noen som har erfaring med rom korreksjon på Denon AVR 3806 eller 3805?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

noen som har erfaring med rom korreksjon på Denon AVR 3806 eller 3805?

Jeg har 3805 og har glede av rom korreksjonen i Normal innstilling.

Er redd 3806 sin korreksjon ikke vil gi meg samme effekt.
    Nå får jeg bedret vokal, mer fremtredende og mer fyldig.

Noen som har testet 3806, eller som har erfaringer å dele med 3805?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg er ikke sikker på hva normal innstilling på 3805 er, men jeg deler gjerne noen erfaringer fra en målehelg med 3806. Anskaffet en 3806 etter å ha lest en del på dette forumet, fikk denne på fredag. Hører mye på musikk i 2 kanaler + sub (normal innstilling?)

Gjorde autooppsett, og sjekket parameterene. Avstander samt lydnivå virket ok. Selve romkorreksjonen viste betydelige utslag frontene i mellomtonen (+8db), de andre var +/- 2 db.

Prøvde så med musikk i 2 kanaler med romkorreksjonen aktivert (audessey), og dette låt ikke i det hele tatt. Prøvde så med flat, noe bedre men "flatt" (er vel meningen det da). På front ble det egentilig ikke noe forskjell fra direct (som, hvis jeg forstår dette, går utenom korreksjonsdelen men beholder avstander og nivåer, og da skal være rimelig likt). Nå er det kanskje slik at jeg over flere år er vant til en lyd som er litt hengekøye, men korreksjonene ble meget store.

Den fine med denne boksen er at jeg kan skifte direkte fra direct til sist brukte korreksjon, slik at sammenlikningen er umiddelbar. Det jeg foreløpig endte opp med var å justere den manuelle EQ til noe midt i mellom direct og flat, men innser at jeg har et stykke igjen å gå. Fikk med dette en fyldigere og mer uttalt gjengivelse av stemmer. Men om det er bedre det vet jeg sannelig ikke.

Bommer kanskje grovt på spørsmålet men har ihvertfall debutert på forumet.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var akkurat det jeg lurte på ! Kjempebra, takk skal du ha :-)

Rart ingen har erfaring med 3805 i det minste....

Jeg bruker flat innstillingen min på 3805 med stort hell på Martin Logan, med sub under 80 hz. Fyldigere og litt mer nærhet i vokalen samt bedre plassering.
    ER redd 3806 ikke vil låte likt på FLAT innstillengen i og med at det er en annen romkorreksjons enhet.
    Jeg har også brukt manuell innstilling tidligere i mitt andre anlegg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •