Problemer med terminalene på NAD 312?.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med terminalene på NAD 312?.

Jeg har ca en måneds tid dratt meg i håret for å finne ut hvor en u konsekvent spraking i venstre høyttaler kommer fra, etter mye frem og tilbake har jeg nå klart å isolere problemet ( eller problemet har kanskje blitt så stort at det ikke lenger er vanskelig å finne det ).
    Når jeg vrikker litt på terminalene på min NAD 312 så kommer og går sprakingen. Men før jeg skrur den opp for å sjekke kablene tenkte jeg at jeg skulle høre her om det er noen tidligere erfaringer med dette, eller om feilen alikevel kanskje kan ligge et annet sted i signalkjeden.
    Jeg har kontrolltestet med en annen forsterker og et annet høyttalerkabelsett, da var alt helt fint. Så det er 3 ting jeg ikke har sjekket. signalet fra pre-amp/mixer til effekdelen på NAD 312. kablene fra PCB til terminalene, og kablene fra terminalene til høyttalerene.

Noen innspill?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det ikke er noen økning i volum ved spraking sier meg at det MÅ være etter forsterker delen..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyrest ut som små fliser av + og - på høgtalarkablane tek bort i kvarandre. Viss ikkje kan det vere noko i høgtalarane som ikkje er heilt slik det skal.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttaleren er helt fin på de andre kablene og den andre forsterkeren. Jeg skal ta en ekstra titt etter kabel-flis.

Edit:
    Ingen kabel flis.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •