Denon AVR-4306

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Denon AVR-4306

Hei!

Vurdere å kjøpe ny reciever til hjemmekinoen og hadde forsåvidt bestemt meg for 3806, men ettersom nå 4306 har kommet har valget blitt vanskelig...

My vil ha mer...

Har noen her fått tak i en 4306 og fått noen erfaringer vedr. streaming av MP3 filer, nettradio, Skalering mm.

Takker for alle svar...

Mvh. Øyvind

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var snakk om at det skulle komme test av denne i det neste DVD & Hjemmekino. Kommer 6. februar. Det er vel heller få erfaringer med den her på forumet tror jeg, ikke som jeg har lest ihvertfall.

Det finnes forøvrig en ganske lik tråd, som er et par dager gammel.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat mottatt min, men har ikke hatt anledning til å teste ut alle mulighetene ennå.

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tole
    Har akkurat mottatt min, men har ikke hatt anledning til å teste ut alle mulighetene ennå.
    Gratulerer! Håper du får testet ut skaleringsevnene, det er disse jeg er mest nyskjerrige på når det gjelder forsterkeren! Du får si noen ord når inntrykkene har satt seg!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av balle3201
    Hei!

Vurdere å kjøpe ny reciever til hjemmekinoen og hadde forsåvidt bestemt meg for 3806, men ettersom nå 4306 har kommet har valget blitt vanskelig...

My vil ha mer...

Har noen her fått tak i en 4306 og fått noen erfaringer vedr. streaming av MP3 filer, nettradio, Skalering mm.

Takker for alle svar...

Mvh. Øyvind
    Hvordan kan denne streame mp3? Direkte fra en PC via RJ45? Også nyskjerrig på nettradioen, kom igjen og test ut !!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av listen
    Gratulerer! Håper du får testet ut skaleringsevnene, det er disse jeg er mest nyskjerrige på når det gjelder forsterkeren! Du får si noen ord når inntrykkene har satt seg!
    Skalering var grunnen til at jeg valgte denne siden pj'en min BENQ PE7700, ikke liker 576i inn på HDMI og jeg ville ha mulighet til å bruke satelitt tuneren min uten å ha flere kabler opp i taket.

Jeg har satt forsterkeren opp slik at den leverer 720P på alle analoge signaler som ikke er native 720P.
    Jeg lar DVD-3910 ta seg av skalering for DVD.

Er godt fornøyd med resultatet så langt.

Når det gjelder nettradio har jeg prøvd og den virker.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av jarlandre
    Hvordan kan denne streame mp3? Direkte fra en PC via RJ45? Også nyskjerrig på nettradioen, kom igjen og test ut !!
    Har lest bruksanvisningen og forstått det slik at en kan koble 4306 opp mot hvilken som helst router/switch og dele de musikkfilene man vil, det så være MP3, WMA mm.

Man må først ha instalert XP SP2, samt et tilleggsprogram med navn: Windows Media Connect. Dette kan enkelt og greit lastes ned fra Microsoft sine sider......dersom man har en EKTE versjon av XP vel og merke :-) (Noe som jeg ikke har) Men det finnes alltid løsninger.

Når programmet så er installert velger man hvilke(n) mapper man vil dele og kan velge instillinger for enhetene (4306) man har koblet til. Dette har jeg jo ikke fått prøvd da jeg ikke har kjøpt den enda, men programmet ser ut til å fungere.

Venter på å få bygget kjelleren ferdig før jeg kjøper tror jeg... Ikke mange dagene igjen...

balle3201

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av balle3201
    Har lest bruksanvisningen og forstått det slik at en kan koble 4306 opp mot hvilken som helst router/switch og dele de musikkfilene man vil, det så være MP3, WMA mm.

Man må først ha instalert XP SP2, samt et tilleggsprogram med navn: Windows Media Connect. Dette kan enkelt og greit lastes ned fra Microsoft sine sider......dersom man har en EKTE versjon av XP vel og merke :-) (Noe som jeg ikke har) Men det finnes alltid løsninger.

Når programmet så er installert velger man hvilke(n) mapper man vil dele og kan velge instillinger for enhetene (4306) man har koblet til. Dette har jeg jo ikke fått prøvd da jeg ikke har kjøpt den enda, men programmet ser ut til å fungere.

Venter på å få bygget kjelleren ferdig før jeg kjøper tror jeg... Ikke mange dagene igjen...

balle3201
    Kan man da browse gjennom mappene på PC'en med OSD fra Receiveren? Mao erstatter denne såkalte streamere? Det er jo ikke verst. Finnes det andre receivere med samme funksjon?

Er også nyskjerrig på hvordan nettradioen fungerer? Hvordan kommer en på nett fra receiveren for å finne radiostasjoner, etc...?

Newcomer Leffe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppskalering/bildekvalitet

Tole : har du fått noe inntrykk av hvordan bildekvaliteten blir på analoge kilder ( Satelitt,VHS m.m.) når de blir oppskalert ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man da browse gjennom mappene på PC'en med OSD fra Receiveren? Mao erstatter denne såkalte streamere? Det er jo ikke verst. Finnes det andre receivere med samme funksjon?

Er også nyskjerrig på hvordan nettradioen fungerer? Hvordan kommer en på nett fra receiveren for å finne radiostasjoner, etc...?
    Har ikke testet opp mot Windows Media Connect ennå. Har ingen PC på samme subnet..

Oppsett og bruk av nettradio er relativt enkelt.
    Etter å ha satt opp nettverket på forsterkeren kan en sette denne til å hente liste over kanaler fra vTuner.com en gang i døgnet. Der er i tillegg en funksjon for å hente liste manuelt.

Etter at forsterkeren har vert på vTuner.com kan en via PC el. gå til www.radiodenon.com og bygge opp sine egne favorittlister.
    Pålogging via forsterkerens MAC adresse + e-postadresse og passord.

NB Favorittlisten blir først overført ved neste automatiske oppdatering forsterkern gjør fra vTuner.com, eller ved at en henter listen manuelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leffe
    Tole : har du fått noe inntrykk av hvordan bildekvaliteten blir på analoge kilder ( Satelitt,VHS m.m.) når de blir oppskalert ?
    Jeg er godt fornøyd med kvaliteten jeg får fra sat.
    Har ikke VHS lenger så der stiller jeg blank.

NB! Jeg har kun HDMI til prosjektoren og kan derfor ikke lett klare noen samenlignings test på analogt signal med og uten skalering.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har hatt 4306 noen uker nå og er ganske imponert.
    Den streamer fra delte mapper på nettverket ;både trådløst tilkobblet enheter og direkte i router. I stedet for windows løsning kan du feks bruke philips sin versj0n Philips Media manager. Men selvsagt trenger du å sette opp et brukbart nettverk først. Du velger kilde på 4306 på displayet og blar deg frem til riktig mappe. kanskje greiest å bruke osd til dette siden du har flere linjer til rådighet.Du kan også plugge i en usb stick /player og navigere vha fjernkontroll hva du vil spille. Tittel og info går over displayet.
    Nettradio er også grei. Kobble opp på nettverket ditt og recieveren vil selv søke opp fra data base på firskjellige kriterier du bruker. Eller du kan gå inn på en nettside og registrere deg for så å sette opp favoritter herfra. Men jeg liker ikke nettradio. Er du heldig finner du en stasjon på 128kbs. Det er omtrent maks og gir dårlig kvalitet (dab kvalitet?)

Ellers er en pc veldig grei å bruke når du setter opp og leser data fra reciveren. Bruk brovseren til å navigere deg gjennom et titalls sider direkte på Denonen. Veldig kjekk sak dette ;og et skritt nærmere uttrykket "multimedia"
    Negativt? Ja; jeg synes displayet er langt under pari for en reciver i denne klassen. Bra nok hvis vi hadde skrevet 1997;men til dagens standar....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om andre receivere som kan streame og/eller har nettradio? Og hva bruker man iLink/firewire til på en receiver?

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ganske lyst på denne ja, men det spørs om budsjettet strekker til... Ihvertfall nå som jeg skal flytte hjemmefra.

Lurer litt på OSD gjennom HDMI, funker det?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett flere her som refererer til at 4306 oppskalerer video. Om dette stemte så hadde det vært et fantastisk produkt til prisen. Har finlest spesifikasjonen til Denon og det er ingen referanser til oppskalering. Signalkonvertering fra anlog til digital ja, men ikke oppskalering.

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av no12
    Har sett flere her som refererer til at 4306 oppskalerer video. Om dette stemte så hadde det vært et fantastisk produkt til prisen. Har finlest spesifikasjonen til Denon og det er ingen referanser til oppskalering. Signalkonvertering fra anlog til digital ja, men ikke oppskalering.

Sitat Opprinnelig postet av Hifi-klubben
    HDMI og ekte HD-oppløsning
    AVR-4306 er utstyrt med hele tre HDMI-innganger, HDMI-switching og innebygget Faroudja videoprosessor med oppskalering. Samtidig støtter den full HD-oppløsning og er følgelig klar til å håndtere fremtidens bildestandarder. AVR-4306 kan dermed integreres i ethvert high-end hjemmekinosystem som videoomskifter - uavhengig av om du bruker analoge bildekilder (kompositt, S-Video eller komponent) eller de nye, digitale standardene for videooverføring, DVI eller HDMI.
    Dette skriver hifiklubben om 4306 i sin produktbeskrivelse ihvertfall, og "tole" skriver jo at han skalerer alle sine analoge bildesignaler til 720p gjennom HDMI.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig merkelig. Jeg leste Denon USA siden og dem sier kun "Analog to HDMI conversion", samme sier Canada sidene. Mens når jeg nå sjekker f.eks UK siden til Denon så har den Faroudja skalering. 4306 ble plutselig VELDIG aktuell, så jeg klager ikke. :P

Newcomer Leffe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar ang. oppskalering av analoge kilder. Det er riktig at det reklameres med dette, og at jeg forventer at det lar seg gjøre. Grunnen til at jeg spør er at jeg i dag har AVR3805 og i tillegg en DVDO I-scan HD som tar seg av oppskalerin og " rensing " av analoge kilder (Laserdisc,VHS,Kabel TV m.m.) Poenget mitt er at hvis 4306 gjør denne oppskalerings jobben skikkelig og kanskje forbedrer ? analoge kilder (som DVDO'en gjør) kunne jeg faktisk erstattet DVDO'en med å gå til anskaffelse av 4306. To fluer i en smekk er jo bra.
    For øvrig ser jeg at 4306 benytter seg av Faroudja FLI2300 som også brukes i endel video prosessorer, DVD m.m.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Kan man nyttiggjøre seg seg automatikken i Audyssey MultEQxt Room EQ når man benytter effektforsterker på fronthøytalerne?
    ..eller må det gjennomføres manuelle innstillinger??

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Room EQ

Det spiller ingen rolle om du bruker en effektforsterker eller ikke på frontene. Romkorreksjonen vil fungere uansett.
    Mvh Daniel

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •