Receiver til Dali Helicon 400

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Receiver til Dali Helicon 400

Heisan Folkens!

Er skikkelig superfersk her på forumet. Har akkurat kjøpt nytt hus og skal bygge hjemmekino. Har fått tilslaget på et par Dali Helicon 400 for 21 000. Tror det er et greit kjøp. Men jeg er litt usikker på hvilken receiver jeg skal velge. Har vurdert følgende: HK avr 635, Denon 3806. Da vet dere ca. prisklasse jeg er ute etter. (10-12000)

DVD: Denon 3910

SUB: SVS PB 12 Plus 2,

CENTER: er jeg litt usikker på. Tar imot gode råd her også.

BAKHØYTTALERE: Helicon 300

Tar imot gode råd om receiver og center med stor takk.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som super fersk syntes jeg du har kommet riktig så godt igang :grin: gratulerer med gode valg av høytalere.

Til dette oppsettet ville jeg sterkt vurdert en litt rimligere reciver med en god surroundprosessor og satset på effektforsterker til høytalerene.Det er flere her på forumet som har gjort dette med hell. Eks dennon 2106 eller pioneer 915 /1015.

Men hvis du kun skal ha reciver i overnevnte prisklasse så vil jeg anbefale deg å teste ut Yamaha rx-v1600 eller Yamaha rx-v2600. Pioneer Vsx a2(husker ikke helt betegnelsen)
    eller Dennon 3806. Og etter hvert supplere med en effektforsterker

Det er jo en del avforumere som nå har en del erfaring med disse høytalerene
    som sikkert kan gi deg en del tips. (Kenti , lygren, alex,majesty) for å nevne noen,send de en pm å spør

Uansett lykke til med valget

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takktakk smurfen!!!

Dette skal sannelig vurderes! Likte forslaget ditt med en litt rimeligere receiver og heller
    legge litt dollars i en effektforsterker. Må også si at både yamahaen og pioneer'ene så fristende ut.

Takker så meget!

Newcomer Argh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker Arcam avr-200 til mine, med Midgard PM-250 monoblokker. Arcamen har en god forforsterker må si meg meget godt fornøyd med lyden. Tror nok tingen er effekt forsterker sammen med en mindre reciver eller brokobling.

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i det som sies her, kjøp heller en rimeligere reciever og et par gode monoblokker. Helicon 400 fortjener det!

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann og grattis med et par skikkelige go'-høyttalere

Jeg bruker en pioneer VSX-AX4AVi-S på mitt helicon-oppsett og den kan absolutt anbefales. Jeg har ikke hatt den så veldig lenge så jeg kjenner ikke til alle sider ved den, men foreløpig merker jeg intet savn etter mer effekt. Den har også en meget god og avansert romkorreksjon. Forøvrig har den absolutt alt av inn- og utganger, så det skorter ikke på tilkoblingsmulighetene.

Er musikk i stereo viktig kan lydgjengivelsen sikkert forbedres ytterligere ved hjelp av et par monoblokker til fronthøyttalerne som enkelte her nevner, men lydgjengivelsen til pioneer er god den også Denne forsterkeren kan som i likhet med flere andre gode alternativer (denon AVR 3806 eller 4306 f. eks) biampe fronthøyttalerne dersom du "bare" kjører 5.1-oppsett, noe som i mange tilfeller hjelper litt på kreftene, spesielt i stereo.

Handler du deg en AVR-3806 slipper du litt billigere unna, og du får sikkert en like god forsterker på de fleste områder selvom du ikke har alle tilkoblingsmulighetene. Du får også muligheten til å bruke denonlink dersom du ser poenget i det fremfor i-Link, og så vil det jo matche bedre på det estetiske da

Forøvrig er det en kjent sak at H400/H800 trenger mye effekt for å yte sitt beste, så dersom du vil være på den sikre siden... En kompis skal sannsynligvis handle seg et par MA Oberon 6.1 neste uke til sine H800, som sikkert skal testes på mine 400 også. Kan komme tilbake med tilbakemeldinger på forskjellene da!

Når det gjelder senterhøyttaler er det ihvertfall noe du IKKE skal være usikker på. Helicon C200 kan trygt anbefales og er kjempebra på alle områder. Den viktigste høyttaleren i et surroundoppsett skal ikke neglisjeres! Kjøp heller et par rimeligere bakhøyttalere, som f.eks on-wall fra ikon-serien (koster 5400,-). Det er sjelden at det er noe vits i å legge 18k i bakhøyttalerne.

Til lykke med hjemmekinoen!!

EDIT: Ser nå at du muligens allerede har H300 som bakhøyttalere. Da kan ihvertfall "trøste" deg med at det blir skikkelig lydgjengivelse i flere kanaler ved musikk-DVD/konserter, flerkanals SACD osv, og at H300 er langt bedre enn W200 hvis du kan ha bakhøyttalerne på gulvet.

Link til Pioneer VSX-AX4AVi-S: http://www.pioneer.no/no/product_det...omy_id=428-436

Denon AVR 3806: http://www.hifiklubben.com/no/produk...er.htm?id=7044

Helicon C200: http://www.hifiklubben.com/no/produk...er.htm?id=4940

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for fint innlegg Alex!!!

Skikkelig hyggelig å få så mange interressante tilbakemeldinger!

Blir nok å bruke oppsettet mest til film og livekonserter. Må nok oppgradere prosjektoren etterhvert da den begynner å bli litt utrangert, (3M 7650) men prosjektor blir ikke førstepriortet til å begynne med, skal først ha skikkelig godlyd :razz:
    Skal til Hifi-klubben i Tromsø imorgen å høre på fullt oppsett med center'n, det blir spennende. Etter dine anbefalinger så blir jeg nok å gå for den, selv om den er litt dyr. Så hvis det skulle dukke opp en brukt, så er jeg veldig interressert.
    Var sammen med en kompis for 2 uker siden å hørte på IKON-serien og der hadde de ett oppsett med vokal2 centeren, og må si at den imponerte veldig. Fantastisk lyd, selv om dette selvfølgelig er et rimeligere oppsett.

Så jeg begynner å bli ganske enig med meg selv når det gjelder høyttaler-oppsettet, men er fryktelig usikker på elektronikken :neutral:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •