En ny effektforsterker, perler for svin ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

En ny effektforsterker, perler for svin ?

Sitter for øyeblikket med en H/K 230 og den Proson Reality pakken som for øyeblikket selges på Hi Fi Centeret (med r63mkII som fronter), samt en Velodyne cht-8. Det fungerer sånn rimelig tilfredstillende, men føler til tider at det hele mangler litt "tilstedeværelse" og tenkte med det at det kunne være en ide å etter hvert oppgradere frontene. Men før den tid må jeg nok skaffe noe mer kraft, da en verdig oppgradering av mine høytalere sikkert vil kreve mer kraft enn mitt nåværende oppsett klarer å levere. Tenkte dermed at det kunne være på sin plass å i første omgang gå til innkjøp av et effekttrinn.
    Av rent plassmessige hensyn hadde et par monoblokker vært greit, men skal alltids kunne gjøre plass til en vanlig forsterker.

Tenkte meg et nedslagsfelt i området rundt 5000kr og har inntil videre funnet følgende alternativer:
    -Rotel 1070
    -Embal Eana
    -XTZ Class A-100
    -Nad C272
    -Vincent SP-996
    (kan nok til nød strekke budsjettet litt lengre, til f.eks. Vincent SP-331 eller Parasound 2125)

Problemet ligger vel først og fremst i at kun Nad'en er mulig å få hørt på her i Tromsø, resten må bestilles/kjøpes uten en slik mulighet. Føler dermed at der er litt kinkig å bestemme seg for hva jeg skal gå for.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Timberland
    Sitter for øyeblikket med en H/K 230 og den Proson Reality pakken som for øyeblikket selges på Hi Fi Centeret (med r63mkII som fronter), samt en Velodyne cht-8. Det fungerer sånn rimelig tilfredstillende, men føler til tider at det hele mangler litt "tilstedeværelse" og tenkte med det at det kunne være en ide å etter hvert oppgradere frontene. Men før den tid må jeg nok skaffe noe mer kraft, da en verdig oppgradering av mine høytalere sikkert vil kreve mer kraft enn mitt nåværende oppsett klarer å levere. Tenkte dermed at det kunne være på sin plass å i første omgang gå til innkjøp av et effekttrinn.
    Av rent plassmessige hensyn hadde et par monoblokker vært greit, men skal alltids kunne gjøre plass til en vanlig forsterker.

Tenkte meg et nedslagsfelt i området rundt 5000kr og har inntil videre funnet følgende alternativer:
    -Rotel 1070
    -Embal Eana
    -XTZ Class A-100
    -Nad C272
    -Vincent SP-996
    (kan nok til nød strekke budsjettet litt lengre, til f.eks. Vincent SP-331 eller Parasound 2125)

Problemet ligger vel først og fremst i at kun Nad'en er mulig å få hørt på her i Tromsø, resten må bestilles/kjøpes uten en slik mulighet. Føler dermed at der er litt kinkig å bestemme seg for hva jeg skal gå for.
    Hva med en Harman Kardon effektforsterker PA2200 signature? 2x100 watt, meget strømsterk og gjør garantert samme jobben som feks rotel 1070.
    Jeg har en til salgs, se i signaturen min. Endel billigere enn budsjettet ditt også får du forsterker fra en høyere prisklasse samtidig som du får penger til overs for evt. andre oppgraderinger...

Det var dagens reklame

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •