Denon AVR 3806 bi-amp problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR 3806 bi-amp problemer

Har anskaffet Denon 2910 og AVR 3806. Ønsker å bi-ampe mine Snell E5 høyttalere, og har fått instruksjoner på at jeg kobler mot front-utgangene pluss "surround back" utgangene. Dette er gjort, men jeg får ingen lyd fra surround back. I "option setup" har jeg satt surround back til "front", men uten at det hjalp.

Det virker også som om jeg ikke får "slått på" 7.1 modus, kun 5.1.

Front-utgangene fungerer som de skal, og lyden er flott. Men jeg vil altså se om jeg får ennå bedre effekt ved å bi-ampe.

Litt surt å innrømme, men i dag kjører jeg med en analog kabel mellom dvd og receiver (ok, jeg skal kjøpe digital meget snart..). Kan dette være årsaken? "Broen" mellom utgangene på høyttalerene er fjernet.

Jeg har ingen andre høyttalere koblet til receiveren (ennå..).

Ser at "sjefern" (http://avforum.no/forum/showthread.p...highlight=3806) har fått hjelp til det samme, men dette fungerer altså ikke hos meg.

Stig

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du skal ikke kjøre 7,1 dersom du har biampet. Da har du ikke nok innganger på forsterkeren din. DU skal kjøre 5,1 dersom du har center , bi ampete fronter og 2 bakhøytalere. Bakhøytalerene skal du ha inni surround back A. Biamp kablene som ikke står i front, skal stå helt til høyre dersom du ser reciveren bakfra. Slik er det i alle fall på Denon 3806, må også inn på Setup - Option Setup (nr 6) - Så nr 1 power amp assign - Så setter du S.back til Front.

Håper dette gav deg svar på noe?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •