Integrert som effekt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Integrert som effekt?

Jeg har en integrert forsterker som jeg lurer på om jeg kan bruke som effektforsterker. Er det sånn at en effektforsterker må ha extern-in? Den jeg har lyst å bruke har kun vanlige innganger som cd/tape osv..
    Jeg har en litt eldre surroundforsterker også. Den har extern-in. Så den kan vel uansett brukes? :razz:
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkeren må ha en pre-in, main-in e.l
    Hva slags forsterker er det snakk om?

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo bare skru opp volumet til ditt det er like høyt som en eventuell sourrundfortserker som driver center og rear (hvis du skulle bruke den som effekt til frontene). Ellers er det jo npoen integrerte som har processor inngang. ar vært en tråd om dette for ca en mnd siden.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    Forsterkeren må ha en pre-in, main-in e.l
    Hva slags forsterker er det snakk om?
    Det er en Denon PMA-980R. Den har nok ikke hverken main-in eller ext-in.
    Men viss jeg bruker Avr-2700 som effekt da? Preout på 3806 til ext-in på 2700? Vil jeg da styre volum til alle HT med 3806? :-P

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonus
    Du kan jo bare skru opp volumet til ditt det er like høyt som en eventuell sourrundfortserker som driver center og rear (hvis du skulle bruke den som effekt til frontene)
    Har ikke helt bestemt meg hva den skal drive, men tror ikke det blir frontene. Sånn jeg forstår innlegget ditt, så kan jeg altså ikke styre volumet med 3806 min? Eller er jeg helt på jordet? Til og med på feil jordet??? ;-) :-P

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du bruker en pre-out fra '"kontroll(3806)"forsterkeren din vil den justere nivået på linjeutgangen/pre-out og dermed også volumet i den forsterkeren som denne er koblet inn i.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker! :-P

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører du auto setup med volumkontrollen på den integrerte i en fast posisjon, skal vel volumet bli korrekt.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan si at jeg stillte nogenlunde samme spørsmål for en liten stund tilbake, og fikk følgende tilbakemldinger!

http://avforum.no/forum/receivere-forsterkere/29636-koble-stereo-forsterker-til-reciever-effekt.html

Jeg kan røpe såpass at jeg endte opp med et sett med Embla monoblokker, og er strålende fornøyd! http://avforum.no/forum/receivere-forsterkere/29886-anbefaling-av-effekttrinn.html

Vurderer nå å bytte recieveren ;-)

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant lesning dette FallenAngel. :-P

Dette er jo selvsagt en foreløpig løsning. Men tankene mine er de samme som du hadde. Nemlig at det er synd å la sånne forsterkere stå ubrukt.

Jeg har jo som nevnt en forsterker til som jeg driver å prøver nå. Den har i det minste ext-in.

Her er "saken": Jeg har en alt for liten center. I går kjøpte jeg B&W 602 brukt.(jeg elsker de "små" tassene) De bruker jeg nå som bakhøyttalere. Tanken er da å se om det går ann å sette de jeg hadde bak før,framme,i tillegg til centeren. Jeg koblet fra pre-out center på 3806, til ext-in center på en AVR-2700. HT er selvsagt koblet til HT-utgangen til center på "effektforsterkeren". Virker ikke som om signalet kommer frem...... :???:

Skal ikke signalet gå ut automatisk? Jeg trenger vel ikke å stille inn noe på 3806? Og 2700 skal vel stå på 6 channel ext in?
    Er det ikke slik at pre-out signalene "sendes" hele tiden, slik at jeg kan kjøre den "gamle" centeren på 3806 og samtidig kjøre de andre via 2700?

Og ja, jeg vet at dette er langt fra ideelt. Men i nøden spiser.....osv. :-P

Dette er vel et klassisk eksempel på at man tager hva man haver! :-P

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo da, når man er på budsjett så tager man hva man haver ;-)
    Problemet er at når man har to forsterkere som har "integrert preamp", så jobber ikke disse sammen. Man får da en lyd som virker veldig diffus, samtidig som man mister mye av informasjonen i mellombass, og bass området. Alt som har med punch i bassen forsvinner.
    I denne prosessen tror jeg jeg benyttet alle triks i boken for å få tingene til å fungere.
    Marantzen var det veldig trist å kvitte seg med, men jeg regner med at den fikk et godt hjem der den kom nå ;-)

Ved å selge denne, og legge litt imellom, kunne jeg investere i noen svært så gode monoblokker, og med det jeg nå har kan jeg ikke si at jeg angrer i det hele tatt !:grin:

Uansett så ønsker jeg deg lykke til med forsøkene !
    Det er jo det denne hobbyen handler om. Nemlig å prøve seg fram, og eksperimentere intil man finner det man selv liker, og blir fornøyd en stakket stund. Deretter havner man i oppgraderingskarusellen! BARE VENT;-)!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på tivoliet allerede!!!!!! :wink:

Handlet 3806,1920,MT200 og lerret rett før jul. Fikk beskjed av "Sjefen" at det ble siste sprellet på leeeeeeenge. ;-) :-P
    Var derfor ikke så populært at jeg i går kjøpte brukte 602 i går!!!! He he he

Det er da fremdeles jeg som har buksene her i huset!!!!! ("hva kjære? det var ingenting. jada jeg skal ta oppvasken"......) :wink:

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1 dårlig preamp + 1 dårlig preamp blir naturligvis enda dårligere....
    ser ingen grunn til at det ikke skulle funke ellers.

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    ......................Her er "saken": Jeg har en alt for liten center. I går kjøpte jeg B&W 602 brukt.(jeg elsker de "små" tassene) De bruker jeg nå som bakhøyttalere. Tanken er da å se om det går ann å sette de jeg hadde bak før,framme,i tillegg til centeren. Jeg koblet fra pre-out center på 3806, til ext-in center på en AVR-2700. HT er selvsagt koblet til HT-utgangen til center på "effektforsterkeren". Virker ikke som om signalet kommer frem...... :???:

Skal ikke signalet gå ut automatisk? Jeg trenger vel ikke å stille inn noe på 3806? Og 2700 skal vel stå på 6 channel ext in?
    Er det ikke slik at pre-out signalene "sendes" hele tiden, slik at jeg kan kjøre den "gamle" centeren på 3806 og samtidig kjøre de andre via 2700?
    ..................
    Er det loop mellom pre-out og ext-in bak på AVR2700? eller er det kun 5.1 ext-in(6 channel ext in)? Hvis det kun er 5.1 ext så skal 5.1 inngnagen aktiveres sånn som du skriver. Om det er en loop og du bruker ext-in på center så skal det ikke spille noen rolle hva du setter forsterken til da du har koblet ut foforsterker delen som styrer alt. Eller så kan det være at 2700'en skrur av center kanalen om du setter center mode til phantom? - men det er meget lite sannsynlig tror jeg. Du kan eventuelt prøve de andre inngangene (FR/FL/RL/RR) på 2700 - det spiller jo ingen rolle hva de heter når du ikke skal ha noe prosessering på 2700.

Har ingen erfaring med 3806, men det kan være at pre-out må aktiveres i menyen?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk det endelig til. Kjørte romkorreksjonsoppsettet etterpå. Ganske skuffa. Ikke på grunn av centeren, men det rommet her egner seg dårlig til film! (og musikk for den del) :sad:
    Drittlei og kan nesten ikke vente med å flytte......

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •