Denon receiver blinker rødt og går i standby mode

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 47
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon receiver blinker rødt og går i standby mode

Ja... var jo fest i går. Det ble spilt høyt, litt for høyt. Plutselig slutta forsterkeren å virke. Det kom et lite "pop" fra den, den blinker rødt og går i standby mode. Syntes å huske det lukta litt svidd også.

Dette er jo MEGA drit for å si det mildt. Men hva er galt? En sikring som er gått? Temmelig nervøs pga lukta og det "poppet" som kom. Noen som har vært borti lignende?

På forhånd takk,

Nervøs fyr

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk om noen kabler er kortsluttet. Dra ut alle kablene og se om den virker da.

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Velkommen til forumet, og velkommen i "Denon-reciver-med-feil-på-klubben"
    Jeg anbefaler deg å sette deg inn i hvordan søkefunksjonen fungerer, dette er et veldebbatert tema, uansett her er noen tråder:

http://avforum.no/forum/receivere-forsterkere/30692-denon-avr-2105-problemer-igjen.html
    http://avforum.no/forum/receivere-forsterkere/28070-med-denon-2105-a.html
    http://avforum.no/forum/receivere-forsterkere/26986-kortvarig-glede-med-denon-avr-2106-a.html
    http://avforum.no/forum/receivere-forsterkere/24532-denon-avr-2105-feil.html

Hva slags reciver var det? (Jeg tipper på en 2105!) Den må uansett inn på reprasjon, og mest sansynlig er det en utgang som er "sprengt"

Mvh.
    Andreas

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StianS
    Plutselig slutta forsterkeren å virke.
    Er det 2106, 2105 eller en annen modell?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være en utgangstransistor som ha gått. Vet noen av de denon receiverne reagerer på den måten hvis det skjer.

Newcomer theom sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sikring

Det kan være en sikring som har gått. Regner med at den er plassert i nærheten av strøminntaket. Sjekk dette før du leverer den fra deg! At det lukter litt "varmt" er i utgangspunktet ikke farlig. Lukter det brent og ryker er det en annen sak.. Uansett, så kjørte du ikke et forsterket signal på en input?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke en 2105, men en 4802 eller AV11SR. Stemmer at den er plassert i nærheten av strøminntaket ja. Optisk signal via PC. Hvordan finner jeg ut av at det er en sikring som er gått..?

Tusen takk for hjelp

S.S.

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må du kort og godt åpne forsterkeren og sjekke sikringene på den gode gameldagse måten. bare ta ut stikkontakten først så du ikke får en støtende opplevelse hvis du skulle beføle noe du egentlig ikke burde inni forsterkeren. hehe.

Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den blinka rødt og gikk i standby så er det hvertfall ikke 230v sikringen som har gått.. Mulig at sikringen på utgangene har gått, men det høres mer ut som om utgangstrinne-t/ene har tatt kvelden.. Lever den inn på service først som sist du, med mindre du har peil..

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe. stygt å le altså men etter å ha sett 1001 slike tråder så begynner eg å lure hva som er med denon..

Tror ikkje eg tørr å kjøpe noe denon her i gården etter alle desse trådene
    ikkje noen så veit kva desse denon forsterkerene kan finne på :grin:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Forsel
    Hehehe. stygt å le altså men etter å ha sett 1001 slike tråder så begynner eg å lure hva som er med denon..

For å ta Denon litt i forsvar, så kan det være at en del Denon-eiere kanskje driver med litt uvettig bruk også. I dette tilfellet var det jo brukt under en fest, med ditto helt sikkert nonchalant bruk. Aldri smart å bruke max volum over lengre tid, uansett merke.

Bare en tanke....;-)

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Forsel

Jeg har misshandlet NAD til døde og, så tror ikke det er noe verre med denon en de fleste andre moderat prisede forsterkere.
    Alt kan ødelegges bare det misshandles nok.. virker som om de som liker å spille så høyt at man har vondt i ørene i flere dager har STORE høyttalere og liten forsterker og da sier det seg selv at det MÅ gå nedenom tilslutt :/

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en ganske gammel Denon PMA et eller annet (stereoforsterker) som funker utmerket den dag idag, og har hatt en Denon AVR-1803 frem til ganske nylig som også funket/funker utmerket. Bare positive erfaringer mao.

På fest drar jeg heller frem det allerede slitne logitech pc-annlegget mitt, da kan jeg også drikke uten og være nervøs for anlegget. Fulle folk og anlegg = dårlig kombo. Etter et par øl så blir ikke ørene sååå kresne heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja... var jo fest i går. Det ble spilt høyt, litt for høyt. Plutselig slutta forsterkeren å virke. Det kom et lite "pop" fra den, den blinker rødt og går i standby mode. Syntes å huske det lukta litt svidd også.

Dette er jo MEGA drit for å si det mildt. Men hva er galt? En sikring som er gått? Temmelig nervøs pga lukta og det "poppet" som kom. Noen som har vært borti lignende?

På forhånd takk,

Nervøs fyr
    Hehe....skulle nesten tro du hadde hvert på fest hos meg??

For det samme skjedde nemlig når jeg hadde fest igår.

Spilte kanskje litt høyt, men ikke så høyt at den burde tatt kvelden. Forsterkeren er en Denon 2105. Trodde først det bare var en slags "termosikkring". Men den fungere fortsatt ikke, så det er nok no annet som er galt. Skal koble fra alle kabler å prøve den igjen...

Dette er heldigvis en låneforsterker fra hifiklubben, siden min Nad 753 er sendt til oppgradering.

Men kjipt er det uansett.. :sad:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petto
    Hehe....skulle nesten tro du hadde hvert på fest hos meg??

For det samme skjedde nemlig når jeg hadde fest igår.

Spilte kanskje litt høyt, men ikke så høyt at den burde tatt kvelden. Forsterkeren er en Denon 2105. Trodde først det bare var en slags "termosikkring". Men den fungere fortsatt ikke, så det er nok no annet som er galt. Skal koble fra alle kabler å prøve den igjen...

Dette er heldigvis en låneforsterker fra hifiklubben, siden min Nad 753 er sendt til oppgradering.

Men kjipt er det uansett.. :sad:
    ja, denne 2105/2106 tror jeg MÅ ha for små utgangstransisistorer, for de ryker visst på mange annlegg selv de som har moderat store høyttalere. Denon har nok vært litt uheldige med valg av transistorer til denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    ja, denne 2105/2106 tror jeg MÅ ha for små utgangstransisistorer, for de ryker visst på mange annlegg selv de som har moderat store høyttalere. Denon har nok vært litt uheldige med valg av transistorer til denne.
    Har tatt ut forsterkeren nå? Er det noe jeg kan prøve på/se etter?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke jeg åpner denna saken nei, jeg har null peil.
    Det jeg lurer på er om dette dekkes av garanti? Forsterkeren er 4,5 år gammel, håper bare jeg finner kvitteringa...

Hvis ikke er det noen som kan anbefale et verksted i Stavanger området?

Fatter ikke hvorfor en skulle spille på max.. syntes jo -5 er jævlig høyt i edru tilstand. Idiotisk, men godt å høre jeg ikke er alene

Takker for alle svara folkens!

S.S.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke jeg åpner denna saken nei, jeg har null peil.
    Det jeg lurer på er om dette dekkes av garanti? Forsterkeren er 4,5 år gammel, håper bare jeg finner kvitteringa...

Hvis ikke er det noen som kan anbefale et verksted i Stavanger området?

Fatter ikke hvorfor en skulle spille på max.. syntes jo -5 er jævlig høyt i edru tilstand. Idiotisk, men godt å høre jeg ikke er alene

Takker for alle svara folkens!

S.S.
    Finner du kvitteringa så skal dette dekkes av kjøpsloven, for dette er en vare som er ment å vare i mer enn 5 år.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    For å ta Denon litt i forsvar, så kan det være at en del Denon-eiere kanskje driver med litt uvettig bruk også. I dette tilfellet var det jo brukt under en fest, med ditto helt sikkert nonchalant bruk. Aldri smart å bruke max volum over lengre tid, uansett merke.

Bare en tanke....;-)
    Men hvorfor kan man ramse opp 20 til 1 eller noe når det gjelder slike problemer og det gjelder ein denon...?????

Og når man leser at denon får ødlagte utganger berre ved å skifte høytalerkabler uten lyd men stående på.... :shock:

Altså eg har hatt mange forsterkere og ikkje alle er blitt behandlet like pent alltid. men ingen har tatt kveld på grunn av det.
    som sagt hvor er det blitt av interne sikringskretsløp i denon??
    berre kuttet ut å bygge det eller??

For i 90 % av desse tilfellene som eg leser så er det normalt at sikrings kretsløp slår ut..
    og det har eg hatt på mine Ec forsterkere og. og dei var sikkert ikkje bygd for uvettige folk med uvettig bruk..

tallene i dette forum taler jo i grunnen for seg sjølv så kan du forsvare Denon til ******* kommer :grin:

Eg blir meir og meir skeptisk til kvaliteten ved denon for hver dag som går.. :-x

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uvettig bruk dekkes ikke av kjøpsloven. Og kortslutte høytalerterminalene er ikke lusrt på noen forsterkere. Jeg har klart å gjøre det på min Denon AVC A11SR uten at den har gjort annet enn å skru seg av.

Sjekk kablene før du sender den på service.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •