Ny modell, Pioneer high end receivere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 94
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny modell, Pioneer high end receivere

Noen som vet når Pioneer VSA-AX10Ai-S skal erstattes?

Finner tester av den siste versjonen siden 2004, altså snart 2 år gamle. Bør vel komme en ny modell snart?

Vurderer denne, men litt surt å bruke 45 000.- på noe som skal byttes ut snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Mange gode&dyre forsterkere

Hvis du har tenkt å bruke 45000 NKr på en ny forsterker, så anbefaler jeg Onkyo Integra TX-NR 5000, et 7-kanalers monster som er fullstendig moduloppbygd. Hvis bare fabrikken evner å levere oppgraderingskit etterhvert som det blir behov for det, så er dette en sikker vinner.

Produktet veier 33 kg.

Pioneer VSA-AX10 Ai-S(=Sølv) kom til sesongen 2004-2005.
    Med RS232-port, USB-port, IEEE1394-grensesnitt, WMA Pro 5.1 og Burr Brown PCM 1704x8 er den vel ikke akkurat utdatert på noen som helst måte.

Mener å ha hørt at prisen på siste gen. AX10 nå er satt vesentlig ned (-10000 kr).

Med hilsen 777

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utdatert er den vel ikke, og en knall forsterker. Men 2 år gamle hjemmekinoforsterkere pleier å være modne for utskifting. Det er jo kommet heftigere romkalibrering, HDMI svitsjing +++ siden den ble gitt ut. RS232-port er forøvrig ingen revolusjon.

Mener når man bruker 40-50 000 på en forsterker, ønsker man at den i allefall har de samme mulighetene som en til 10 000,-

Onkyo`en høres bra ut, men av flere grunner ønsker jeg Pioneer.

Noen andre som har hørt noe "rykter"?

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei har ikke det. Men regner med at det skjer noe snart. Jeg Anbefaler Denon AVC-A1XV. Den har jeg faktisk hatt på prøve her, å det låt helt KONGE! Den ksoetr 49.980,- Så veier den jaggu 44 kg også :P Men det er du som tar valget.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Utdatert er den vel ikke, og en knall forsterker. Men 2 år gamle hjemmekinoforsterkere pleier å være modne for utskifting. Det er jo kommet heftigere romkalibrering, HDMI svitsjing +++ siden den ble gitt ut. RS232-port er forøvrig ingen revolusjon.

Mener når man bruker 40-50 000 på en forsterker, ønsker man at den i allefall har de samme mulighetene som en til 10 000,-

Vel, vel, vel. Heftigere romkorreksjon er nok høyst diskutabelt. Har forresten aldri sagt at RS232-port er en revolusjon. At forsterkeren har det var bare en konklusjon. Om firmaer/importører tilbyr noen form for oppgradering ifbm denne porten er en helt annen sak, og her er nok Pioneer i fremste rekke. Forøvrig var Onkyo TX-DS989 verdens første surroundreciever som hadde denne muligheten, og den kom i 2000....... Bare nevner det.

Selv om det kan være et poeng for mange, så skal ikke en surroundrecievers samlede kvaliteter måles i antall tilkoblinger el. variasjonen over disse. Ser at HDMI-switching kan være "kjekt å ha", og tiden står jo ikke stille.
    Kvaliteten på et produkt skal heller ikke bare måles i vekt eller også høyde.

MEN, det er jo den som kjøper som har tatt den endelige avgjørelsen.

Med hilsen 777

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye Pioneer AX4AVi-S er den nye toppmodellen og er vel bedre på alle områder - koster 15 000,-.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 777
    Vel, vel, vel. Heftigere romkorreksjon er nok høyst diskutabelt. Har forresten aldri sagt at RS232-port er en revolusjon. At forsterkeren har det var bare en konklusjon. Om firmaer/importører tilbyr noen form for oppgradering ifbm denne porten er en helt annen sak, og her er nok Pioneer i fremste rekke. Forøvrig var Onkyo TX-DS989 verdens første surroundreciever som hadde denne muligheten, og den kom i 2000....... Bare nevner det.

Selv om det kan være et poeng for mange, så skal ikke en surroundrecievers samlede kvaliteter måles i antall tilkoblinger el. variasjonen over disse. Ser at HDMI-switching kan være "kjekt å ha", og tiden står jo ikke stille.
    Kvaliteten på et produkt skal heller ikke bare måles i vekt eller også høyde.

MEN, det er jo den som kjøper som har tatt den endelige avgjørelsen.

Med hilsen 777
    Heftigere romkorreksjon utvikles hele tiden, og det er vel ikke tvil om at Pioneer vil ha det i neste modell. At det finnes heftigere romkorreksjon på markedet i dag, er heller ikke tvil om, hvis man ser bort fra pris. Er vel den nye forsterkeren til Denon som har bedre romkorreksjon enn toppmodellen deres, da den enda ikke er oppgradert. Koster under 1/3 av prisen(correct me if im wrong).

Når det gjelder RS232, nevnte jeg det fordi du brukte det som argument for at den ikke var utdatert. Sony benyttet dette fra 1999 med TA-E9000ES, dog ikke med radio. EAD og sikkert andre benyttet dette på flere produkter i 98-99, men da uten radio. Bare nevner det..

La nå ikke dette bli en diskusjon på RS232, eller andre gamle kjedelige kvaliteter. Vekt/høyde/tilkoblinger er heller ikke intressant i denne prisklassen for min del.

Når det gjelder ønsket om å finne ut av når neste modell kommer, er det flere åpenbare grunner til det.

1. Hvor mye tror du bruksverdien på den gamle er når det kommer en ny modell?

2. En ny toppmodell vil helt sikkert ha
    -kraftig oppgradert prossesor, muligens støtte for nye formater, altså mer fremtidsrettet.
    -HDMI svitsjing, sikkert med div. oppskalering muligheter +++.
    -Kommer de med helt ny layout, er det den de kommer til å oppgradere de neste generasjonene, slik at en hardware-oppgradering sikkert er mulig. Den gamle forblir.....ja utgått. Kan den gamle oppgraderes er jo dere bare bra.
    -Oppgradert grafisk interface/muligens ny fjernkontroll (forferdelig utdatert)/flere tilkoblinger.
    -Merklig om den ikke har bedre lyd.

3. Tenk deg følelsen av å kjøpe noe så dyrt, så dukker ny modell opp like etterpå med masse forbedringer.

Så DERFOR spør jeg om noen har hørt om en ny modell. Betaler ikke 45k for en forsterker som byttes ut i løpet av året. Det tror jeg du som "kjøper" også skjønner.

Denon sin låter konge, jeg syntes bare Pioneeren låter bedre, er penere og er endel billigere. I tillegg har den SR+ som gjør at den integreres bedre med andre Pioneer produkter.

Tilbake til topic. Jeg mener tidligere at jeg så noen som skrev om noen rykter om en ny modell, men klarer nå ikke å finne det igjen (utenlansk forum).
    Regner med at det er håpløst å ringe Pioneer da det ikke er kommet noe offisiell lansering enda....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Nye Pioneer AX4AVi-S er den nye toppmodellen og er vel bedre på alle områder - koster 15 000,-.
    Det er ikke riktig.

AX10 veier over det dobbelte, koster 3 ganger så mye, trekker nesten det dobbelte i effekt, og har langt mer påkostet byggekvalitet. Begge står fortsatt på alle listene til Pioneer. AX5 er en meget god hjemmekinoforsterker, mens AX10 kan brukes i et high-end oppsett.

AX5 er derimot helt ny modell, og har derfor endel ny funksjonaliteter som ikke finnes på AX10. Det er vel en av grunnene til at jeg lurer på når AX10 skal få sin arvtager.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke riktig.

AX10 veier over det dobbelte, koster 3 ganger så mye, trekker nesten det dobbelte i effekt, og har langt mer påkostet byggekvalitet. Begge står fortsatt på alle listene til Pioneer. AX5 er en meget god hjemmekinoforsterker, mens AX10 kan brukes i et high-end oppsett.

AX5 er derimot helt ny modell, og har derfor endel ny funksjonaliteter som ikke finnes på AX10. Det er vel en av grunnene til at jeg lurer på når AX10 skal få sin arvtager.
    Det er du som tar feil. AX5 er like gammel som AX10. Det er AX4 og AX2 som er nye. AX4 leverer høyere effekt enn både AX10 og AX5, i tillegg til at den har en del finesser som ingen av de gamle har, som f.eks HDMI-switching, iPod-inngang, bedre romkorreksjon, og en del andre lydforbedringsteknologier.

Du sier AX10 trekker det dobbelte i effekt. Hva hjelper det når denne effekten blir brukt til varmeutvikling? AX4 er langt mer effektiv og blir ikke på langt nær så varm, derfor leverer den mer strøm til høyttalerne istedenfor varme til stua.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er du som tar feil. AX5 er like gammel som AX10. Det er AX4 og AX2 som er nye. AX4 leverer høyere effekt enn både AX10 og AX5, i tillegg til at den har en del finesser som ingen av de gamle har, som f.eks HDMI-switching, iPod-inngang, bedre romkorreksjon, og en del andre lydforbedringsteknologier.

Du sier AX10 trekker det dobbelte i effekt. Hva hjelper det når denne effekten blir brukt til varmeutvikling? AX4 er langt mer effektiv og blir ikke på langt nær så varm, derfor leverer den mer strøm til høyttalerne istedenfor varme til stua.
    Beklager det, jeg mente selvfølgelig AX4 da det var den jeg sammenlignet specs på.

Hadde du prøvd de så hadde du skjønt at AX4 UMULIG er en forbedring av AX10. Det burde vel holde med å se på prisen. Hvor har du det fra at 280watt går bort i varme på AX10? Tror du den veier det dobbelte og koster 3 ganger så mye fordi ingeniørene plutselig har blitt så mye flinkere til å utnytte gammel analog klasse A/B forsterkerteknologi? Ja jeg vet at Pioneer oppgir 10watt mer på AX4, men har du prøvd de ser du at AX10 er av en HELT annen verden kraftmessig!!

Dette har AX10 i forhold til AX4:

-Tunet av AIR Studios i London
    -Støtte Windows Media Audio (WMA) Pro 9 via USB
    -Stable cast iron base for ultimate chassis stability
    -Sertifisert THX Ultra 2
    -Flere surround instillinger
    -Copper-Plated Chassis
    -Double Layer Chassis
    -Stable Cast Iron Base (10 ganger mer resonansfritt enn stål, 4KG)
    -Thick copper bus-bar
    -A.D.E.MOSFET (all channels)
    -Reference Calibration Disc
    -192 kHz/24-Bit (all channel) & Flexible A/D Converter
    -Precision Gain Management Volume Control
    -Flere innganger
    -Bedre signal-to-noise ratio
    -Multifjernkontroll med LCD touch-skjerm.
    -10KG Trafo

Og det fra en forsterker som er TO ÅR ELDRE enn AX4. Hva tror du arvtakeren til AX10 får?

Ellers så topptestes den i samtlige blader i HIGH-END klassen og er en direkte konkurrent til Denon sin 50 000,- forsterker. Slo faktisk den iflg. Lyd å bilde, selv om det ikke betyr så mye. Testes fortsatt og vinner i SIN prisklasse.

Den står fortsatt som toppmodell iflg Pioneer, og rangeres av flere som verdens beste hjemmekinoforsterker.

Selvfølgelig har AX4 noen nye ting, som IPOD inngang og noen andre oppgraderinger. Men det er ikke alltid slik at nye muligheter/funksjoner gir et produkt bedre lyd.

Så, det er nok du som tar feil....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Hvor har du fått opgitt at AX10 gir 280W? Har selv AX10, og leverer 170w, med mulighet for bi-amping. Var en investering jeg ikke kan angre på, et knall kjøp. Greit, den blir veldig varm men kan ikke si den bruker effekten på å varme stua. Kjører Polk Audio RTI12, og den har ingen problemer med å gi nok punch til de.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torching
    - Hvor har du fått opgitt at AX10 gir 280W? Har selv AX10, og leverer 170w, med mulighet for bi-amping. Var en investering jeg ikke kan angre på, et knall kjøp. Greit, den blir veldig varm men kan ikke si den bruker effekten på å varme stua. Kjører Polk Audio RTI12, og den har ingen problemer med å gi nok punch til de.
    Den trekker ca. 280watt mer fra nettet enn AX4 (iflg. Pioneer). Ingen som har sagt den gir 280watt ut på kanalene...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har AX10 i forhold til AX4:

-Tunet av AIR Studios i London
    -Støtte Windows Media Audio (WMA) Pro 9 via USB
    -Stable cast iron base for ultimate chassis stability
    -Sertifisert THX Ultra 2
    -Flere surround instillinger
    -Copper-Plated Chassis
    -Double Layer Chassis
    -Stable Cast Iron Base (10 ganger mer resonansfritt enn stål, 4KG)
    -Thick copper bus-bar
    -A.D.E.MOSFET (all channels)
    -Reference Calibration Disc
    -192 kHz/24-Bit (all channel) & Flexible A/D Converter
    -Precision Gain Management Volume Control
    -Flere innganger
    -Bedre signal-to-noise ratio
    -Multifjernkontroll med LCD touch-skjerm.
    -10KG Trafo
    Velvel. Her farer du med løgn igjen. Mye av det på denne listen har også AX4, så du vet tydeligvis ikke så mye om disse produktene som du påstår. Tuning av AIR studios i London har også AX4, i likhet med støtte for Windows Media Audio (WMA) Pro 9 via USB, Double Layer Chassis m.m.

Hva mener du med flere innganger i AX10's favør? Flere surroundinnstillinger?Det er vel heller omvendt, eller hva? AX4 har HDMI-switching, og det alene veier vel mer enn opp mot noe av det ubetydelige greiene du lister opp over (touchscreenfjernkontroll, Thick copper bus-bar osv). Det er tross alt en meget viktig faktor BÅDE for lyd og bilde.

Og det fra en forsterker som er TO ÅR ELDRE enn AX4. Hva tror du arvtakeren til AX10 får?
    Den blir nok helt sinnsyk, den - hvis den kommer. Poenget mitt er at du idag gjør et mange ganger bedre kjøp med AX4 enn AX10, som tross alt er utdatert på enkelte områder i forhold.

Selvfølgelig har AX4 noen nye ting, som IPOD inngang og noen andre oppgraderinger. Men det er ikke alltid slik at nye muligheter/funksjoner gir et produkt bedre lyd.
    Javel, HDMI-swithcing er helt ubetydelig? Det er sett på som den største revolusjonen innenfor AV noensinne. Høykvalitets HD-bilde og støtte for alle eksisterende lydformater i en og samme kabel. Hva med fasekontroll og kontroll for reduksjon/korreksjon av stående bølger? Auto-surround og DSD-direct?

Så, det er nok du som tar feil....
    Jeg er nok engang fristet til å hevde det motsatte..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv AX10, og leverer 170w, med mulighet for bi-amping.
    AX4 leverer 180 watt med mulighet for bi-amping.

Greit, den blir veldig varm men kan ikke si den bruker effekten på å varme stua.
    Den påstanden er direkte selvmotsigende. Hvordan kan en forsterker unngå å avgi varme hvis den blir "veldig varm"?

Jeg har AX4, og den blir på sitt varmeste "lunken". Det er forøvrig en kjent sak at AX4 er ekstremt effektiv, så effektiv at enkelte før lanseringen trodde det skulle bli en digitalforsterker på bakgrunn av spesifikasjonene.

Kjører Polk Audio RTI12, og den har ingen problemer med å gi nok punch til de.
    Jeg har Dali Helicon 400, og AX4 drar de lekende lett selv på svært krevende volumnivåer.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velvel. Her farer du med løgn igjen. Mye av det på denne listen har også AX4, så du vet tydeligvis ikke så mye om disse produktene som du påstår. Tuning av AIR studios i London har også AX4, i likhet med støtte for Windows Media Audio (WMA) Pro 9 via USB, Double Layer Chassis m.m.

Hva mener du med flere innganger i AX10's favør? Flere surroundinnstillinger?Det er vel heller omvendt, eller hva? AX4 har HDMI-switching, og det alene veier vel mer enn opp mot noe av det ubetydelige greiene du lister opp over (touchscreenfjernkontroll, Thick copper bus-bar osv). Det er tross alt en meget viktig faktor BÅDE for lyd og bilde.

Den blir nok helt sinnsyk, den - hvis den kommer. Poenget mitt er at du idag gjør et mange ganger bedre kjøp med AX4 enn AX10, som tross alt er utdatert på enkelte områder i forhold.

Javel, HDMI-swithcing er helt ubetydelig? Det er sett på som den største revolusjonen innenfor AV noensinne. Høykvalitets HD-bilde og støtte for alle eksisterende lydformater i en og samme kabel. Hva med fasekontroll og kontroll for reduksjon/korreksjon av stående bølger? Auto-surround og DSD-direct?

Jeg er nok engang fristet til å hevde det motsatte..
    Jeg skjønte nesten at du måtte ha en AX4 for å kunne prøve å hevde at AX4 er en oppgradering av AX10.....

Slapp av, det er ingen som "farer med løgn". Specs er hentet ut fra sammenlignings-funksjonen på www.pioneer.no. Så da er det noe manglende info der, eller er det du "som farer med løgn"?

Sjekk for eksempel om dual layer chassis på AX4. Iflg Pioneer har den ikke det.
    For 45 000,- får du bedre komponenter, sånn er det bare. Sjekk for eks. deleprisen på delefilter-komponentene på Dali høytalerne dine, og sammenlign det med skikkelig komponenter som sølv-i-olje etc.

-HDMI svitsjing gir ikke noe BEDRE lyd eller bilde. Det er bare en SVITSJ til en ny kabel-standard, og har ikke en fjert med HD og nye lydformat å gjøre i denne sammenheng, da AX4 ikke har noen funksjon/prosessor for dette.
    -Flere innganger har ingenting med surroundinstillinger å gjøre. (en inngang er der du kan putte kablene dine i ) Det er rett og slett flere tilkoblinger på AX10. Dette betyr selvsagt lite/ingenting, men bare viser at AX10 er i utgangspunktet mer påkostet. Ja, nok en gang, AX4 har fått IPOD og HDMI tilkobling, og det vil selfølgelig den nye modellen av AX10 også få pluss mye mer.
    -Apropos surround instillinger så har AX10 flere. Prøv så skal du se.
    -Tror du virkelig at HDMI svitsjing er mer verdt en bedre og mer påkostet byggekvalitet på forsterkersiden....?????
    -Naivt å tro at en forsterker til 15 000,- er bedre enn high-end topp-modellen til 45 000,- av samme merke. Det er ikke bare naivt, det totalt idiotisk.

JA, og atter JA, AX4 har flere muligheter, og det er derfor vi venter på en NY VERSJON AV AX10. Men det betyr IKKE at AX4 er den nye versjonen av AX10, og det betyr IKKE at AX4 har bedre lydkvalitet enn AX10 til 3 ganger prisen. Tydlig at du ikke har vært mye borti High-end produkter. Hadde selv en for-forsterker fra 1999 til 46 000,- EAD Theatermaster Encore, skal love deg den går AX4 en god gang iht hifi lydkvalitet.

Ser ut som du er litt bitt av "jeg har den gjenstanden, så da er den best UANSETT pris"-viruset som er velkjent på de fleste forum. Det kjennetegnes ofte på TOTAL mangel på fornuft, en EKSTREM stahet, og en TOTAL ignorans fra folk som faktisk har testet flere enn et produkt....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du gang på gang hevder ting som ikke er tilfelle er det ihvertfall ikke SANT. Jeg vil dessuten driste meg til å påstå at HDMI-switching er å foretrekk fremfor component-switching? Det gir vel bedre bilde om man uansett skal "switche" i receiveren..jeg sa ikke at HDMI gir bedre lyd, men at det støtter alle lydformatene slik at man slipper å bruke flere andre og fordyrende kabler i tillegg. Jeg vil fortsatt hevde at AX4 har flere inn/utganger enn AX10. Du får telle på baksiden

Naivt å tro at en forsterker til 15 000,- er bedre enn high-end topp-modellen til 45 000,- av samme merke. Det er ikke bare naivt, det totalt idiotisk.
    Hvis du ikke har fått med deg at high-end utstyr er utdatert og forbipassert av utstyr til brøkdeler av prisen i løpet av et par år når det gjelder AV og SPESIELT receivere, er det nok du som er naiv dessverre. Jeg kan med HÅNDEN PÅ HJERTET si at jeg ikke ville hatt AX10 istedenfor AX4-AVi-S. Det er en grunn til at AX10 har blitt solgt ut rundtomkring til priser rundt det AX4 koster nå. Det er tross alt high-end produktene som taper seg mest og fortest i verdi.

JA, og atter JA, AX4 har flere muligheter, og det er derfor vi venter på en NY VERSJON AV AX10. Men det betyr IKKE at AX4 er den nye versjonen av AX10.
    Jada, vi er enige der. Men det kan jo hende dere må vente forgjeves. Funksjonene som bare var tilgjengelige på high-end produkter for noen år siden har nå blitt gjort tilgjengelige i mid-end og budjettklassen. AX4 er en fullgod erstatter til AX10, har alt den gamle hadde og mere til. Forøvrig er AX4 å regne som en high-end receiver.

Tydlig at du ikke har vært mye borti High-end produkter. Hadde selv en for-forsterker fra 1999 til 46 000,- EAD Theatermaster Encore, skal love deg den går AX4 en god gang iht hifi lydkvalitet.
    Det vil jeg ikke uttale meg om, ettersom jeg ikke har vært borti den forsterkeren du snakker om der. Men jeg har en del erfaring med andre high-end produkter, og hifi-kvalitetene til AX4 i pure-direct modus via i-Link står ikke tilbake for flere integrerte forsterkere jeg har testet i samme prisklasse. Den overrasket meg veldig på dette området, og er svært musikalsk.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har forøvrig ikkje hatt noen av dei produktene , selv om eg er på vei til å skaffe meg ax 2 som nesten er lik..

Men nekter å tro at ax 10 er dårligere enn ax 4 når det kjem til rein og gjer lydkvalitet når det gjelder surround eller aller meir stereo..

til det går ikkje teknologien så fort. som han andre nevner.. eg tror og ein ead slår berre desse ned i støvlene når det gjelder lydkvalitet i stereo.

i surround er det kanskje meir tvilsamt da mye har skjedd på den tiden..

men å nevne ax 4 er bedre enn ax 10 på alle områder er som å nevne at Fiat er bedre enn ferrari :???: :???: :???: :???: selv om ferrarien er fra 2000 mens fiaten er fra 2005.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har da aldri sagt at AX4 har BEDRE LYDKVALITET enn AX10. Jeg sier bare at AX4 er et langt bedre kjøp til prisen idag, og at den har endel som AX10 IKKE har fordi den er så gammel, til tross for at den koster 1/3 av prisen (relativt sett i forhold til den teknologiske utviklingen på receivere).

Det er jo ikke mulig å være i tvil om hva som er det beste kjøpet!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AX4 er langt mer effektiv og blir ikke på langt nær så varm, derfor leverer den mer strøm til høyttalerne istedenfor varme til stua.
    kjenner ikke til de forsterkerene. men at klasse ab har blitt noe mer effektiv siden 50tallet tviler jeg på.
    om den ene blir varmere enn den andre, har selfølgelig med å gjøre at den enten har en annen type kjøleribbe. -eller mest sansynlig en lavere tomgangstrøm. men når den gir signal til høyttalere går nok ca den samme prosenten av effekt til spille som alle andre AB.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det jo merkelig at pioneer hardnakket påstår at den som utvikler minst varme leverer mer effekt til høyttalerne til tross for mindre strømforsyning. Det er et ord som kan forklare det hele, nemlig effektivitet. Jeg er ingen ekspert på forsterkerkonstruksjon, men enkelte forsterkere er jo mer effektive enn andre, og det er tydeligvis det vi har å gjøre med i dette tilfellet.

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •