Denon AVR 2807 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 83
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    eh, hva med bedre lyd?
    de putter inn så mye piss i de receiverene at folk tror watt og innganger er eneste forskjell. jaja. de fleste låter jo som drit allikavel så kan forsåvitt forstå fokuset....
    Er brukervennlighet helt ubetydelig for deg, einis? Sikkert helt ok om du greier deg med én signalkilde, men de fleste gjør ikke det lenger. Selv har jeg både CD-spiller, DVD-spiller, PS2, GameCube og PC som helst skal kunne kobles til anlegget. Jeg har forsåvidt plasma stående på benken med komponentene i stedet for projektor, men om jeg hadde måttet trekke kabler til alt det der over hele rommet hadde jeg ikke vært utakknemmelig for et produkt som lar meg rydde litt opp. iPod-inngang og romkorreksjon ville jeg heller ikke se på som negativt.

Forresten, låter disse receiverne dårligere enn tilsvarende prisede modeller fra noen år tilbake, som ikke har alt ekstrautstyret?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om De har igjen flere vet jeg ikke Mbeat, men de sa ikke noe om at det var den siste nei. Dessuten var det jo Mann06 i Trondheim i helga, så de hadde sikkert noen der også . Butikken var jo nærmest demontert da jeg var der.

Lyden har jeg desværre ikke fått testet til fulle enda, og referansene mine er av en sånn kvalitet at det blir "feige lag" uansett, men oppsettet er jo så såre enkelt at alle med "bruksanvisnings vegring" klarer det, og i mine ører spiller den opp til de forventningene jeg hadde. Det den henter mest på i mine ører er presisjon, og detaljer. Men hva kan vel en Eltax gjøre som referanse?

NB: Ikke gå!!!! Ivertfall ikke hvis du bor på Tyholdt!

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AVR-2807 vs AVR-3806

Tenkte å investere i ny receiver så jeg lurte på hva jeg bør gå for av AVR-2807 og AVR-3806? Går jeg for 2807 har jeg litt ekstra til overs til DVD-spiller så jeg kan gå opp en prisklasse der... Noe med noen meninger om dette?

Mvh...
    Lokie

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lokie:
    På papiret er det ikke mye som skiller 2807 og 3806. Dette er hovedpunktene jeg oppdaget ved sammenligning:

................2807 / 3806

...............110W / 120W (@8Ohm)
    .....................- / Biamping front mulig
    .....................4 / 5 powersupplies
    .............Sone 2 / Sone 2+3
    Faoroudja DCDi* / -
    ...IPod interface / -
    ....................- / Denon Link
    ... Forskjellig fjernkontroll
    .............14.0kg / 17.5kg

Wattmessig må du se på hva du har av høytalere og hvor tungdrevne de er. Jeg vil gjette på at 3806 har litt mer futt enn 2807 selv om det bare er 10W på papiret. Funksjonsmessig er 2807 mer moderne, men jeg er usikker på nytten av DCDi'en.

*Ifølge engelske Denonsidene tolker jeg at den ikke oppskallerer videosignalet, men fungerer kun som linjedobler (interlaced -> progressive).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var min 2807 på plass! Kjempefornøyd så langt! Hadde en Yamaha RX-V757 og dette var en stor forbedring. 2807en har et mye mer detaljert og fyldig lydbilde.

Har ikke fått testet hdmi-svitsjingen enda. Venter på kabler bestilt på nettet. Får dem forhåpentligvis i morgen eller overmorgen. Er veldig spent på hvordan bildet fra satelitt tuneren min blir.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Lokie:
    På papiret er det ikke mye som skiller 2807 og 3806. Dette er hovedpunktene jeg oppdaget ved sammenligning:

................2807 / 3806

...............110W / 120W (@8Ohm)
    .....................- / Biamping front mulig
    .....................4 / 5 powersupplies
    .............Sone 2 / Sone 2+3
    Faoroudja DCDi* / -
    ...IPod interface / -
    ....................- / Denon Link
    ... Forskjellig fjernkontroll
    .............14.0kg / 17.5kg
    Ifølge manualen til 2807 støtter også denne biamping av front.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke første gang Denon legger ut feil/mangelfull info på Specsidene... Kom gjerne med flere korrigerende opplysninger dere som fiiinleser bruksanvisningen!!! :-D

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen i watt betyr ingenting da jeg bruker et par Embla Tinea blokker, men det er helst funksjoner jeg tenker på. Og der ser dem veldig like ut. Ipod bryr jeg meg også lite om.

Så 2807 blir vel muligens den jeg kjøper så kan jeg ligge ut ihvertfall 2-3 lapper ekstra på DVD-Spiller, så da kan jeg se meg råd til en DVD-2910 framfor en DVD-1920.

Høres det fornuftig ut?

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vel, nå er d gjort...

Hadde meg en tur innom Hi-Fi klubben avd. Bergen i dag... Og endte opp med ny forsterker AVR-2807 og DVD-2910... De hadde ikke fått inn AVR-2807 så den er kjøpt uhørt så jeg håper den er bra... Den skal jo være mye lik AVR-3806 som jeg har hørt på så nå venter jeg i spenning på telefon fra hi-fi klubben... (måtte den bli levert så snart som mulig)

Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Kokken for oversikten, godt jobbet.

Jeg er på markedet for ny receiver og vurderer blant annet 2807 mot 3806.
    Flere ting å ta hensyn til. For meg er ikke iPod noe jeg trenger. Kan noen forklare hva Faroudja FLI-2310 gjør?

2807 er jo nett kommet og 3806 kom før jul, ble testet i desember numret av Lyd&Bilde. Kanskje en ny versjon av 3806 ikke er så langt unna?
    Jeg er som dere skjønner veldig usikker men heller litt mot 3806 siden den har litt større krefter og det kan man vel aldri få nok av, eller hva?

Som deg Lokie skal jeg også investere i både receiver og DVD-spiller. Har egentlig tenkt å gå for 1920 foreløpig.
    Gi tilbakemelding om hvordan anlegget låter når du får det.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FLI-2310 er en linjedobler. slik at du får progressivt bilde fra for eksempel satelitt tuner eller annet utstyr som kun sender i (klarer f... ikke komme på hva I en sto for i farta).

Jeg kommer til å kjøpe 3806 uansett, den veier jo 3.5kg mer og det er ikke elektronikk som veier, det er den store tunge trafoen som gjør utslaget, så at 3806 må ha større strømreserve kan det ikke være noe tvil om.

Hadde jeg derimot hatt et par gode effektforsterkere liggende å vente hadde jeg kanskje vurdert 2807.

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal gi deg en tilbakemelding så snart anlegget er på plass,
    TheNatural .

Imellomtiden håper eg at mbeat kommer med litt flere opplysninger om sine erfaringer så langt. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lokie
    Imellomtiden håper eg at mbeat kommer med litt flere opplysninger om sine erfaringer så langt. ;-)
    Jeg sliter litt med hdmi-svitsjingen. DVD-spilleren min, en Denon 1910, takler ikke å være tilkoblet receiveren av en eller annen grunn. Virker som om den ikke klarer å handshake. Den låser seg helt og ingen knapper fungerer. Har vært på hifiklubben og fått oppgradert spilleren til siste firmwareversjon uten at det hjalp. Hifiklubben skulle undersøke videre og komme tilbake til meg i løpet av i dag eller morgen. Spilleren fungerer heller ikke på Denon 4306 eller 3806 (fikk testet det på hifiklubben i dag).

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Det blir en trist påske dette da ikke HFK i Bergen klarte å levere AVR-2807 i dag som de hadde lovet...

Så får prøve å glede meg over den nye DvD-2910 istedenfor og så kjøpe senteren B&W LCR600 S3 å ha i påske egget mitt :grin:

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Endelig

Da var omsider receiveren på plass Så mangen muligheter og så kort tid eg hadde i går ettermiddag... :-| Det var en brutal overgang fra min gamle Marantz SR6200, brukte mye av kvelden i går til lesing av manualen (som stod på svensk), men det begynte ihvertfall å gi litt resultater før leggetid. ( som ble rimlig sent i går/dag, hehe ). Førsteinntrykket er ihvertfall godt, og eg håper etterhvert at eg lærer å bruke reciveren at det blir bare bedre og bedre. Så eg skal gi ny oppdatering når eg har fått prøvd den litt grundigere. Måtte snart denne arbeidsdagen være over.... :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før påsche var jeg innom asylet for å handle. Enten 2807 eller 4306. Følgende kommentar gitt fra en av gutta bak disken da vi diskuterte FLI'en som kun blir brukt som linjedobler: Det er ikke utenkelig at det kommer firmware upgrade som enabler Faoroudja'en til oppkonvertering. Er dette rett så regner ikke jeg med at det er offisiell Denon firmware.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iflg post 2 i dette forumet så har 2807 oppskalering av video.

Se post #2:
    "They both have upconversion of video to the HDMI output and video switching."

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den har ikke oppskalering, men den kan deintelace analoge kilder slik at den sender de ut via HDMI i progressiv form . dette fordi de fleste displayer ikke takler interlaced 576 via HDMI.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jfinnerud, I concur....

Nå har jeg grovlest gjennom AVR2807's bedienungsanleitnung* som ligger på Denon's tyske sider, men jeg finner kun at Faoroudja'en fungerer som linjedobler til tross for at den er godt kapabel til oppkonvertering.

stian999: På linken din ser jeg at post#2 er fra januar, da var det mye spekulasjoner om hva det ble oppkonvertering eller ikke på 2807. Post-skriver har nok trukket noen tidlige konklusjoner.

*Betjeningsvilledning

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp det var det jeg tenkte jeg også etter at jeg posta.
    Men det sto ikke iveien for at jeg kjøpte en 2807 i går etter at min 7år gamle denon forsterker tok kvelden på mandag.

Etter ca 2 timer med litt styr var reciveren ferdig oppkoblet.
    Første inntrykket er MEGET bra. Egentlig fullstendig uinteresant å sammenligne
    med den gamle reciveren min, men det var som natt og dag.

Er langt fra ferdig med testingen og oppsett, men meget fornøyd sålangt.

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •