Muligens problem med DPR2005

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer hektorhake sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Muligens problem med DPR2005

Vel jeg kjøpte meg DPR og skulle prøve å sette opp EZ`en og taster inn all informasjon den vil ha.. men ingenting skjer.. uanset hva jeg gjør så står det bare test failured.. uansett..

Er det noen her som vet hvordan man kan kjøre en EZ på DPR?? i følge bruksanvisninge er det jo lett.. men ikke for meg...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hektorhake
    Vel jeg kjøpte meg DPR og skulle prøve å sette opp EZ`en og taster inn all informasjon den vil ha.. men ingenting skjer.. uanset hva jeg gjør så står det bare test failured.. uansett..

Er det noen her som vet hvordan man kan kjøre en EZ på DPR?? i følge bruksanvisninge er det jo lett.. men ikke for meg...

Hei,

Har samme forsterker men er for tiden ute på jobb (offshore) så jeg får ta det noe etter hukommelsen.

Først må du uansett koble den til en tv, gå igjennom alle menyene og sjekk at det er satt opp slik du ønsker.
    kan bruke monitor ut fra bakside til tv inn for dette.

Når du kjører test EZ så skal volumet settes på -15 (det står i boken), du trykker da på ez knappen og bruker vel set knappen(enter) til å velge om du skal kalibrere for 5 eller 7 ht.
    Etter valget er gjort så trykker du en gang til, det skal da komme en test tone fra hver ht og prosessen gjentas to ganger, du vil da samtidig se på skjermen hvordan den stiller inn dine ht.
    Subben må du nesten stille inn selv, ez er ikke noe god for dette.
    Når du stiller inn så sitter du i den posisjonen du normalt har for film titting og holder mikrofonen rett frem i øre høyde.

Jeg har imidlertid lagt merke til at på min dpr så fikk jeg ikke helt det samme resulutatet hver gang, så jeg lurer på hvor nøyaktig denne automatikken er, det er ganske enkelt å justere inn manuelt også, får test tone og bruke en db måler for dette via den manuelle muligheten.

Får du ikke test tone så kan det skyldes at du må ha inngangen aktiv, prøv i så tilfelle å sette inn en dvd plate i spiller men ha den på stopp men fortsatt aktiv og prøv igjen, jeg hadde noe problemer med dette men husker ikke akkurat hva det var, men tror det var noe slikt, når det ikke var test tone så stilte dpr alle kanaler til +10db.

Du får prøve deg litt frem, instruksjonsboken som medfølger er noe tung å lese.

Lykke til,

Mvh
    Geir
    Når dette er valgt skal du trykke en gang til

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann..

Jeg har gjort alt dette.. jeg har studert brukerveiledning og fulgt instruksene steg for steg.. men ikke en dritt.. når test lyden skal komme skjer det ikke noe...

Men takk alikavel...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bry deg med å bruke EZset funksjonen. Den er ikke så veldig god, sett opp anlegget manuelt heller. Det eneste EZset gjør er å justere avstand mellom høyttalerne, bestemme om de er SMALL eller LARGE og sette delefrekvenser. Dette gjør du lett på egenhånd også, og ofte med et langt bedre resultat.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jerk
    Ikke bry deg med å bruke EZset funksjonen. Den er ikke så veldig god, sett opp anlegget manuelt heller. Det eneste EZset gjør er å justere avstand mellom høyttalerne, bestemme om de er SMALL eller LARGE og sette delefrekvenser. Dette gjør du lett på egenhånd også, og ofte med et langt bedre resultat.
    Jeg har funnet ut det jeg også! men det var jo mest for å prøve det jeg er sjelden helt enig med slike oppsett!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •