Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
Er forøvrig ikke uenig i at disse POA monoblokkene her en litt spesiell og kankje litt steril og kald spillestil og ikke passer for alle og en hver eller høytalere forforsterkere osv. Synes nare det var en litt påfallende måte å komentere Audio produkter på ;-)

Husker jeg testet POA4400 blokkene sammen med PRA 1200 forforsterkeren, og en av EC sine første integrerte 100 watter ECI-1 på begynnelsen av 90 tallet. ECI-1 spillte på mange måter mye varmere og mer musikalsk engasjerende på de høytalerene jeg testet dem på (Dali Dacapo), og ble en klar vinner. Effekt messig vinner nokk Denon blokkene, men avgitt effekt og musikalitet og spillestil og klang er noe helt annet.

EC AW 250 fra samme tidsperiode er en av favoritt forsterkerene mine, har hørt på de nyere AW180 monoblokken til EC også, men de skuffet i det oppsettet jeg hørte dem sammen med, men med riktig komponent kobinasjoner spiller vel også disse meget bra.
Jeg hadde POA-6600 og POA-4400A, de minste hadde litt bedre lyd men sammenliknet med yamaha'en min så var det triste saker, veldig triste. Og nå har jeg fått tak i to helt like til Så nå får jeg seks helt like forsterkerkanaler til surround.
Jeg kjøpte blokkenen fordi samboer ikke syns rack-monterbare forsterkere var noe fint i stua, noe jeg ikke er enig i ;-) Og denon'ene så ålreite ut, men de var upraktisk store og som sagt en stor skuffelse lydmessig. Merkelig at de skulle være så store egentlig, hadde vært bedre med litt ribber på utsiden og mer kompakt design.
Men nå blir det altså rackmonterbare effektforsterkere igjen, de har et forholdsvis diskret design heldigvis, yamaha M-85 blir som et juletre til sammenlikning ( No offence Buril2000! ).

Jeg kunne helt sikkert ha levd med EC produkter, de blir tross alt ikke slitsomme å høre på slik som denon.
Og AW 250 er mangemange klasser over denon uansett hvordan du snur og vender på flisa.