H/K 630 med Dali consept og 800

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Geir V sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

H/K 630 med Dali consept og 800

Satt og tunet/kalibrerte anlegget og pj med ØyvindK i går.
    Derretet satte vi på Master of comander noe som spilte veldig høyt.
    I dag derimot da jeg og fruen skule se Harry potter, satte jeg lydnivået på forsterkerne på -25, noe som i går var veldig høyt.
    Problemet eller spm er hvorfor i alle dager var det så mye lavere i dag?
    Kan det hele skyldes at MOC spilles i DTS mes HP er i vanlig DT?
    Eller er det noe annet som ikke stemmer????'

Mvh Geir V

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan veldig godt være p.g.a at master & commander har dts. merker selv ganske stor forskjel på filmer med god/høy dts lyd spesielt kontra noen vanlige dd filmer. (husker jeg rett, så merket også jeg at harry potter var litt "lav" kontra dts)
    men ligger du på - 25 på dts er det jo bare å guffe på når du ser filmer med vanlig dd lyd. du har jo nok å gå på ;-)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men ligger du på - 25 på dts er det jo bare å guffe på når du ser filmer med vanlig dd lyd. du har jo nok å gå på
    Tallrekka på H/K går fra -80 til +10, ved normalbruk på rundt -25 er jeg jo over halvveis, er dette farlig, eller kan jeg spille så høyt jeg vil på skalaen uten at forsterkeren tar skade av det??

Mvh Geir V

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir V
    Tallrekka på H/K går fra -80 til +10, ved normalbruk på rundt -25 er jeg jo over halvveis, er dette farlig, eller kan jeg spille så høyt jeg vil på skalaen uten at forsterkeren tar skade av det??

Mvh Geir V
    har selv H/K men da en mindre enn deg (330 tror jeg den heter).. ligge også ofte rundt - 25 , men har spilt på - 10 flere ganger uten at jeg tror forsterkeren tar skave av det. mener jeg har hørt en eller annen gang at så lenge en holder seg på minus siden så skal det være greit. vet ikke om det er noe hold i dette men ;-)
    men når volumet blir såpass høyt er det vel kanskje vel så viktig å passe på at høytalerene tåler trøkken :razz:

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mener jeg har hørt en eller annen gang at så lenge en holder seg på minus siden så skal det være greit.
    Håper du har rett her, kommer nok ikke til å nærme meg 0 med det første, bor jo tross alt andre folk i nabolaget. -25 er også meget høyt for å si det slik. :grin:

Eneste jeg mangler nå er mer bass, mye bass!

Mvh Geir V

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir V
    Håper du har rett her, kommer nok ikke til å nærme meg 0 med det første, bor jo tross alt andre folk i nabolaget. -25 er også meget høyt for å si det slik. :grin:

Eneste jeg mangler nå er mer bass, mye bass!

Mvh Geir V
    haha... samme her, men grunnet plassen jeg bor, kan jeg ikke ha mer bass enn det jeg har nå (dvs uten sub ;-) )

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er faren med recievere i denne klassen er at de kan skade høyttalere ved at de begynner å klippe ved høye volum. Det er som regel ikke forsterkeren som tar skade av det, men som sagt høyttalerne. Dette grunnet at en god del recievere mister kontrollen over elementene ved høye volum (behov for mye strøm). Det kan du også se godt ved å sammenligne hvordan elementene beveger seg med en reciever, og med en reciever + ett kraftig eff.trinn.

Har aldri hørt om noen som har klart å ødelegge forsterkeren, med mindre de har koblet opp på feilt vis eller ikke har sørget for god nok kjøling. Høyttalere/elementer derimot, har røket i fleng på grunn av at forsterkerne deres ikke klarer å levere tilstrekkelig med strøm, og ergo begynner å klippe. Er mange som har blåst diskantene sine på den måten. Det spørs naturligvis hvilke høyttalere man har koblet på og impedansen og deres behov for effekt for å spille optimalt vs forsterkerens ytelse.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er faren med recievere i denne klassen
    Nå er ikke jeg noen spesialist på området, men kan alikevell vanskelig forestille meg at H/K 630 skal ha problemer med å drive noen 8 tommere '

Mvh Geir V

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •