Susing og forstyrrelser pga videosignal?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Susing og forstyrrelser pga videosignal?

Jeg har en Denon DRA-275-RD stereo/receiver som er snart ti år gammel. I det siste har jeg blitt oppmerksom på en veldig irriterende susing og summing i høytalerene. Jeg må skru volumet ganske høyt for at den ikke skal merkes!

Jeg har nå klart å finne ut at denne summingen blir merkbart lavere hvis jeg kobler bort signalkabelen for videosignalet fra cd/dvd-spilleren min og videosignalene fra X-boxen min...

Spørsmålet mitt er om det er stereo/receiveren min det er noe feil med, eller om kilden til summingen ligger i de andre komponentene?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv først å dra ut én kabel, da finder du ut om det er en, eller begge komponenter der lager feilen. Da prøver du med en anden kabel, kanskje en der er skjermet.
    Ellers prøver du og flytte dvd spilleren og X-boksen, kanskje disse trenger litt avstand til receiveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen! Har gjort som du skrev og her er det jeg har funnet ut:

-Det hjelper ikke å flytte komponentene lenger fra hverandre.

-Det meste av støyen kommer fra videosignalet på cd/dvd-spilleren. Hører merkbar forskjell når jeg trekker ut denne kabelen!

-Xboxen lager litt støy, men det er kun når den er slått på og det er ikke nok til at det blir et problem!

Det jeg glemte å skrive tidligere er at jeg har koblet PC'n min til receiveren via lydkortet og også disse signalene skaper en del støy!

mitt spørsmål er da: Kan jeg bli kvitt denne støyen ved å bruke skjermede kabler, eller må jeg bruke et eller annet slags støyfilter siden det tydeligvis er cd/dvd-spilleren og PC'n min som lager denne summingen i høytalerene mine??

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •