Denon receiver blinker rødt og går i standby mode - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Forsel
    Men hvorfor kan man ramse opp 20 til 1 eller noe når det gjelder slike problemer og det gjelder ein denon...?????

Og når man leser at denon får ødlagte utganger berre ved å skifte høytalerkabler uten lyd men stående på.... :shock:

Altså eg har hatt mange forsterkere og ikkje alle er blitt behandlet like pent alltid. men ingen har tatt kveld på grunn av det.
    som sagt hvor er det blitt av interne sikringskretsløp i denon??
    berre kuttet ut å bygge det eller??

For i 90 % av desse tilfellene som eg leser så er det normalt at sikrings kretsløp slår ut..
    og det har eg hatt på mine Ec forsterkere og. og dei var sikkert ikkje bygd for uvettige folk med uvettig bruk..

tallene i dette forum taler jo i grunnen for seg sjølv så kan du forsvare Denon til ******* kommer :grin:

Eg blir meir og meir skeptisk til kvaliteten ved denon for hver dag som går.. :-x
    De har et problem med 21xx serien, men hey det er det jammen mange andre produsenter som her problemer med og (en serie altså). HK har jeg hørt mye bajs om, og NAD hadde en periode en dårlig serie. og du må huske det at det er veldig mange fler som skriver om problemene de har med et produkt enn de som skriver at de er fornøyd, så jeg har ikke noe negativt om Denon, men har bestemt å kjøpe 3806 i steden for 2106 delvis pga problemer og delvis fordi 3806 har kraftigere forsterkerdel og har HDMI svitsj

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå lett gjennom 10 år med kvitteringer og klarer pokker meg ikke å finne den

Man er nødt å ha denne for å få fikset den under garanti? De har ikke registrert serienr og ser kjøpsdatoen ut fra denne?

Hvis ikke hvor mye regnes en slik reperasjon å komme på? Noen som har peiling?

Mvh

S.S.

Newcomer TC3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg har hatt dette problemet 2 ganger og det skyldes ikke misshandling av produktet.

Det at forsterkeren går i protection mode er jo at forsterkeren har en innebygget sikringskretsløp som skal beskytte utgangene mot ryke ved feks. ved kortslutning/overbelastning. Når kortslutningen er fjernet/forsterkeren er nedkjølt skal det koble seg ut igjen og forsterkeren fungere som normalt. Det som skjer her er jo at dette beskyttelsekretsløpet enten:

1. Ikke fungerer
    2 Ikke kobler ut (pga at kortslutningen er internt i forsterkeren f.eks. brente utgangstransistorer)

Dette er helt klart reklamasjon.

HiFi klubben har alt registrert på data så jeg tror ikke at det skal være noen problem med garantien.

Du trenger ikke tilstå at du har spilt spesielt høyt for å forklare hva som skjedde da dette er en feil som har gått igjen på denne modellen. Hos meg skjedde dette når jeg spilte på moderate nivåer.

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TC3,

Takker og bukker. Du beroliget meg veldig nå

Får ta turen i morgen til HiFiKlubben.

Stiller spørsmål med meg selv og min policy om å ikke kaste bort noen kvitteringer... har jo tusener her. Sant ******* å finne noe bestemt.

S.S.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvorfor kan man ramse opp 20 til 1 eller noe når det gjelder slike problemer og det gjelder ein denon...?????

For i 90 % av desse tilfellene som eg leser så er det normalt at sikrings kretsløp slår ut..
    og det har eg hatt på mine Ec forsterkere og. og dei var sikkert ikkje bygd for uvettige folk med uvettig bruk..

tallene i dette forum taler jo i grunnen for seg sjølv så kan du forsvare Denon til ******* kommer :grin:
    I allverden, Forsell :shock: . Spist noe dårlig til middag??

Jeg prøver bare å nyansere det hele litt. Forum slik som dette er et yndet sted å spre sin misnøye når et produkt såkalt "svikter". Slik vil det alltid være. De som er fornøyde vil aldri skrive eller si så mye som de som er misfornøyd.

Dessuten regner jeg ikke med at noen vil innrømme at de kanskje vrei litt for hardt på volumhjulet under en fest, eller at de glemte å ta strømmen på produktet før de byttet høytalerledninger og sørget for en kortslutning av høytalerutgangene??

Til sist: At du insinuerer at jeg absolutt forsvarer Denon så er det feil. Er det noe jeg forsvarer så er det elektronikken som av og til desverre er utsatt for uvørent bruk/brukere....

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TC3
    Du trenger ikke tilstå at du har spilt spesielt høyt for å forklare hva som skjedde da dette er en feil som har gått igjen på denne modellen. Hos meg skjedde dette når jeg spilte på moderate nivåer.
    Samme her første gangen det skjedde hos meg hørte jeg på musikk i stereo ved ca -20 db. Andre gang så jeg film ved ca -15 db. Om dette skulle være for stor belastning for mine DM300 serie fra B&W, får det stå for hifiklubben sin regning da jeg regner med de har nok kompetanse til å anbefale forsterkere og høytalere som passer sammen ved salg.

Så, Anfield Godt mulig at noen er uvøren og skrur høyt, men dette problemet med utgangstransistorene tror jeg bunner ut i noe annet

Mvh.
    Andreas

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    I allverden, Forsell :shock: . Spist noe dårlig til middag??

Jeg prøver bare å nyansere det hele litt. Forum slik som dette er et yndet sted å spre sin misnøye når et produkt såkalt "svikter". Slik vil det alltid være. De som er fornøyde vil aldri skrive eller si så mye som de som er misfornøyd.

Dessuten regner jeg ikke med at noen vil innrømme at de kanskje vrei litt for hardt på volumhjulet under en fest, eller at de glemte å ta strømmen på produktet før de byttet høytalerledninger og sørget for en kortslutning av høytalerutgangene??

Til sist: At du insinuerer at jeg absolutt forsvarer Denon så er det feil. Er det noe jeg forsvarer så er det elektronikken som av og til desverre er utsatt for uvørent bruk/brukere....
    Jo og eg prøve berre å ynde til at hvor blei det av sikringskretsløpene som er vanlig på slike produkter som også tc 3. snakker om.
    det er klart at man skal skru av forsterkeren ved tilkoblinger og slikt.
    men om man ikkje gjer det så bør det være sikrings kretsløp som trår inn.
    eg kan innrømme mange så ganger at eg har fått kortsluttning på høytaler utgangene men alle mine forsterkere har og slått seg ut om det hadde vore til bryderi.. og dei fleste er det faktisk ikkje til bryderi ein gang før det er litt volum på lyden... og når det gjelder forsterkere som ikkje tåle ein fest..
    hvor ble det av sikrings kretsløpet som seier nå er varmen for høy her.. eg må kjøle meg ned..
    viss ikkje det er sikrings kretsløp mot det så sparer dei på noen underlige områder. eg vill kalle det produksjonsfeil.
    eg veit ikkje hva ein forsterker til fleire 100k har , men den har ein annen kunde gruppe og. Dessuten er det kanskje droppet på grunn av lyden??
    men her snakker vi om forsterkere som den vanlige mann i gaten kjøper. og med alle dei forskjellige situasjoner dei da kan havne i.. er det ikkje derfor dei bygger desse sikrings kretsløpene??

Eg trodde denon var kjempe forsterkere eg, men er det slik at dei ikkje finnes sikringskretsløp i dei så tørr ikkje eg å kjøpe dei.
    eg kan ikkje love ved eit lite uhell at pluss kjem bort i minus eit sekund eller at mine høytalere er for tunge å drive, og den ikkje liker tempraturen. For eg sitter ikkje å måle tempraturen under ein film...eller ein fest.

Nei da går eg til produsenter som kan gi meg denne lille beskyttelsen.

Og det lille verbale angrepet på deg og denon var ein spøk. derfor smilet bak :lol:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det lille verbale angrepet på deg og denon var ein spøk. derfor smilet bak :lol:
    Den er grei...;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leverte inn forsterkeren i går. Fikk atter en gang bekreftet at det er visse personer i den butikken som ikke burde hatt jobb..

Men uansett, ei uke uten forsterker Og ifølge dem så var det ikke sikkert det var en reklamasjonssak. Så dette kan jo bli spennende.

S.S.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke forvent å få den tilbake om en uke. Jeg har snart ventet tre uker på min, uten å høre et pip fra dem...
    "De ringer deg fra Dalens en uke etter at du leverte den inn her til oss for å fortelle deg hva som var galt og hva det vil koste."

Yeah right.

Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Øh?! Det er jo klart at den forsterkeren som det har vært så mange problemer på skal gå på garantien! Jeg hadde krevd å få låne en annen forsterker i den "uka" det tar å sende den på rep...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du bor i Ski du også!
    Da har du sikkert vært innom Klubben her nede som starta for bare et par måneder siden. Tilsynelatende har de ikke så altfor god erfaring med reklamasjon der nede... Virker som de aller fleste som jobber der er ganske ferske, og det gjør jo ikke akkurat ting lettere.
    I fjor leverte jeg den inn til Klubben i Marcus Thranes gt, og da tok det bortimot to måneder før jeg fikk den tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håpe virkelig ikke at On & Off Service tar så lang tid.. Men med min tidligere erfaring så har jeg egentlig ikke troen på at det går ei uke

To måneder er jo helt sinnssykt! Kundeservice er jo ikke-eksisterende.

S.S.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 måneder??? Mener å huske at hvis det tar over 2 uker så har du _KRAV_ på et nytt produkt, evt ett tilsvarende produkt til utlån inntil du får det reparerte produktet tilbake.. Det var hvertfall slik da en kamerat av meg reklamerte på en mp3.. Tror det var på spaceworld og det er jo ikke akkurat den butikken med best kundebehandling.. De fleste butikker som har lyst på kunder vil vel gå med på å låne ut en forsterker hvis kunden krever det.. Det finnes mange steder å handle HiFi utstyr og jeg tror de fleste velger butikk først og fremst pga tidligere gode handler fremfor hvilken butikk som har det og det produktet..

Joa jeg har vært innom HiFi-klubben et par ganger og kjøpt center og noe kabler, men jeg har ikke noe grunnlag for å si noe om det du nevner angående reklamasjon..

En liten OT; ble du like sjokka som meg da du gikk inn dit første gangen?? Butikken er jo knøttliten jo! Med et halvt lytterom (ingen dør inn dit).. Jeg hadde forestilt meg at de skulle bruke hele det lokalet DnB hadde før jeg.. Men for all del det er da en fin liten butikk og mye bedre enn ingenting:grin:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal det sies at da jeg leverte den inn i fjor var den ganske bra toasta. Men to måneder er allikevel mye...
    Men det jeg egentlig synes er dårlig er den oppføginga jeg får. Greit at det tar tid, men det tar da ikke så lang tid å ringe og høre med Dalens hvordan det går for så å ringe me tilbake med et ca-tidspunkt. Det hadde hjulpet veldig mye!
    Men det virker ikke som om Hifi-Klubben bryr seg døyten om når jeg får igjen 3805'en...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff da.. Kan ikke si så veldig mye mer enn det som allerede er sagt, men sånne historier, selvom de heldigvis ikke dukker opp så ofte, ødelegger veldig kundeforhold til en butikk.. Det burde HFK også skjønne...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv kun gode erfaringer med hfk og service. Men får se nå som jeg skal sende inn cambridgen min. Virka ikke særlig imponert når jeg ringte inn til de igår nei. Sa jeg måtte sende som bedriftspakke av alle ting. Noe som ikke går for en privatperson tydeligvis. hehe

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er alt for mange som åpner kjeften og kommer med meninger om garanti og reklamasjon som ikke engang vet forskjellen.

Forsterkeren det er snakk om er 4.5 år gammel ifølge eier. Altså er garantien på 2år gått ut for flere år siden. Den er dog fortsatt innen reklamasjonsfristen, noe som forutsetter at eier har et kjøpsbevis eller greier å fremskaffe et sådan. I tillegg skal han når produktet leveres inn fylle ut et standard reklamasjonskjema med forskjellig info om produktet, plassering og feilsymptom. Har han ikke gjort noe av dette kan han i praksis se lenge etter noen gratis rep.

Reparasjonen kan i praksis ta så lang tid det må, uten at du på noe sett har krav på noe produkt i retur. Dette er nemlig ikke nevnt i lovteksten. Dersom den er kjøpt etter at Forbrukerkjøpsloven trådte i kraft i juli 2002 kan du kreve et utlånsprodukt dersom reparasjonen av ditt produkt tar mer enn 1 uke. Denne er ifølge eier trolig kjøpt før den tid, og han har derfor ikke krav på noen låneforsterker heller, uansett hvor lang tid det tar.

Nå blir det opp til verkstedet å finne ut hva som er grunnen til at den ikke virker, og om det skyldes en svakhet ved forsterkeren eller at den har blitt "mishandlet" hos eier. Da først kan du få svar på om det blir en betalbar reparasjon eller ei.

Det skader ikke å være litt edruelig når en ser ting an, og ikke la følelsene styre fingrene på tastaturet. Ta ingenting for gitt iaffal.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av super_kalle2
    En liten OT; ble du like sjokka som meg da du gikk inn dit første gangen?? Butikken er jo knøttliten jo! Med et halvt lytterom (ingen dør inn dit).. Jeg hadde forestilt meg at de skulle bruke hele det lokalet DnB hadde før jeg.. Men for all del det er da en fin liten butikk og mye bedre enn ingenting:grin:
    Ja, jeg blei skikkelig overraska!
    Så for meg at de skulle bruke kjellern og greier jeg...
    Men som du sier; bedre med litt enn ikkeno. Koster vel også å ha såpass store lokaler, og jeg synes de tross alt har utnyttet plassen sin bra.

Velger å tro at jeg har vært litt uheldig med den kundebehandlingen jeg har fått på Klubben, for jeg er sikker på at de skjønner like godt som meg at kundebehandling og god service nesten er det aller viktigste i en slik seriøs butikk.
    Mulig jeg skal ta meg en tur ned og forhøre meg om låne-forsterker hvis det tar altfor lang tid...

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det drkaos skriver er helt rett..
    det er under garanti man har rett på nytt produkt.
    viss reprasjonen tar lang tid. men tror ikkje det står i forbruker loven om når man krysser den grensen...
    men da eg var borte i den situasjonen før så spurde eg dei(forbruker-rådet) og dei synes etter 3 uker kan man forlange eit nytt produkt...

selv synes eg alt for få klager hifi butikker inn for forbrukerådet og at man finner seg i alt for mye.. :?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •