellers så blir det eventuelt brukt.

Håper det hjelper

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen spesiell modell du tenker på? 4004 effektrinnet er/var en klassiker på 200w. Ble vel designet av D'agostino (Krell) hvis jeg ikke husker helt feil. Ble oppgradert til mk.II utgave på 90-tallet en gang.

Har selv to stk. 2004 mkII effekttrinn på 100w. Solid og gjennomført konstruksjon uten problemer. Fyldig/saftig i bunnen. Vurderer å selge en av dem.

Mvh. Johan

Newcomer theom sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja!

Dette er skikkelige saker! Får du tak i et godt eksemplar så aldri selg det igjen!

Newcomer Puffyp sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Moss
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rojoh
    Noen spesiell modell du tenker på? 4004 effektrinnet er/var en klassiker på 200w. Ble vel designet av D'agostino (Krell) hvis jeg ikke husker helt feil. Ble oppgradert til mk.II utgave på 90-tallet en gang.

Har selv to stk. 2004 mkII effekttrinn på 100w. Solid og gjennomført konstruksjon uten problemer. Fyldig/saftig i bunnen. Vurderer å selge en av dem.

Mvh. Johan
    Tanken var å bytte ut min Nad C272 for å få noe mer futt i mine Klipsch Rf-35, så da holder det nok ikke med 100W.

Mvh
    Steffen

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Puffyp
    Tanken var å bytte ut min Nad C272 for å få noe mer futt i mine Klipsch Rf-35, så da holder det nok ikke med 100W.

Mvh
    Steffen
    Det er stor forskjell på 100watt og 100watt, dette er vel diskutert flere ganger rundt omkring på forumet.
    Men hvis du har rundt 100watt nå og virkelig trenger mere effekt så burde du nok se deg om etter noe som er større enn 100 ja.

Rojoh! Er det ikke litt slemt å dele opp et søskenpar slik, da vil de jo aldri mer kunne få muligheten til å brokobles og brukes som monoblokker eller i et fett biamp oppsett.
    Syns bare det hørtes trist ut å dele opp ett sett som har mange muligheter :cry:

hehe
    Are

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Det er stor forskjell på 100watt og 100watt, dette er vel diskutert flere ganger rundt omkring på forumet.
    Men hvis du har rundt 100watt nå og virkelig trenger mere effekt så burde du nok se deg om etter noe som er større enn 100 ja.

Rojoh! Er det ikke litt slemt å dele opp et søskenpar slik, da vil de jo aldri mer kunne få muligheten til å brokobles og brukes som monoblokker eller i et fett biamp oppsett.
    Syns bare det hørtes trist ut å dele opp ett sett som har mange muligheter :cry:

hehe
    Are
    Jo, vemodet kom sigende så fort jeg hadde tenkt tanken på å selge den(m). Passer ikke helt i mitt nåværende oppsett, men hvis jeg skulle finne på å lete etter tilsvarende kvalitet, så må jeg nok påregne å bla opp noen tusenlapper... Vi får se hva jeg gjør - kjøpte dem brukt selv, så kanskje jeg tar meg råd til å lagre dem en stund??

Det som skiller "kraftige" 100-wattere mot litt spinklere saker (som f.eks. RB-1070 som jeg også har hatt), er at klangen ikke forandres etterhvert som man skrur opp volumet. Mindre forsterkere har en tendens til å begynne å låte litt presset/stresset når volumet passerer et visst punkt - ikke så med Aragon.

Mvh. Johan.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sikler litt på arogon selv.. trokke du sku fått problemer med å selge dem iallefall

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er IKKE forskjell på 100watt og 100watt!! Men er ofte forskjeller andre steder i spesifikasjonene! Som gjør en forsteker grommere enn andre. Blir som med bil.. BMW sine 100hk er som Toyota sine 100HK.. 1HK = 1HK, selv om de kommer ifra forskjellige produsenter.

Klipsch klarer seg fint med 40-80watt de! Og dette gjelder også RF-7 (som er toppmodellen i RF serien). Hørt klipsch Horn på en 35watter jeg, låt helt KONGE.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Det er IKKE forskjell på 100watt og 100watt!! Men er ofte forskjeller andre steder i spesifikasjonene! Som gjør en forsteker grommere enn andre. Blir som med bil.. BMW sine 100hk er som Toyota sine 100HK.. 1HK = 1HK, selv om de kommer ifra forskjellige produsenter.

Klipsch klarer seg fint med 40-80watt de! Og dette gjelder også RF-7 (som er toppmodellen i RF serien). Hørt klipsch Horn på en 35watter jeg, låt helt KONGE.
    ja en watt er uansett en watt... men hvis jeg sier "det er forskjell på en 100watts forsterker og en annen 100watts forsterker" så blir det vel riktig ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •