Marantz AV-Receivere!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Marantz AV-Receivere!

Er det noen som vet om/når Marantz kommer med nye AV-Receivere, ser ikke ut som SR 7500 og 8500 har hdmi, noe de burde ha for å komme på samme nivå som Denon, Pioneer, HK, Yamaha etc!
    Kanskje noen som har en av overnevnte kan overbevise oss andre om at Marantz er bedre enn konkurrentene?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    x600-generasjonen til Marantz er nok på markedet om ikke så altfor lenge vil jeg tro. Har selv en SR8500, og er meget godt fornøyd med den.

Vil bare si at jeg håper det er flere grunner enn kun HDMI-kontakt som vurderes når du skal kjøpe ny receiver. Etter min mening er ikke HDMI et kvalitativt "must" da HDMI-kontakter, etter min mening, er en dårligere type kontakt enn DVI. Denne sitter mye bedre, ikke så lett å få dårlig kontakt og dessuten er bildekvaliteten like god. Det er selvfølgelig lettere å ha en type kontakt på alle komponentene sine, og har både TV, PJ og annet HDMI skjønner jeg jo det. Men nok om kontaktene.

Ser du bort fra kontaktene er det andre ting som er mer annerledes enn HDMI/DVI. Romkorreksjon med eller uten EQ o.l. som jeg personlig mener er viktigere å ta et standpunkt til.

Jeg skal heller ikke forsøke å påstå at Marantz er bedre enn alle de andre merkene du ramset opp, men kvalitetsmessig står de ikke noe tilbake. Marantz har aldri vært først ute med det siste for å si det sånn, men det de kommer med et bra. Er strålende fornøyd med min SR8500, og har bevisst valgt å ikke oppgradere denne til eksempelvis Denon 3806 riktig enda....:wink:

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hdmi oppskrytt?

Mener du at Hdmi oppskrytt?
    Kjører du dvi fra dvd til tv/projektor og komponent til forsterker?
    eller dvi fra dvd til forsterker derretter til tv/projektor?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Mener du at Hdmi oppskrytt?
    Kjører du dvi fra dvd til tv/projektor og komponent til forsterker?
    eller dvi fra dvd til forsterker derretter til tv/projektor?
    Mener absolutt ikke at HDMI som bildeoverføringsstandard er oppskrytt. Men kontaktstandarden er jeg mindre fornøyd med, den virker mindre stabil enn en DVI-kontakt. Er vel bl.a. en grunn til at Projectiondesign fremdeles holder deg til DVI på sine PJer.

For switching gjennom Marantz SR8500 kunne jeg koblet en HDMI-DVI til receiver og videre DVI-HDMI eller DVI-DVI til PJ dersom denne har det. Hvis ikke er det adaptere å få.

Personlig har jeg koblet HDMI-HDMI fra spiller til PJ og XBox 360 komponent til receiver og komponent videre til PJ dersom det var det du lurte på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •