Byttet defekte utgangstransistorer på Electrocompaniet Ampliwire II effektforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Byttet defekte utgangstransistorer på Electrocompaniet Ampliwire II effektforsterker

Hei. Jeg hadde tidligere en tråd (http://avforum.no/forum/receivere-forsterkere/30603-kortsluttet-yttalerutgang-electrocompaniet-ampliwire-ii-effektforsterker.html) om effektforsterkeren min, Electrocompaniet Ampliwire II som hadde kortsluttet utgang på den ene kanalen.

Nå har jeg byttet alle transistorene i utgangstrinnet, og siden dette er en klasse A, så skal varmen fra utgangstransistorene være relativt høy. På det gamle trinnet så varmen veldig høy, mens på det nye, der jeg har byttet utgangstransistorene, så er det nesten ikke varme å føle i det hele tatt. Det kommer allikevel lyd ut, og den er ikke forvrengt. Jeg prøvde å spille litt høyt, men da røyk en sikring. Forsterkeren forsatte å spille etter at sikringen var røket, men lyden ble svakere. Nå har jeg byttet sikring, og tør ikke å sette opp volumet noe særlig.

Biasresistoren har jeg prøvd å justere fram og tilbake, uten å høre noen umiddelbar forskjell (kan jeg justere Biasresistoren selv om forsterkeren spiller?). Den burde vel også ha noe med hvor mye varme forsterkeren lager?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    for optimale driftsforhold må du justere bias. dette finnes det prosedyre på m bla.a måling av spenninger osv. er du uheldig kan du risikere at de nye transistorene ryker ved feiljustering. kontakt ec for prosedyre...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •