NAD T753 Slår seg av når jeg spiller høyt. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Greit at den slo ut på soft clipping, men denne her skrur seg heilt av under pådrag. Sånn skal det ikkje vere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Har prøvd og koble en dvd spiller på den men samme skjedde, men bruker pcen til vanlig.
    Vel nå prøve jeg og skru lyden helt ned på lydkortet og skru volumet på max på forsterkeren ble normal lydstyrke og da kutta den ikke.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker Nad forsterkeren varm når den kobbler ut?

Har vært borti at T752 modellen før din har kobblet ut selv på forholdsvis lette laster når temperaturen i rommet har vært mellom 25-30 grader selv om den var frittstående og ikke ble oppvarmet av annet utstyr.

La en saktegående 12 cm vifte med noen gummi knotter mellom oppå det perforerte luft feltet midt på bak på forsterkeren og kjørte den via en liten ekstern 6volt stømforyning på tilkobblet den 230v utgangen bak på forsterkeren. Vifta sugde opp varmluft fra kabinettet og kjølte litt ekstra , og har ikke fått noen ny rapport om utkobblinger igjen.

Er forsterkeren din helt ny så du ikke får noe serlig dyre utlegg hvis du får utsalgstedet til å sjekke den , er nokk det ikke så dummt. Vil ellers anbefale hvis du ikke allerede har gjort det at du i alle fall sikkrer god lufting rundt kabinettet og spessielt at luft uhindret kan komme opp av spaltene oppå og bak på kabinettet. Det er ganke tett pakket med komponenter som trenger kjøling i dagens surround recivere, og det å sikkre god kjøling er ofte det som skal til for å sikkre en lang og problemfri drift.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm. Den er ikke varm i det hele tatt for den rekker ikke og bli det før den kutter. Dette er da en NAD T753 da.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En venn av meg har samme forsterker og CV 12" høyttalerne (husker ikke hva de heter, men vet at det er de med 12"..)

Den har skrudd seg av en del ganger ved rundt 0 -> +5. Hvis det er tilfelle at forsterkeren er for svak for disse høyttalerne bør virkelig hifiklubben skjerpe seg. de sa at forsterkern kunne drive disse uten vanskeligheter.. jaja

glad jeg ikke har nad eller CV :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal skjekke det opp og stemmer det ikke så får de ta denne forsterkeren så får jeg få en som drar høytalerne og for jeg sa til de at jeg trengte en forsterker som dro de høytalerne med det gjør tydeligvis ikke denne^^

Foresten hva er det med NAD forsterkere, og at det nesten ikke er bass i høytalerne? Ser på en kamerat som har Classic 15'' og en eller annen Maratnz forsterker og han får en del bass ut av høytalerne sine men det gjør derimot ikke jeg. Hvorfor det egenlig? Har testa en NAD C350 forsterker og, vet den ikke er kraftig med skal da få litt bass men noe jeg ikke gjør.

Har det noe og gjøre med at de er 'beregna' for og brukes med en sub eller noe?

Har sett på en del andre forsterkere så er det en knapp der du kan slå av og på subben dvs da si at den har et delefilter (i'm right?) men det har ikke NAD forsterkere, har det noe med dette og gjøre?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    En venn av meg har samme forsterker og CV 12" høyttalerne (husker ikke hva de heter, men vet at det er de med 12"..)

Den har skrudd seg av en del ganger ved rundt 0 -> +5. Hvis det er tilfelle at forsterkeren er for svak for disse høyttalerne bør virkelig hifiklubben skjerpe seg. de sa at forsterkern kunne drive disse uten vanskeligheter.. jaja

Har man et forholds vs høyt inngangs signal er 0->5 et meget høyt lydnivå på en slik CV og Nad kombinasjon, og forstår godt at dette kan være på grensen av hva Nad forsterkeren skal tåle.

Nad T753 er en sekskanals forsterker som er oppgitt til 6x70 watt. Slike forsterkere må dimmensjoneres så strømforsyningen makter å under vanlig flerkanal drift gi nokk effekt til å mate de 6 stk 70 Watt forsterkerene, ikke nødvendigvis kontinuerlig 420W, men sikkert ikke så langt unna dette heller. Belastes bare to av utgangs trinnene må disse beskyttes fra å få kjøre med hele den tilgjengelige effekten fra strømforsyningen i lengere perioder og når temperaturen og belastningen overskrider en gitt verdi så skal sikkrings kretsløpene kobble inn og hindre at noe går opp i røyk i stedet.

Mener derfor at det minner litt om uvettig bruk av en slik surround forsterker det eksempelet du kom med Lil-H.
    Hadde din venn derimot opplevd samme utkobblingen som trådstarter her snakker om med kald forsterker og -18, hadde deffinisjonen at forsterkeren ikke klarer å drive høytalerene skikkelig mer vært på sin plass. Det er i alle fall min mening.

Ville i ditt tilfelle Lil-H anbefalt å bruke en stereo forsterker til å drive de to 12" CV høytalerene i et stero oppsett, eventuellt anskaffet et stereo effekt trinn som styres av Pre out på T753 hvis man ikke er fornøyd med lydtrykket man får på lavere nivåer enn -0db på volumkontrollen.
    en annen løsning kunne vært å bi-wiret hvis CV høytalerene støtter det og kobblet så man bruker 4 av utgangs trinnene og kobblet Y-led kabler mellom pre-out på front høytalerene og til de respektive 4 inngangene til de utgangs trinnene som er i bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Pioner'en min måtte eg trykke på "analog att" fordi inngangssignal var for høyt ved analoge signal. Før denne knappen ble aktivert, blinka forsterker "overload" hele tiden.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Systern har samme forsterker på BW 602s3. Der spilte vi på med full guffe forrige helt.. (+10 eller hva den gikk til..).. . Den har iallefall konge kontroll på disse. Men CV krever nok mer da, spessielt når du skrur opp såppass

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja krever en del mer ja men denne drar nesten ikke høytalerne i det hele tatt da.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Har man et forholds vs høyt inngangs signal er 0->5 et meget høyt lydnivå på en slik CV og Nad kombinasjon, og forstår godt at dette kan være på grensen av hva Nad forsterkeren skal tåle.

Nad T753 er en sekskanals forsterker som er oppgitt til 6x70 watt. Slike forsterkere må dimmensjoneres så strømforsyningen makter å under vanlig flerkanal drift gi nokk effekt til å mate de 6 stk 70 Watt forsterkerene, ikke nødvendigvis kontinuerlig 420W, men sikkert ikke så langt unna dette heller. Belastes bare to av utgangs trinnene må disse beskyttes fra å få kjøre med hele den tilgjengelige effekten fra strømforsyningen i lengere perioder og når temperaturen og belastningen overskrider en gitt verdi så skal sikkrings kretsløpene kobble inn og hindre at noe går opp i røyk i stedet.

Mener derfor at det minner litt om uvettig bruk av en slik surround forsterker det eksempelet du kom med Lil-H.
    Hadde din venn derimot opplevd samme utkobblingen som trådstarter her snakker om med kald forsterker og -18, hadde deffinisjonen at forsterkeren ikke klarer å drive høytalerene skikkelig mer vært på sin plass. Det er i alle fall min mening.

Ville i ditt tilfelle Lil-H anbefalt å bruke en stereo forsterker til å drive de to 12" CV høytalerene i et stero oppsett, eventuellt anskaffet et stereo effekt trinn som styres av Pre out på T753 hvis man ikke er fornøyd med lydtrykket man får på lavere nivåer enn -0db på volumkontrollen.
    en annen løsning kunne vært å bi-wiret hvis CV høytalerene støtter det og kobblet så man bruker 4 av utgangs trinnene og kobblet Y-led kabler mellom pre-out på front høytalerene og til de respektive 4 inngangene til de utgangs trinnene som er i bruk.
    Ok, jeg skjønner hva du mener.
    grunnen til at han kjøpte surround, var jo at han skal gå til anskaffelse av bak og center etterhvert. Uansett så synes jeg at hans forsterker er litt liten, vi sammenlignet med min HK330 og jeg skal love deg den spilte Mye bedre. Bassen kom på plass med engang, og den spilte generelt bedre..

Vel, jeg skal ikke overta tråden her.
    Til trådstarter: jeg ville bare gått til HFK og bedt om en ny en, ville tror at det er slike ting som du forteller som ikke skal skje.. vennen min gjorde det samme, at de tok den inn til en sjekk, ville tro at du kan gjøre det samme.

Lykke til hvertfall =)

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samme skjedde med min, før jeg fikk effektforsterker.. en kompis sa til meg at den clippet, altså soft klippingen slo inn før det ble forvrengninger i elementene

Newcomer Puffyp sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Moss
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det helt garantert noe feil ved forsterkeren, jeg har CV AL-750mk2 og har ikke noe problem å dra på uten bruk av effektforsterker. (men såklart hjelper det på trykket når jeg har koblet via C272).
    En kompis av meg kjører 12" classic front og 10" classic bak og forskterkeren hans (T753) har ingen problemer med å dra disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H

Jeg forstår ikke at i snakker om -18Db eller -12db eller +6db, tror ikke det har med forstærkeren at gøre, fordi du ikke kan spille højere lige pludselig så er det fordi musikken er indspillet højere, meget af det dårlige mp3 der ligger på nettet er indspillet i 1000 forskellige højder, (eller er det det samme nr. du spiller)

Så er musikken indspillet lavt kan du skrue op på feks. +6db, er musikken derimod indspillet højere, ja så kan du måske ikke komme op på mere end -10db.

Tag et kassettebånd((ved godt at det ikke bruges mere, men som et eksempel)) og indspil det med +3db, og derefter indspille det samme nr. med -3db og så afspil det på samme forstærker, så vil du se at du kan skrue vildt op for det ene nummer, men ikke ret meget for det andet.

Det kan godt være at der er et eller andet med din forstærker, men har du CLSC-15 så skulle du nok minimum købe dig en C272 eller en gammel NAD 218, så får du ikke problemer.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    That make sense actually