Harman/Kardon AVR 635 vs. Denon AVR-3806. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Harman
    Du avslører deg ganske bra med uttalelsene dine.
    Du har faktisk ikke peiling på hva du snakker om angående watt og strømstyrkens sammenheng når det gjelder forsterkere.
    635 knuser denon i test. Ta med deg begge hjem og sjekk hvem som trøkker mest. Jeg garanterer deg at Harman vinner.
    GARANTERT.

Kanskje denon er litt snillere i lydbildet, men filmlyd skal ikke låte snilt. Det skal si
    BAAAAAAANG
    Harman, det var store ord.

3805 er målt til 5X115 watt kontinuerlig med kun 0,1% forvrengning og 5X125 watt før klipping. I 8 ohm.
    I stereo er den målt til 2X132 watt i 8 ohm og 2X218 watt i 4 ohm med 0,1% forvrengning, og 2X162 og 2X243 før klipping.
    850 Va stømforsyning

Med andre ord meget strømsterk og rik på gode watt.
    Forvrengningen i forsterkerdelen er også vesentlig lavere enn det som er vanlig.

Hvis du hadde lest litt om 3805 ville du sett at snill lyd har den ikke på film.
    For ett år siden vant den alle tester verden rundt samt fikk EISA prisen.

Det er en veldig bra receiver med spektakulær filmlyd og meget bra 2-kanals lyd.

Slapp av litt da, jeg ser jo på brukernavnet ditt at du ikke er helt objektiv, jeg har Denon selv og er meget fornøyd. Kunne tenke meg å teste HK også, kanskje det blir det neste gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hk`en vil nok gi mest trykk, men mange vil nok si at HK generelt er litt "kvass" i toppen..! Smaken er som..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stiansp
    Hk`en vil nok gi mest trykk, men mange vil nok si at HK generelt er litt "kvass" i toppen..! Smaken er som..
    Med mer trykk, mener du at basser mer pga klangen i forsterkerdelen?

For med vesentlig lavere effekt blir det ikke mer trykk, men mindre trykk hvis du snakker maks volum.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stiansp
    Nye HK er ikke så "kvass" faktisk. Ble litt overrasket over hvor god lyd det er i den nye serien. Men Denon er nok fortsatt i mer behagelig (min mening). Men jeg hadde gått for HK om jeg skulle hatt en kinomaskin!

Fint at vi har mange å velge mellom .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er litt info angående H/K 635 iallefall:
    http://www.homecinemachoice.com/cgi-...?reviewid=6409

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for alle svar! flere svar? trykk til film.90 prosent film.5.1 evt 6.1
    er litt sugen på denon pga av lydinnstillingen ( inntil 8 sitteplasser)h/k 1?
    fortsatt usikker.....
    mvh
    bolla3

Newcomer E.S.P sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett tester av avr 630 mot 3805 (modellene under de som diskuteres her). På papiret skulle H/K være "kraftigere" med tanke på strømforbuk, mens det i testen ble vist at 3805 var klart kraftigere enn H/K med 5 kanaler i drift i 8 ohm. Dette temaet kan vel diskuteres i evigheter!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, det er riktig.

Vi trenger ikke krangle mer, HK yder 5X90 og Denon 5X115 i samme norm, i praksis betyr dette ikke så mye, men litt mer headroom på Denon.

HK ser mye fetere ut!

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=dag johnsen
    HK ser mye fetere ut![/QUOTE]

: ) Beeing a noob, så var det utseende til H/K som først fanget interessen min, og endte opp med en 635 istedefor 235 som først tenkt "For å være sikker på at det holder" + at den fikk god omtale i div tester uten at jeg sammenlignet den med andre.
    Har 5.1 oppsett med Klipsch RF-25 & SVS PB10ISD

Har til dags dato aldri hatt høyere enn -25dB på forsterkeren, den går til +5dB, kunne ikke merke noe vrenging. Noe høyere tror jeg ikke jeg ønsker å spille
    Skikkelig kino-trøkk!

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går den ikke til +12 db da? Tror min gjør det, men da skal man helst ikke ha noe signal for da går det vel ett øye eller en arm eller no.

Har selv RF 15 i ett 5.0 oppsett, og kan skrive under på at forsterkeren river skikkelig når man guffer på. Hørte på den nye Kraftwerk DVD i -20 db med DTS lyd, og tro meg, forsterkeren har full kontroll selv når naboene på andre siden av dalen vurderte å ringe politiet. Må man spille høyere enn dette så bør man få renset ørene, eller bytte batterier i høreapperatet.

De som mener Klipsch og HK ikke passer sammen har nok ikke hørt Klipschene ferdig innspilt, eller at de eventuelt står feilplassert. Når høyttalerne er riktig plassert er ihvertfall jeg temmelig godt fornøyd med lyden, men jeg innrømmer at frontene krever litt jobbing med plasseringen. Viva Klipsch og HK!!!

Newcomer nesJe sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min gikk bare til 0 db når jeg skrudde opp nå.. Mener å huske at jeg har skrudd den opp til +12 db jeg og..

Man må jo tenke forsterker i forhold til størrelse på høyttalerne. Jeg har doble 10" i hver høyttaler og det takler ikke Denon forsterkern så bra. Det er jo ingen diskusjon at HK'n er en kraftigere forsterker, som gir en del mer trøkk, spesielt når det kommer til film. Bare se på strømforsyninga da. Denon med sine 540W og HK med sine 1000W, det er en viss forskjell..

Jeg synes selv at det ligger litt mer kvalitet i Denon forsterkerne, og at lydbildet er et hakk foran HK, men også her har HK forbedret seg vesentlig med de nye modellene.

Men smaken er som baken. Personlig er jeg den som liker litt trøkk

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville uten tvil valgt Denon pga mer avansert innmat (les pre-amp etc.) Synes du at du mangler trøkk siden legger du til et par Embla blokker og får all verdens trøkk i tillegg - mye bedre kombo spør du meg :-D (jeg har valgt Denon pga dette!) MEN du må lytte til dem for å finne ut hva du liker best... her får du nok like mange meninger som svar, men det er jo litt av poenget :-D !

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også HK 635. MÅTTE ha den fordi det ble en garantisak med gamle HK AVR 5500. Uansett. Denne kan ikke bi-wires på frontene (med dobbel effekt) slik mange andre kan nå for tiden hvis de ikke bruker bakhøyttalerne. Samt at som MOHO sier, det er masse feil med HK. Jeg har hatt feil på min HK DVD30 også..med andre ord..det kan tyde på en del feil.

Jeg er veldig godt fornøyd med forsterkeren når den virker, men kommer ikke til å velge HK igjen pga feilprosentene. God trykk er der ihvertfall, men ikke nok til å få liv i Infinity Kappa serien min :-( .

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nesJe
    Min gikk bare til 0 db når jeg skrudde opp nå.. Mener å huske at jeg har skrudd den opp til +12 db jeg og..

Man må jo tenke forsterker i forhold til størrelse på høyttalerne. Jeg har doble 10" i hver høyttaler og det takler ikke Denon forsterkern så bra. Det er jo ingen diskusjon at HK'n er en kraftigere forsterker, som gir en del mer trøkk, spesielt når det kommer til film. Bare se på strømforsyninga da. Denon med sine 540W og HK med sine 1000W, det er en viss forskjell..

Jeg synes selv at det ligger litt mer kvalitet i Denon forsterkerne, og at lydbildet er et hakk foran HK, men også her har HK forbedret seg vesentlig med de nye modellene.

Men smaken er som baken. Personlig er jeg den som liker litt trøkk
    Hvis man stiller bass eller treble opp, eller det samme med at man stiller frontkanalene opp, så går ikke hoved volumet like høyt opp. Slik har det vært på de receiverne jeg har testet.

Går volumet normalt opp til +10 db og du så stiller bassen opp på +4 db så pleier det å være at volumet ikke da går lengre enn til +6db.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lenge tenkt på å kjøpe Denon AVR-3806 eller HK AVR635 jeg
    også .
    Har lest mye om begge... Og det virker litt som denon`en har bedre lyd osv..

Men jeg skal nok kjøpe HK`en uansett , pga Denon ser ut som en åttitallsreciver..

Designmessig eier HK 635 denon`en , any day , anywhere...

Design på forsterkeren er viktig for meg da den skal stå fremme i stua, hvor jeg tilbringer mest tid
    Orker ikke å ha noe som ser ut som åttitallet selv, Sånn som Yamaha også gjør...

Men, som kjent smaken er som baken

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle snakker stort om begge merker, men eg kan ikkje se noen nevne det 3 alternativet som bolla kom med
    nemlig pioneer vsx-ax2 den hopper plutselig midt i mellom dei 2 og er så til dei grader med i kampen spør du meg...

H/k har eg hatt 2 utgaver av, begge har oppført seg eksemplarisk.
    (AVR 7000/7500) men hørt mye problematisk om deres nye forsterkere.
    ein som eg vet om hadde hk inne til reperasjon 10 ganger , alle ganger med forskjellige feil. så det er litt skremmendes..

Og så skal hk sine modeller om ikkje så lenge skiftes ut som eg har skjønt..
    der dei nye modellane vil hete avr 740,640,440
    740,640 i februar i år og 440 i mars.
    dei nye modellane vil være kraftig opptadert i forhold dagens utgavar.

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noe spesifikt å komme med når det gjelder disse kraftige oppgraderingene?

Etter hva jeg kan lese meg til på sidene til harman så er det hvertfall snakk om ipod dokking, mens specsene ser relativt like ut som dagens. Hvertfall på modellene til og med 340

Newcomer nesJe sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI switching...

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har hentet informasjonen herfra..

http://forum.ecoustics.com/bbs/messa...81/191110.html

der sto det litt i allefall

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ******* heller... Typisk at de tar et såpass stort sprang fremover i serien etter den jeg har kjøpt. Men er jo samtidig på tide.. Til nå synes jeg de alltid har ligget et skritt bak, np er de opp igjen i teten..

Denne tråden burde da bytte navn til H/K 640 / 740 eller Denon 3806...

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •