Oppkoblingshjelp!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppkoblingshjelp!?

Hei!
    kjøpte meg surround forsterker i dag og to nye fronthøyttalere.. men jeg sliter med å koble det opp..
    Forsterkeren er en Denon avr 3803 og front settet er BW DM 604 s3..
    jeg kjøpte 2 teralabs s-video kabler til dvd spilleren og til video spilleren..
    jeg kjøpte og en teralabs optisk kabel som jeg skal ha fra dvd til forsterker..
    ..jeg har koblet opp dvd spilleren opp til forsterkeren med den optiske kabelen.. og satt en s-video kabel fra forsterkeren til tv'n, på enden opp til tv'n har jeg en scart overgang til s-video kabelen ..men det er bare et problem DET FUNKER IKKE?!?!
    selgeren på hifiklubben sa at det komt til å funke.. å viss jeg brukte s-video og optisk kabler så fikk jeg blandt annet onscreen meny på tvn osv.. men det funker ikke i det hele tatt.. som dere sikkert har fått med dere er jeg helt fersk på dette området, og jeg har fulgt manualen etter punkt å prikk!! MEN HAR JEG KOBLET FEIL?.. er det noen som kjenner til forsterkeren og hvordan jeg kan sette opp dette på en rett måte ?? spør kanskje dumt men jeg har lyst å få anlegget opp raskest mulig.. :?

Newcomer Eidos_ sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er veldig enkelt!

Optisk kabel overfører lyd og s-video kabelen overfører bilde..
    Plugg i optiske kabelen fra DVD-spilleren i forsterkeren (DVD inngangen). Deretter tar du s-video kabelen fra DVD-spilleren i forsterkeren på DVD-inngangen(OBS: må være videoinngang)!
    Når du har gjort dette må du bare gi et signal ut fra forsterkeren og inn til TV'en. Da tar du din siste s-video kabel fra en utgang på forsterkeren og inn i TV'en.

Det er mange måter å gjøre dette på, men dette skal virke. (Husk å skifte kanal på forsterkeren etter inngangene du har brukt)

Håper du fikk litt hjelp av dette..

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Oppkoblingshjelp!?

Sitat Opprinnelig postet av _StIaN_
    selgeren på hifiklubben sa at det komt til å funke.. å viss jeg brukte s-video og optisk kabler så fikk jeg blandt annet onscreen meny på tvn osv..
    Det stemmer, du får OSD ut fra forsterkeren. Hvis den er koblet til TV'en med s-video, velg s-video-inngangen på TV'en og trykk på meny på forsterkeren (fjernkontrollen). Da skal du få opp bilde fra forsterkeren på TV'en. Du trenger ikke å koble på DVD for at dette skal funke, men du må ha OSD for å konfigurere receiveren (tror jeg).

For å koble DVD-spilleren til receiveren bruker du en s-video kabel fra DVD til DVD-videoinngangen på receiveren. Hvis du ikke får bilde fra DVD'en, kan det hende må bruke en komposittkabel fra DVD til TV og gå inn i oppsettet til spilleren og velge s-video.

For å få lyd gjennom den optiske kabelen, er det kanskje et par ting du må gjøre:

-I oppsettet til DVD-spilleren må du kanskje velge at du skal bruke den optiske utgangen.
    -I oppsettet til receiveren må du velge den optiske inngangen du har brukt og velge "DVD".
    -Når du har velgt DVD på receiveren, trykk "input mode" på fjernkontrollen og sjekk at den står på "auto".

(kan hende noe av dette er annerledes, jeg har ikke helt samme forsterkeren)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •