Dekoder i Denons AVR xx06 serie

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dekoder i Denons AVR xx06 serie

Dersom man ser bort fra alt annet en ren lydkvalitet ut på pre-outs: Er disse receiverne like?

Newcomer matsa_bergen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, 2106 benytter seg av SHARC ADSP-21266, 32-bits flyttallsprosessor, med 1200 Mflops ytelse..

3806 og 4306 bruker en tilsynelatende bedre dsp: SHARC ADSP-21366 ,med 2000 Mflops ytelse, eller 2Gflops om du vil ^^

nå sier ikke dette så mye om ytelsen i stereo og slikt regner jeg med, men jeg regner med at det er av vesentlig betydning for ytelsen i surroundøyemed

I tillegg har ikke 2106 "AL24 processing plus", hvilket både 3906 og 4306 har...

Dette er jo selvfølgelig bare tekniske spesifikasjoner, hva som låter best kan jeg ikke svare på, for jeg har bare hørt på 3806. vet heller ikke om de 800 Mflops'ene blir spist opp av audissey romkorreksjonen i 3806 og 4306...

En ting er det ihvertfall ikke tvil om, mange synes 2106 er et kupp som prosessor :grin:

og utifra det jeg har skrevet, så kan vel jeg hardnakket påstå at preamp'en i 3806 og 4306, teknisk sett, er bedre enn 2106 ;-)

dermed ikke like

^^

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du sier stemmer selvsagt med opplysningene på Denons hjemmeside. Imidlertid viser det seg av og til at detaljnivået på beskrivelsene for hver modell kan variere.

http://www.audioholics.com/news/edit...RReceivers.php

Newcomer matsa_bergen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg sammenlignet bare dem fra 2106 og oppover, og som jeg sa i posten er dette nær sagt bare klippet og limt fra denons hjemmeside hehe ;-)

slik jeg leser specsen på sidene du linker til, som forøvrig ikke inkluderer 3806 eller 4306, så har vel specs'ene likt detaljnivå, men at det ikke står "no" når receivern ikke har nevnte finesse/funksjon.

men kanksje du heller var ute etter lytteintrykk fra andre medlemmer fremfor oppramsing av specs?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er ganske enkelt: Vil man merke noen forskjell i surround ved å benytte 1906, 2106 og 3806/4306 som prosessor når man har 7 separete sluttrinn?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget til matsa_bergen var vel at 3806 og 4306 har mer regnekraft i surround DSP chippen, og dermed kan gjøre flere typer utregninger for å gi bedre (samkjørt) lydbilde over de 7 trinnene.
    Om dette faktisk resulterer i hørbar forskjell blir det dog vanskelig å svare på uten A-B testing.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •