Harman/Kardon AVR 635 vs. Denon AVR-3806.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 46
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harman/Kardon AVR 635 vs. Denon AVR-3806.

Hei
    kjøpte JBL Cinema Three høyttalerpakke i des.2005
    må ha ny forsterker.valget står imellom Harman/Kardon AVR 635 eller Denon AVR-3806.
    hvem gir best trykk i lyden til film og musikk?
    Mvh
    bolla3

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange kommer sikkert til å anbefale Denon nå, men jeg vil si H/K sin er et bedre valg hvis du ønsker mer "trykk". H/K lager veldig effektsterke ting.

Har også hørt at H/K passer bra til JBL lydmessig, men det er det vel bare ørene dine som kan avgjøre...

Denon gir nok derimot hakket penere og litt snillere lyd, som kanskje passer noen bedre.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He du tv og dermed kan koble signalkabel til tven frå kilda utan lengre strekk, ville eg valgt H/K.

He du projektor og skal benytte fleire kilder, ville eg valgt denon. Går an å bruke H/K også, men den he ikkje muligheit for å sende signalet vidare via hdmi/dvi. Begge skal vel ha nok trøkk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar. kun lyd til film.rå,fin.kraftig lyd, hvem av forsterkerene da
    Harman/Kardon AVR 635 eller Denon AVR-3806.
    5.1 lyd.evt bi amp til frontene pga. av 10" basser? eller 6.1?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Teknisk sammenligning av de to modellene finner du på AVnytt HER.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er opptatt av høyt lydtrykk trenger du effekt, det er ingen tvil om at Denon leverer mer av det. HK er sikkert strømsterk, men vil ikke kunne levere samme lydtrykk pga manglende watt.
    Denon 3805 er målt til 5X115 watt kontinuerlig med kun 0.1% forvrengning, det gjør at den kan spille høyt og rent.

Jeg har Denon selv så jeg er ikke helt objektiv, men er meget fornøyd!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    manglende watt? er det noe hk er kjent for er det drivkraft. denon har aldri sjanse mot hk får jeg inntrykk av i de testene jeg har lest?

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HK er jo kjent for å være veldig strømsterke, men er også kjent for høy feilprodusent. Men vet ikke åssen "ståa" er på denne spesielle modellen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    manglende watt? er det noe hk er kjent for er det drivkraft. denon har aldri sjanse mot hk får jeg inntrykk av i de testene jeg har lest?
    watt kan sammenliknes med hk i biler, skal du kjøre fort må du ha mange hk, skal du spille høyt må du ha mange watt, dette er faktum.

Hvis HK sier 75 watt, så regner jeg med at det stemmer. Det er ikke all verden.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ?
    japser har mange hester, de fleste tror da at de lager bedre motorer enn resten. desverre har de ræva dreiemoment. tyske biler har mye lengre slaglengde på stempla og færre hester, mer dieselaktig virkemåte og mer moment.

for det første oppgit hk watt i FTC. ikke rms eller din.
    mange lyver om effekten. i likhet med krell, ml osv tror jeg de oppgir færre watt enn de har.
    det er også forskjell på hvordan denne mates nedover i impedanse.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Einis,

HK 635 er sikkert bra, fortsett å uttale deg om lydprodukter. Det med biler bør du kanskje overlate til andre :-)

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lol.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har erfaring med begge merker, H/K kan virke mer strømsterk og gir mere trøkk en denon.. Så til film så er det ingen tvil hva jeg ville ha valgt..

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SLutt å mas om målestandarder og slikt nå da... Tar ingen ende når alle selv mener de har rett! H/K måler nok mer sannferdig enn mange andre, men er mange måter å gjøre dette på..

Har selv 635, og synes det er en grei forsterker. Grunnen til at jeg har den er at jeg kjøpte den for 8000 nok i sverige, da blir den plutselig relativt rimelig. Skulle jeg hatt ny fortsterker hadde jeg derimot valgt 3806. her har du vesentlig mer avansert romkorreksjon, samt hdmi switching og oppskalering (tror jeg) i så måte er den mye mer fremtidsrettet enn h/k. På den annen side er 635'en en kraftig forsterker, og hadde en 335 tidligere, som spiller i ringer rundt min kamerats denon 2105, hvertfall etter min mening. (alt er jo subjektivt)

Samtidig er det en hviss lydmessig forskjell på h/k og denon, da denon kan være noe mer oppløst og fin i diskanten. Men h/k har visstnok blitt bedre på dette med x35 serien. Kvalitetsmessig tror jeg h/k har tatt til seg litt lærdom fra forrige serie hvr ting gikk galt av og til. Jeg har hvertfall ikke hatt noen problemer med min 635 ennå.

Min vurdering: Kjøpe i Norge: Denon 3806.
    Kjøpe i sverige og spare litt penger: H/K avr 635

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hjelp!

takk for alle svar.
    leste om pioneer vsx-ax2av.noen der ute som som kan anbefalen av de tre
    forterkerene. pioneer vsx-ax2av. DENON AVR-3806 Hjemmekinoreceiver eller
    Harman/Kardon AVR 635? ( er ikke glad i sølv) god romkorreksjon.blir mest film.ikke så mye musikk.
    mvh
    bolla3. frustrert!!!!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Einis,

HK 635 er sikkert bra, fortsett å uttale deg om lydprodukter. Det med biler bør du kanskje overlate til andre :-)

Du må huske at HK er 7x75watt, mens Denon er "2x115watt"(er ikke 115watt på ALLE kanalene samtidig, og der er forskjellen stor, de måler 2 kanaler samtidig). HK'en er iallefall ikke et fnugg svakere enn Denon.

EDIT: og etter som jeg har skjønt, så måler HK med FTC standaren som jeg mener har litt strengere villkår enn vanlig RMS måling. <-- litt usikker!

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moho
    Har selv 635, og synes det er en grei forsterker. Grunnen til at jeg har den er at jeg kjøpte den for 8000 nok i sverige, da blir den plutselig relativt rimelig. Skulle jeg hatt ny fortsterker hadde jeg derimot valgt 3806. her har du vesentlig mer avansert romkorreksjon, samt hdmi switching og oppskalering (tror jeg) i så måte er den mye mer fremtidsrettet enn h/k. På den annen side er 635'en en kraftig forsterker, og hadde en 335 tidligere, som spiller i ringer rundt min kamerats denon 2105, hvertfall etter min mening. (alt er jo subjektivt)
    Man fär "bare" videoswitching, ikke skalering. Sender bilde ut i samme opplösning som det kommer inn. Skal du ha oppskalering mä du nok opp i AVR-4306. Bare sänn du vet det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Hvis du er opptatt av høyt lydtrykk trenger du effekt, det er ingen tvil om at Denon leverer mer av det. HK er sikkert strømsterk, men vil ikke kunne levere samme lydtrykk pga manglende watt.
    Denon 3805 er målt til 5X115 watt kontinuerlig med kun 0.1% forvrengning, det gjør at den kan spille høyt og rent.

Jeg har Denon selv så jeg er ikke helt objektiv, men er meget fornøyd!
    Nå har jeg motsatt erfaring av det du sier, hvor mange watt forsterkeren er oppgitt til spiller liten rolle, da forskjellige produsenter oppgir det på forskjellige måter. Når jeg har gått fra produsenter som oppgir sine forsterkere med med mye watt og over til H/K, som da gjerne har langt mindre watt, så spiller jeg mye høgere og med mye mer fylde og trykk.
    Noe annet som er intresant er å se på er hvor mange watt strømforsyningen er på. Viss den er oppgitt til 200 watt, og dem samtidig skryter på seg 5 * 120 watt, så sier det seg selv at noe er galt en plass.

For min del så valgte jeg bort denon 3806 til fordel for H/K 635 da jeg liker lyden i H/K bedre enn i Denon. Altså en smakssak.

Tviler også sterkt på om du vil føle at du mangler kraft uansett hvem du velger, ørene mine takker ihvertfall for seg leeenge før reciveren.
    Og sånn at ingen missforstår, en kraftig forsterker er selvfølgelig veldig viktig, probleme er bare å finne ut om den faktisk er hva den sier.

Når det gjelder feil på H/K så har jeg hatt to stk. en avr 65rds(trur jeg) og den jeg har nå avr 635. Den første har virket fint i ca 10 år uten trøbbel. 635 har jeg hatt litt problem med. Den har ved en annledning nektet å slå seg på, måtte koble av alle høgtalerene før jeg fikk liv i den igjen. Ellers så har den hengt seg opp 2 ganger, en prossesor reset løste det begge gangene. Dette var iløpet av den første uken jeg hadde den, siden da har jeg ikke hatt mer trøbbel med den. Den var 5mnd gammel før jeg fikk den 15. januar i år.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dag johnsen

Du avslører deg ganske bra med uttalelsene dine.
    Du har faktisk ikke peiling på hva du snakker om angående watt og strømstyrkens sammenheng når det gjelder forsterkere.
    635 knuser denon i test. Ta med deg begge hjem og sjekk hvem som trøkker mest. Jeg garanterer deg at Harman vinner.
    GARANTERT.

Kanskje denon er litt snillere i lydbildet, men filmlyd skal ikke låte snilt. Det skal si
    BAAAAAAANG

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo han har det. Det er foretatt flere målinger av Denon3805 og der kommer det fram at denne har masse kraft. Ikke stor nok strømforsyning for å drive alle kanalene samtidig ,men hvor ofte spiller bakkanalene på full styrke hele tiden?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •