Store forskjeller i strømforbruket til receivere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer E.S.P sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Store forskjeller i strømforbruket til receivere

Har sett litt rundt etter ny receiver, men blir veldig usikker når jeg ser på hvor store forskjeller det er i strømforbruket til de forskjellige produktene. Kan ta noen eksempler: Pioneer VSX-AX4AVi-S på 7 x 180 watt DIN har et strømforbruk på 460Watt, Yamaha RX-V1600 på 7 x 170 watt DIN står opplyst med et forbruk på 500W, mens den som virker mest beskjeden, Harman/Kardon AVR 635 med sine 7 x 75 Watt THD har hele 1000 W i strømforbruk. Har også sett på DENON AVR-3806 med 7x 120 watt men den opplyser ikke om strømforbruk.
    Det jeg lurer på er om dette viser hvilke receivere som det er mest "futt" i, eller har ikke strøforbruket så mye å si? Ganske villedende fra noen produsenter mener nå jeg. Hvilke tanker har dere om dette?

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av E.S.P
    Har sett litt rundt etter ny receiver, men blir veldig usikker når jeg ser på hvor store forskjeller det er i strømforbruket til de forskjellige produktene. Kan ta noen eksempler: Pioneer VSX-AX4AVi-S på 7 x 180 watt DIN har et strømforbruk på 460Watt, Yamaha RX-V1600 på 7 x 170 watt DIN står opplyst med et forbruk på 500W, mens den som virker mest beskjeden, Harman/Kardon AVR 635 med sine 7 x 75 Watt THD har hele 1000 W i strømforbruk. Har også sett på DENON AVR-3806 med 7x 120 watt men den opplyser ikke om strømforbruk.
    Det jeg lurer på er om dette viser hvilke receivere som det er mest "futt" i, eller har ikke strøforbruket så mye å si? Ganske villedende fra noen produsenter mener nå jeg. Hvilke tanker har dere om dette?
    Dette går vel endel på hvilke målemetoder som blir brukt. Er forbruket oppgitt ubelastet,maks forbruk,min forbruk, gjennomsnittlig?Mange faktorer spiller inn her.Ta forøvrig en titt på denne:http://avforum.no/forum/archive/index.php/t-21596.html

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har vært diskutert mye før, men det jeg personlig mener er at det er viktigere med en solid strømforsyning enn mange watt..

En dieselbil med 400 nm vil kunne fortsette å gi gass når det blir tungt, mens en oppjaga bensin vil måtte gi tapt..

Man får jo kjøpt forsterkere på 50 watt til flerfoldige titusener, og der er det strømforsyning stor nok til å dive det aller meste!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •