Denon AVC-A10SE vs AVR-3806

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVC-A10SE vs AVR-3806

Hvilken av disse er egentlig best?
    Hvis man ser bort i fra romkalibrering og hdmi på 3806? Er det dårligere lyd i en A10SE på noen måte?

En venn av meg har sansen for lyden i 3806 forsterkeren min og vil ha noe lignende. Får tak i en lite brukt A10SE til 6000,- og tror det vil være et godt kjøp for en som vil ha "denon-lyd" men ikke har lyst til å betale mere enn 6000,-

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt 3806 selv, men jeg drister meg til å si at kanskje den låter bedre enn A10SE. Det er jo først i "det siste" at denon har fått til lyden skikkelig, mener jeg hvertfall. 3802 imponerte meg hvertfall ikke stort.

Er meget mulig jeg tar feil nå, så ta det med litt salt

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For den fikk jo bare gode kritikker såvidt jeg kan se. Nå var jo det 5 år siden, man alikevel.

http://www.digitalhomemag.com/review...bsectionid=954

http://www.homecinemachoice.com/revi...&NewSiteWidth=

http://www.hifichoice.co.uk/review_read.asp?ID=1004

Noen som kan bekrefte det kenti sier? Er A10SE et dårlig kjøp i dag? Vil man bli skuffet over lyden når man sammenligner den mot en 3806?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo ikke sagt at det er et dårlig kjøp, men at jeg tror at 3806 er bedre.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei du sa ikke at det var et dårlig kjøp. Men når du kjøper en forsterker som er forholdsvis ny og tidligere blandt toppmodellene så forventer du jo litt.

Og når den i tillegg har mere watt på papiret og THX-sertifisering tenker man jo sitt. (ihverfall jeg)

Mener ikke at jeg ikke tror på deg når du sier at Denon har blitt bedre på lyd de siste årene. (er jo derfor jeg spør)

Men jeg får kanskje høre selv Eneste måten man virkelig kan gjøre seg opp en mening sikkerlig.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg sammenlignet selv Tok med meg 3806 på testing. Må si at a10se imponerte veldig. Hadde jeg måttet velge på bakgrunn av stereo-prestasjoner hadde jeg valgt a10se.

Fikk han hadde ikke surround så jeg fikk ikke testet med det men stereobiten overbeviste uansett. Så da ble det Denon på kameraten min også . Han ble fornøyd han.

Den dro til og med CV 4 15"elementer uten problemer. Var vanskelig å høre forskjell på hans tidligere NAD218 og A10SE.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si at jeg har forståelse for valget.

Har selv en AVC-A10SE og har siklet litt på romkorreksjon (i praksis 3506/4306). Jeg mener at "pulveret" som A10SE leverer lett oppveier fordelen ved automatisk romkorreksjon. Romkorreksjonen min er gjort manuelt med Radioshack, flytting av HT og justering av avstander osv

Kan være at jeg har vært heldig med mitt oppsett og rom (Nautilus 804, HTM1), men jeg har ikke hatt noen grunn til å angre på dette i de 5-6 årene jeg har kjørt med AVC-A10SE og forskjellige HT-kombinasjoner.

Når det er sagt ligger nok min neste oppgradering i sub (SVS PB12Plus) og en kraftig effektforsterker (Parasound Classic 5x250W evt 3 x Midgard 600W).

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja maken til kraft i en reciver skal man lete lenge etter. Ble faktisk en smule misunnelig på den lyden jeg hørte når vi sammelignet med min 3806 på B&W 604. A10SE spillte mye mykere/varmere og penere. 3806 hadde mere diskant og krass lyd. Litt for mye diskant syntes nå jeg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •