Forsterker til Tannoy Sensys DC2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til Tannoy Sensys DC2

Hei, jeg skal endelig få bytta ut mine 25 år gamle arvede høyttalere, og har blitt ganske begeistra for Tannoy Sensys DC2, har noen en anbefaling (eller flere) av en forsterker for disse?

Jeg vil helst betale rundt 7500 kroner, men strekker meg i begge retninger om nødvendig.

Det er viktig for meg med klar og detaljert og åpen lyd.

Link til høyttalerne hos Stereofil

Mange takk!

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sinsen
    Hei, jeg skal endelig få bytta ut mine 25 år gamle arvede høyttalere, og har blitt ganske begeistra for Tannoy Sensys DC2, har noen en anbefaling (eller flere) av en forsterker for disse?

Jeg vil helst betale rundt 7500 kroner, men strekker meg i begge retninger om nødvendig.

Det er viktig for meg med klar og detaljert og åpen lyd.

Link til høyttalerne hos Stereofil

Mange takk!
    Etter hva jeg har erfart med Tannoy så har du mye å hente på å bruke godt dimensjonerte forsterkere, Tannoy har generelt ganske lettdrevne høyttalere men du får et bra resultat om du har litt headroom. Tannoy professional anbefaler til og med å bruke forsterkere større enn det oppgitt for høyttaleren, nettopp for å få litt ekstra headroom på dynamiske oppgaver.
    Jeg ville ikke gått for noe mindre enn 200watt i 8ohm, da har du nok til hente ut hele potensiale til høyttalerene :lol:

Gratulerer med kjøpet! Eller har du kanskje ikke kjøpt ennå.... meget gode høyttalere er det ihvertfall snakk om.

Bare nysgjerrig, men hvilken finish er det du har/skal ha på disse?

Are

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg har ikke kjøpt dem ennå, men kvinnen i huset blir med og tar en titt på dem i dag så da blir nok finishen avgjort. Jeg liker dem forøvrig i rosewood.

Grunnen til at jeg trenger en forsterkeranbefaling nå, før jeg kjøper dem, er at jeg desverre må kjøpe høyttalere og forsterker separat (vente på mer lønn), og må pønske litt på hva jeg skal styre med å låne med meg hjem for testing.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg har ikke kjøpt dem ennå, men kvinnen i huset blir med og tar en titt på dem i dag så da blir nok finishen avgjort. Jeg liker dem forøvrig i rosewood.
    Like greit å få de godkjent av kona før man bærer de inn i huset, ja

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, hun ble bare sint når jeg satt og så på noen Martin Logan elektrostater her om dagen (selv om disse selvsagt er langt utenfor mitt budsjett).

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, hun ble bare sint når jeg satt og så på noen Martin Logan elektrostater her om dagen (selv om disse selvsagt er langt utenfor mitt budsjett).
    Jeg ville mye heller hatt DC2 enn ML, hvis du ser på lyd pr krone og morrofaktor så knuser DC2'ene ML'ene uten problemer .
    Men så passer jo elektrostater kun til puselytting da... jeg foretrekker at katten har klør også.

Du må si fra hva valget faller på til slutt, både når det gjelder høyttalere og forsterker!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, ikke meningen å grave opp døde tråder, men så ikke at jeg hadde fått et svar.

Til slutt ble det noe så kjedelig som et par Dali Ikon 6, og NAD 372+542, etter en del testing fant jeg ut at dette var perfekt til min... ahem... vår musikksmak.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist å lese... glad dama ikke er så fisefin på at høyttalere skal være små og nette, isåfall byttes heller dama ut enn anlegget.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •