denon forsterkeren min ødelagt nok en gang

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 44
    Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

denon forsterkeren min ødelagt nok en gang

nå har min denon 2106 tatt kvelden igjen dette er den 4 denonen jeg har har hatt som er gått istykker!

først så har jeg hatt 3 denon 2105 så fikk jeg en denon 2106 nå har den gått istykker også. den bare plutselig skrudde seg av mens jeg spilte musikk akkurat osm de andre og nå bare blinker det rødt.

hva skjer æ? det kan jo ikke fortsette sånn!

spilte helt vanlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så er spørsmålet hvilken høyttaler du har på denne forsterkeren og hvordan du har spilt. Det er ikke normalt at så mange forsterkere blir ødelagt på rad, og det kan tyde på at noe er gjort galt i oppsettet, eller at forsterkeren ikke egner seg til å drive dine høytt. Det kan seff være denon, men det kan også være at du tyner den, for det er ikke så mye krefter i den recieveren.

Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DENON-(surround)POWER!!!!! Stereo-produktene er egentlig ingenting særlig å si på, men tror 21xx-serien(e) er ekstremt dårlig:?

Hva er din definasjon på "helt vanlig"?

Hva slags høyttalere har du på den da?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har dali concept 6 høyttalere på den. og noen små jamo høyttalere.
    når jeg hører musikks å spilelr jeg på rundt -15. aldrig hatt den noe høyere enn -10 men det var i kort tid.

begriper det ikke! og det skjer faktisk omtrent på samme tiden med hver forsterker, jeg har hatt den i ca 2 måneder og det har jeg hatt med alle de andre også, det merkligste er at de faktisk har gått istykker på omtrent samme klokkeslett (rett før macqgyver)

på den forrige forsterkeren så hadde jeg noen andre høyttalere, så det er ikke høyttalerne.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytt den i NAD.. de lager vistnok TANK's recivere igjen nå.. tåler det meste. Var litt problemer her en stund og.. men det er vist over nå.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så du tror det vil bli bedre med en nad?
    isåfall hvilken nad kan jeg få? og er den like bra som denonen?
    kan du gi en link til hvilken det er på hifiklubben?

har du også hatt problemer med denon? iogmed at du skriver "det var noen problemer her også"

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også nylig ødelagt en Denon-forsterker, selv om det "bare" var andre gangen min. Det positive er at denne gangen lukta det ikke svidd og at displayet faktisk skrur seg på før auto-sikringa tar strømmen.
    Bare håper det blir litt billigere enn 2000,- denne gangen...

Fy f***, det er kjipt å ikke ha noen forsterker.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør om du kan få prøve en NAD i samme prisklasse (T753v2)
    Og blir du fornøyd med den så er jo saken klar
    om du ikke liker den så blir det vel Denon nok en gang

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    perminator: måtte du betale for det? jeg fikk gratis rep på garantien jeg.
    og det er ikke snakk om noe annet enn at jeg skal ha noe annet enn denon denne gangen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs vel litt åssen man ødelegger den. Jeg koblet om høyttaler-ledningene mens lyden var på, noe som ikke er videre smart... Denne gangen var all lyd av (selv om 3805'en var på), og jeg skulle bare trekke ut to høyttaler-ledninger da det sa poff. DET synes jeg faktisk grenser til garanti-sak. Men vi får sjå...

Har du bestemt deg for å bytte merke nå?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marius_arnesen
    nå har min denon 2106 tatt kvelden igjen dette er den 4 denonen jeg har har hatt som er gått istykker!
    Hei, vet du hva som har gått galt med de forrige forsterkerene?

Tenker litt på om du kanskje bor en plass med litt vekslende kvalitet på spenningen fra el.nettet, og det klarer å ta knekken på elektronikken din. Har du for eksempel vekslende lysstyrke og hyppig utskifting av lyspærer i huset og andre elektroniske apparater som ikke varer så lengen kan jo det være en indikasjon.

Kraft krevende industri i nærheten som kobbler ut og inn store laster på el nettet kan også få ringvirkninger og høye spenningstopper osv som i sin tur kan føre til skader på elektronikk hvor konstruksjonen kankje ikke er like flink mor å beskytte de mest spennings følsomme komponentene for eksempel.

Høres ikke ut til at du har missbrukt forsterkeren utifra din beskrivelse, det eneste måtte være en uheldig plassering med dårlig kjøling eller mye oppvarming fra andre varmekilder, men ellers kan det virke som du har vært maks uheldig med disse Denon ene...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, min bare plutselig sluttet og virke.

men jeg prøver nad også ja, hvis den går istykker så må det være noe alvorlig galt ett sted. men det snålste er at alle forsterkerne hat tatt kvelden etter 2mnd og sluttet og virke rett før macqyver på tv :shock:

Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, min bare plutselig sluttet og virke.

men jeg prøver nad også ja, hvis den går istykker så må det være noe alvorlig galt ett sted. men det snålste er at alle forsterkerne hat tatt kvelden etter 2mnd og sluttet og virke rett før macqyver på tv :shock:
    kanskje ikke denon er så stor fan av macgyver? :lol: Menmen jeg har også hatt problemer med denon 2105... ikke bra altså:?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...er.htm?id=5347 denne drar det meste av høyttalere i normal klassen. Den drar iallefall Dali Concept 6 med stil!! Og den har det mest nødvendige av gadget.. utenom automatisk kalibrering da.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..............nå har min denon 2106 tatt kvelden igjen dette er den 4 denonen jeg har har hatt som er gått istykker!
    Det er vel ikke så mange å skylde på.............enn brukeren i dette tilfellet?!

Akto kjører samme Denon som deg.....................og den virker ennå, selv om det er kraftige utslag på Richter's skala i Fetsund-området :-D

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    .................og jeg skulle bare trekke ut to høyttaler-ledninger da det sa poff. DET synes jeg faktisk grenser til garanti-sak.
    Kvinnfolk! ville noen bemerket litt sarkastisk.............hvis dette hadde vært noe med bil å gjøre.......

Apropos bil............det du gjør kan sammenlignes med følgende scenario:

Du kjører, i BIL, på E-18..........ligger og cruiser i 120km/t, nesten på tomgang - standby - cruisecontrol og det hele.......PLUTSELIG - inn med clutchen - GIRstanga settes i R................ut med clutchen :twisted:

GARANTISAK - helt klart !!!

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Spørs vel litt åssen man ødelegger den. Jeg koblet om høyttaler-ledningene mens lyden var på, noe som ikke er videre smart... Denne gangen var all lyd av (selv om 3805'en var på), og jeg skulle bare trekke ut to høyttaler-ledninger da det sa poff. DET synes jeg faktisk grenser til garanti-sak. Men vi får sjå...

Har du bestemt deg for å bytte merke nå?
    Eg forventer nesten at produktene i desse prisklasser har sikringer mot slike ting...
    ein forsterker av slikt kaliber må da ha sikringer mot slike ting...
    Eg har ofte koblet inn og ut høytalere med og uten lyd men med power on. og aldri hatt probleme (hk 7500)

Er det blitt slik på nyere dager at produsentene slurver med slike ting...
    før i tiden var det sikringer på alt mulig på rimelege surround forsterkere..

Eg vet det ikkje er smart. men på den annen side det finnes sikkert nok av folk som kjøper surround forsterkere i rimelige prisklasser som ikkje vet hva som bør gjørest..

vi snakker berre om å lage noen sikringer mot det vi kaller forbruker feil..
    har finnest i 10 år... og meir hvorfor kutte ut nå???????

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    garanterer at det ble så utrolig mye bedre nå!
    mye mer bass, dynamikk og diskanten er mye rligere og penere!

men dette fatter jeg ikke. For når jeg ser på forsterkeren ser ikke så bra er ikke noe lys der men i mine øyne så ser det ut som de står feilkobla nå?! uansett jeg lar de står sånn de står nå for nå spiller de mye bedre!

Quote`n er fra en annen tråd. Kan dette være grunnen kanskje? :roll: (ikke vondt ment, bare en oppservasjon )

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns -15 db er mye på en sånn strømfattig forsterker og de dali høytalerne er ikke av de mest lettdrevne heller. hmmm har du behov for og spille høyt må du ha en annen forsterker.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Kvinnfolk! ville noen bemerket litt sarkastisk.............hvis dette hadde vært noe med bil å gjøre.......

Apropos bil............det du gjør kan sammenlignes med følgende scenario:

Du kjører, i BIL, på E-18..........ligger og cruiser i 120km/t, nesten på tomgang - standby - cruisecontrol og det hele.......PLUTSELIG - inn med clutchen - GIRstanga settes i R................ut med clutchen :twisted:

GARANTISAK - helt klart !!!
    Nå har jeg hverken lappen eller bil, men synes allikevel at det ikke akkurat var den beste sammenligningen; en bil som kjører i 120 og en forsterker uten lyd?
    Kan ikke skjønne at forsterkeren ikke tåler at du trekker ut to høyttalerledninger mens det ikke er noe lyd på.
    Men uansett, denne diskusjonen tok vi i en annen tråd da jeg ødela forsterkeren forrige gang (og den gangen var det definitivt ingen garanti-sak), så jeg gidder ikke kjøre enda en omgang med det. Blir ikke enige uansett;-)

Uansett hvem som har skyld og hva som har skjedd, så tror jeg ikke Denon-forsterkerene har det beste sikringssystemet mot slike ting...

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •