Problemer med min technics forsterker.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med min technics forsterker.

Hei.

Jeg har en gammel (10-15år?) Technics forserker, som jeg fikk problemer med i helgen. hadde fest og musikken stod på. Det var ikke høyt, var mulig å prate i samme rom. plutselig bare slo den seg av. Når jeg prøver å skru den på nå, så får jeg spilt litt musikk, men når jeg skrur opp volumet litt, så skrur den seg av igjenn. Den veenstre høytaleren spiller mye lavere enn den høyre, menbegge spiller. Høytalerene er Dali blue 6006.

Noen som vet hva dette kan være?
    Takker for all hjelp jeg kan få her.

Mvh
    Andes

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kjønner jeg ingen ting.
    Jeg koblet til noen cerwin vega høytalere jeg har, og da virker alt helt fint.
    Hvorfor?

På dali høytalerene er det to innganger per høytaler, en til diskant og en til melomtone/bass. forsterker har kunn to høytaler utganger. Jeg har koblet det slik. Fra forsterker og inn på melomtone, så fra den polen og over til diskanten.
    Laget en liten ilusrtasjon raskt i paint:

Er dette feil oppsett??

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser riktig ut dette...

Men siden alt virker fint med annet høyttalerpar så er det fristende å tro at det kan ha blitt skade på høyttalerene dine under festen. Er lyden i den som spiller lavere fin eller skurrer det litt feks?
    Hvis du har smelta spolen i et element så vil det korstslutte utgangene på forsterkeren din og da slår kanskje beskyttelseskretser inn og slår den av..

Men hvis dere har spilt slik at det går an å snakke sammen så burde det ikke skje, men er forsterkeren liten og/eller dårlig så er det lett som en plett å sprenge høyttalere :-|

Are

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    koble høyttalerkablene til bare det ene settet med terminaler og bruk de originale bruene i mellom biviringen bakpå. spiller det fortsatt på samme måte så kan du vel konkludere med at kabelen er fin. så da har du smelt av høyttalerne på noe vis. skru ut ett og ett element og sammenlign med den som spiller normal lydstyrke. så ser du hvilket element du har toasted.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror jeg har kjønt hva som har skjedd. har jo koblet dette som en prarelkobling, og halverer det jo motstanden fra 8ohm til 4ohm. og forsterkeren min er ikke stabil i 4ohm. derfor seriekoblet jeg det, og da er det 16ohm, og det er forsterkeren min stabil i.

Hørtes ikke dette logisk ut?

Det virker i det minste nå, og da er jeg fornøyd.

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    drit i om det er logisk så lenge det funker bra. hehe godt å høre at du fikk liv i dem igjen da.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •