Er Yamaha RXV657 bra Allround?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er Yamaha RXV657 bra Allround?

Hei

Jeg har noen små DM601 S3 som hovedhøyttalere for tiden. Men har planer om å oppgradere en gang i fremtiden med feks B&W DM603 S3 framme og degradere 601 til bakhøyttalere.

Er RXV657 et klokt valg? Det må sies at jeg får en meget god pris på yamaha og pioneer siden jeg jobber i butikken:-)

Matcher Yamaha og BW?

Skal se både film og høre på musikk. Er ikke fanatisk på noen måte angående audiofili, men setter pris på fin lyd. PC'en er sentral i multimedia oppkoblingen min. Tenkte å kjøpe et hifi lydkort (feks soundblaster x-fi) til PC'en. Yamaha frister med drøssevis av tilkoblingsmuligheter.

Er det noen som har erfaring med yamaha rxv657/757/1400/1600?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    757/1400 er iallefall strålende recivere. Anbefales, fungerer også fint på BW!. Selv liker jeg NAD best på B&W, men det er meg igjen da. (surround messig).

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    657 er ein meget bra receivar ja. Har ikkje høyrt den ilag med B&W. Du kunne jo kanskje ha fått lånt med deg eit demoprodukt heim, for å sjekke om du likte lydsignaturen med B&W og Yamaha/Pioneer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 657,men jeg har kobbla den med Nad C270 effekttrinn og AP bravo FX 10 og det fungerer meget bra til både film og musikk.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    657 er meget bra. Jeg fikk min for 2400.- så jeg klager ikke :grin: .......

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt rxv-750 og var meget fornøyd med den. Er vel temmelig lik rxv-657. Nok av krefter for mitt rom i hjemmekino og grei lyd også i stereo. Sett bort i fra den ufyselige fjernkontrollen syns jeg ikke at den var så halvgæli utseendemssig heller. :razz: Alt i alt, en bra receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Noen har kommet med påstanden at det er dumt å kjøpe surround receiver for stereoformål. Selv om jeg har planer om surround senere..
    Cambridge 640 eller NAD C320BEE ble bl.a anbefalt. Men Yamaha RXV657 virker så lekker:-)

Duger denne sammenlignet med dedikerte stereoforsterkere i 3000 kroners klassen?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimshady
    Takk for svar!

Noen har kommet med påstanden at det er dumt å kjøpe surround receiver for stereoformål. Selv om jeg har planer om surround senere..
    Cambridge 640 eller NAD C320BEE ble bl.a anbefalt. Men Yamaha RXV657 virker så lekker:-)

Duger denne sammenlignet med dedikerte stereoforsterkere i 3000 kroners klassen?
    En ren stereoforsterker stiller oftest i en helt anna klasse lydmessig.. Men for all del. Yamaha reciverene leverer varene . NAD 320bee er knallgod!. Og tror den faktisk kan brukes som effekttrinn om det ønskes.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •