Skjønner ikke noe nå... Er det noe galt med NAD C352???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Skjønner ikke noe nå... Er det noe galt med NAD C352???

Hei og hå!
    Jeg har hatt en del problemer når jeg ser film med at sssss'ene når folket snakker skraller i ørene:|
    også når jeg spilte musikk av typen rock(les System Of A Down) så "smeltet" cymbalene og alle lyse toner sammen så det hørtes rett og slett forjævlig ut!(kan rett og slett ikke beskrives)
    Nå har jeg tatt i bruk min Yamaha DSP-A500(?) som er en gammel surrerundt-forsterker. Med den forsvinner de problemene som jeg opplever når jeg bruker NAD'en min.:?

Kan vel si at utstyret mitt er følgende:
    Denon DVD-1720
    NAD C 352(brukes til subwooferen min)
    Yamaha DSP-A500

Kan vel også si at det ikke var sånn før:?

Er dette standard kvalitet på NAD at en gud-vet-hvor-gammel-Yamaha surrerundt-forsterker ikke sliter med sånt?

Jeg har absolutt ingen logisk forklaring på dette.:?
    Er det noen andre som har en forklaring?

Håper på svar nå...:|

Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har en forklaring på dette eller må jeg bare leve med det?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har opplevd noe tilsvarende selv med annet utstyr et parr ganger , og da var det i det ene tilfelle D/A konverteringen eller rettere sagt det analoge trinne i kilden som hadde kommet i ubalangse og førte til en overstyring av linje trinnet ut av CD spilleren. Hørte den samme feilen når jeg lyttet til CD spilleren via Hodetelefon ugangen på spilleren også, med eller uten rca plugger tilkobbelt linje utgangene.

En annen gang jeg har opplevd noe av det samme problemet, var det en kasett spiller som var synderen. Kasett spilleren var kobblet riktig med Rec out bak på forforsterkeren, men rec inngangen hadde "kortsluttet" og overbelaste dermed kilde spiller ugangen noe som igjen skapte høyfrekvente ssss lyder som resultat. Ser ikke hele anlegget ditt under hett utifra inlegget, eller om du har noen andre komponenter tilkobblet som kan skape noen av de samme problemene som beskrevet over , men det kan være en ide å gå gjennom alle kobblinger og sjekke om man kan ha enkelte uheldige "snyltere" på linjenivå, før man misstenker effekt forsterker trinn osv...

Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har koblet fra alt og satt det sammen igjen.. kan vel også si at jeg bruker NAD'en som forforsterker til yamahaen.. er det feil på effekt-trinnet da?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det kan jo absolutt tyde på at det er et teknisk problem med den effekt forsterker trinnet som sitter i den Nad forsterkeren din. Kjenner ikke høytalerene som det spilles på om de også kan være med sammen med Naden å fremprovosere de problemene du beskriver, men ut i fra din beskrivelse kan det virke som at Nad effekt trinnet ikke oppfører seg som det skal.

Kan ikke si at dette med ovefokuserte sssss og cymbal lyder virker som noe spessielt Nad fenomen, da hadde vel ikke Nad blitt et såpass høyt ansett som et godt priset no nonsens hifi produkt i mange sammenhenger heller , og jeg har mer det intrykket fra de Nad forsterkerene jeg har vært borte i, kan oppfattes som litt tilbakeholdene i toppen og litt varmere i klangen enn det jeg for eksempel forbinder med enkelte Denon og Yamaha forsterkere eller andre integrerte transistor basserte forsterkere i samme prisklassen.

I en integrert forsterker har man jo også det klangmessige samspillet mellom for og effekt forsterker, men høre man tydelig slike problemer bli tilført eller forsvinner etter litt taktisk feilsøking, og eliminasjons metode som du beskriver, da er det vel ikke annet å gjøre enn å få Nad forsterkeren din undersøkt. ikke alle forsterker feil ender med blå røyk og/eller i stillhet, for å si det sånn.

Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med cymbalene og ssss'ene er et veldig rart fenomen... den yamaha-saken har også en for-forsterkerdel som jeg har prøvd på nad sin forsterkerdel og fått samme problemet og da ligger det nok dessverre i nad'en

Hvordan skal jeg få den undersøkt?
    Koster litt å sende den til nærmeste HFK.. Og det med å sende den til et vanlig verksted koster syykt mye.
    Det er mulig at en lokal "servicemann" kan hjelpe litt til, men jeg vet ikke om han har tid til "fin-elektronikk".:?

Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okæi.. han som kanskje kunne hjelpe kan ikke alikevel..:|
    da må den sendes til rep på hfk?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at den kan repareres da ? og at den ikke rett og slett har slik lydsignatur!

Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde ikke problemer for ca 3-4 måneder siden med at SOAD hørtes helt forjævlig ut..:? derfor tror jeg at det kan fikses.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •