romkorreksjon på H/K avr 235??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

romkorreksjon på H/K avr 235??

Noen som kan fortelle meg om det er romkorreksjon på denne å i såfall, hvordan får jeg "startet" romkorreksjonen?

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke romkorreksjon på 235

Det kommer først på 435 og 635.

AVR 235 har Ezset innebygget i fjernkontrollen, og tror du trykker på en knapp på kontrollen for å starte dette. Ikke et valg i menyen med andre ord.

Stiiler vel da inn lydstyrke og kanskje avstanden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okei, vet at det er noe som heter ezset på den ja.. tenkte kanskje det var romkorreksjon. Men har ikke orket å lest noe særlig i den tjukke bruksannvisningen så har ikke fått til å startet ezset`en. er vel noe alà romkorreksjon det da?

går det foresten ann å koble til en center bak? finner ikke helt ut av det siden det ikke er noen utganger til centerbak på forsterkern.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ezset slik du har det er ikke en form for romkorreksjon, det er kun automatisk oppsett som stiller inn riktig volum og avstand. Det blir først snakk om romkorreksjon når den "tuner" lyden ved hjelp av equalizer slik at den kan korrigere for rommets respons ved forskjellige frekvenser.

AVR 235 er en 7 kanals forsterker, så der kan du ha en senter bak ja, imidlertid vil jeg da anbefale deg å kjøre et fult 7 kanals oppsett, dersom du har plass til det.

Og les manualen! Er jo flere språk der, så sååå tykk er den ikke! Og der står det mye nyttig. Å stille inn riktig volum og avstand er viktig for kringlyden, da forsterkeren trenger avstands-informasjonen slik at den kan stille inn forsinkelse til bakkanalene, og dermed gi deg en bedre fil-opplevelse.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og legg gjerne inn bilder på minhjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja får kanskje ta med meg manualen en gang jeg er på do da ;-)

Takk for hjelpa da! Så får jeg ta å legge inn bilder på min hjemmekino når jeg har rydda rommet, å fått det slik jeg vil ha det.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slike manualer er som lagd for å tas med på do! Lykke til, og håper du får satt opp 235'en din! Det er en knallforsterker! Hva slags høyttalere kjører du på den? Den har jo krefter til å dra det meste den!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderte H/K avr 235 oppmot pioneer vsx-915 siden pioneeren hadde vunnet flere tester.. men da jeg kom over 235`en til 4000kr annså jeg det som å være ett super-tilbud er jo ikke romkalibrering på 235`en, noe som er på vsx-915 men tipper h/k`en har en del mere bunndrag (noe som jeg er glad i) og så syns jeg den har mye finere finish :grin:

Må si jeg ble fornøyd med lyden etter jeg oppgraterte til H/K i fra en 20års gammel akai forsterker (digitalt display faktisk :wink: ).. fant ut at jeg egentli ikke hadde så stort behov for sub heller selv om jeg har det

høytalerne jeg kjører på forsterkeren er; 2 stk. genexxa gx 1000 i front, 1 stk genexxa c120 og 2 stk genexxa sx 600 bak.
    Vet at dem ikke er no særlig disse høytalerne, men fikk kjøpe dem billig av en kompis for ett par år siden da han hadde akutt pengemangel Men dem spillte høyt med rimeli bra trykk etter jeg fikk H/K

kjøpte meg en kenwood krf-v5090 "5*100watt" og dvd spiller fra kenwood en stund etter jeg fikk høytalerne, men var så missfonøyd med kenwood forsterkeren at jeg returnerte den og dvd spilleren rett etter den kom i hus. så da gikk jeg over til den gamle 20års akai stereo forsterkeren igjen..

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett den kenwood forsterkeren på netthandelen.no og den har noen målinger som ikke ligner grisen.. Så kan tenke meg at 235 er vesentlig mer potent enn den! Jeg hadde en yamaha 640 og gikk derfra over til 335 på Misson M74i høyttalere. Det ble en stor forbedring! Så ble det Dali Concept 8, og til det ble 335 litt for liten. Gikk derfor over til 635, og nå fungerer det bra.

235 til 4k er et godt kjøp!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •