Effektforsterker til 5k eller ny reciver til 10k?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterker til 5k eller ny reciver til 10k?

Har i dag en Yamaha rx-v750 som driver jmlab cobalt 826s front, jmlab elektra cc900 senter og infinity alpha surroundht. Synes bassen i frontene blir litt slapp og udenfinert. Jeg får en svs pb10 om noen dager som sikkert kan avlaste frontene litt men uansett skal jeg oppgradere eller bytte reciever.

Jeg har valget mellom å kjøpe effektforsterker til ca 5-6k eller å selge noe stash å legge til penger slik at jeg har rundt 10-12k til ny reciever. Lyden er selvfølgelig viktigst, men siden jeg ikke har mulight til å skjule komponenter har design en viss betydning.
    Har foreløpig kun hørt på Vincent sp331 og de hadde kjempelyd og ser bra ut. Men disse (2stk) var satt opp med Electra 936 fronter og med tanke på at man må ut med rundt 7k pr stykk er det egentlig litt over min prisklassse. Et annet alternativ er vel sp996 til ca 5k for 2monoblokker.
    Når det gjelder reciever er mulige kandidater Yamaha rx-v2600 eller andre merker i samme prisklasse.
    Jeg trenger seriøst hjelp med dette :???: da jeg ikke har så mye erfaring med komponentmatching...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk! Du var til enorm hjelp...

NB! Siden ALLE 3 innleggene dine stort sett inneholder usakelig drittslening håper jeg du blir kasta ut fra forumet...

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    996 er helt greie monoblokker det. Men jeg ville gått for ny reciever, for da å få HDMI switching. Hvis det skulle vise seg at den ble for svak kan jo du supplere med mere effekt senere.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Har i dag en Yamaha rx-v750 som driver jmlab cobalt 826s front, jmlab elektra cc900 senter og infinity alpha surroundht. Synes bassen i frontene blir litt slapp og udenfinert. Jeg får en svs pb10 om noen dager som sikkert kan avlaste frontene litt men uansett skal jeg oppgradere eller bytte reciever.

Jeg har valget mellom å kjøpe effektforsterker til ca 5-6k eller å selge noe stash å legge til penger slik at jeg har rundt 10-12k til ny reciever. Lyden er selvfølgelig viktigst, men siden jeg ikke har mulight til å skjule komponenter har design en viss betydning.
    Har foreløpig kun hørt på Vincent sp331 og de hadde kjempelyd og ser bra ut. Men disse (2stk) var satt opp med Electra 936 fronter og med tanke på at man må ut med rundt 7k pr stykk er det egentlig litt over min prisklassse. Et annet alternativ er vel sp996 til ca 5k for 2monoblokker.
    Når det gjelder reciever er mulige kandidater Yamaha rx-v2600 eller andre merker i samme prisklasse.
    Jeg trenger seriøst hjelp med dette :???: da jeg ikke har så mye erfaring med komponentmatching...
    Vincent SP-331 er vel stereo? 2x150w. Så du klarer deg vel med en stk i førsteomgang. Har ikke hørt kombo'en selv, men det er jo andre her på forumet som kjører jmlab + vincent som kan svare bedre enn meg.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får en svs pb10 om noen dager som sikkert kan avlaste frontene litt men uansett skal jeg oppgradere eller bytte reciever.
    .
    Det hjalp min Yamaha RX-v1500 veldig iallefall. Tror nok du bør vurdere lyden etter du har fått SVS-PB10 og se om behovet fortsatt er der

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mark Levinson-eier
    Marantz og Yamaha suger og er søppel. Ta opp kjøpekortlån og få deg Mark Levinson. -Eller som meg: cash kontant.

Hva med å droppe dine usaklige kommentarer? Get a life...

Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mark Levinson-eier
    Marantz og Yamaha suger og er søppel. Ta opp kjøpekortlån og få deg Mark Levinson. -Eller som meg: cash kontant.

På hvilket grunnlag kan du si at Marantz og Yamaha er søppel? Begge de produsentene har en god del veldig bra produkter og blir for det meste godt omtalt både her på forumet og ellers i verden..

On-Topic: Tror jeg ville valgt en effektforsterker (gjerne monoblokkene som er nevnt), de har mere power enn de fleste receiverne til en pris under 10 000 kr tror jeg..

Newcomer nutts sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville som tidligere nevnt først testet med SVS-PB10, å visst behovet er der kjøpt en effektforsterker. Effektforsterker er jo kjekt å ha selvom du skulle finne på å bytte ut den fine Yamaha'n om en stund. I hjemmekino virker det jo som om att det ikke går ann å få for mye kraft uansett.
    Jeg har selv en RXV2600 som jeg er veldig fornøyd med, men man sitter jo å lurer på hvordan ting hadde virket med en effektforsterker i tillegg til reciveren. Når alt annet er ferdig bygget, så kan det nok hende det slenger innom noe mer effekt her også om en stund. Bør iværtfall passe på att jeg oppgraderer før dama flytter inn her :-D :-D :-D

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Marantz. Takk foressten for score og ja det er samme hyller som deg :-D
    jeg har også 4 stykker. Men over til topic.

Jeg vil jo tro etter en sammenligning att dersom du hadde lagt penger i en ny reciver alla den jeg har eller 2600 så vil du jo få 1. Mere krefter til å drive høytalerene 2 . Mulighet for bi amping 3. Alle de nyeste tilkoblingsmulighetene
    dersom du senere anskaffer deg en prosjektor. Vet att fallena her på forumet
    supplerte med noen embla blokker og att han ble meget fornøyd kontra kun reciver.

1 ide :idea:
    Vi kunne jo kansje slått to fluer i en smekk, jeg har lyst til å høre jm høytalere og du har lyst til å høre en kraftigere reciver.
    jeg har yamaha rv-x1600 reciver, i og med att vi bor kun 5 minutter unna
    hverandre så kunne jeg tatt meg en tur bort til deg og testet opplegget
    hva tror du ?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hørtes bra ut Smurfen Sende meg en PM så kan vi avtale videre

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg hadde RB 1070 på frontene og T753 på resten, var det god lyd i frontene, men resten var ikke så bra. Jeg var fornøyd, men når jeg fikk RMB 1075 fikk jeg mildt sagt sjokk av hvordan lyden kunne bli i resten av kanalene også! Det er bedre med mye futt i alle kanaler en bare front, etter min mening. Men viss du får sammenlignet med Smurfen er det jo glimrende for dere begge!

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så at bm audio har denne på tilbud nå. Så ikke dumt ut...

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DET såg ikke ut som et dumt kjøp nei men har ikke erfaring m H/K jeg vertfall...

Newcomer cv-arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fornøyd med H/K jeg værtfall! Kjent for å være ganske størmsterke å så den burde vel levere brukbart med krefter til frontene dine uten effektforsterker(e) og! :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vincen SP-331

Heisann, ble litt interessert her siden jeg har vært borte i det samme selv.
    Jeg har en Denon AVR-2105 og Dali Concept 8 front, dette ble også veldig slapt etter min mening, så jeg gikk i innkjøp av en SP-331, og har ikke angret en dag på det i alle fall! Masse punch, rent og pent!

Mvh Bjørnar

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg funnet en løsning! Fikk en knallpris på en Roksan mkIII effektforsterker. Satser på at det hjelper ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så at bm audio har denne på tilbud nå. Så ikke dumt ut...
    Godt tilbud fra villende pris. HFC har samme nedsettelse.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Godt tilbud fra villende pris. HFC har samme nedsettelse.
    Skal ikke kjøpe den likevel, gikk for effekttrinn. Men det er jo uansett kjempefint med våkne forummedlemmer som hjelper til og sjekker ting :wink:

Takk alle sammen for tips og hjelp :grin:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •