NAD 316 på B&W DM604 S3?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD 316 på B&W DM604 S3?

Noen som har noen erfaringer om den drar B&W'a bra? Skulle ha visst det, pga veit om en NAD 316 til 1300,- Veit det er en gammel prologic forsterker, men er den bra på stereo, så kjøper jeg den, viss den drar B&W'a bedre enn den Sony
    STR-DB925 QS forsterkeren jeg har.

Newcomer ChrisW sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror den kicker litt liv i de i stereo.....Pleier å være litt power i nad..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BW 604s3 krever MYE guffe. Dvs, NAD 316 blir for liten. Og gammel NAD låter rimelig dårlig. NAD 372 er minimum om du velger NAD til 604s3.

Hvorfor? Jo fordi når du drar på så daler impedansen ned til 3ohm på minimum, og da kveles de fleste forsterkere pga at 604 begynner å "trekke" sykt med strøm! Hørte BW på NAD 352 (som er nad's nest største nå på 2x80watt), det ble ikke bra i det hele tatt, og de gikk fort i kompresjon (du sprenger de kjempelett med så liten forsterker!!).

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han som har den høres ut som han har peiling på det uansett. Jeg sier ikke at du ikke har peiling altså, hehe, men han har hatt b&W dm604 s2 på den forsterkere. Så fikk litt lyst til å prøve. Å gammel NAD nåter slettes ikke dårlig. Har hatt en NAD før her. Kjempe god lyd i den.

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har DM 604S3, og jeg kan bare skrive under på at de krever sitt.

Vær helt sikker på at den er kraftig nok før du kjøper.

Bruker du den sonyen nå? Hvordan funker det?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja de krever sitt merker jeg. som skorob sa at nad 352 er for liten er jo både sant å ikke sant. En kamerat har samme høyttalere som meg. Han kjører nad 352 å det låter jo kjempe bra. 2x75 nad watt er ikke for lite å ikke for mye. Sonyn jeg bruker på dem nå. Veldig tam bass i sonyn. Merker det at den ikke klarer seg når jeg drar på litt. Men klar å fin lyd er er det. Så vil tro naden drar dem bedre. Trenger så mange tilbakemeldinger på dette om det er et lurt kjøp, eller ikke! :-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ho forresten! Ringte hifiklubben nå! Snakka med han jeg kjøpte høyttalerne mine av. Jeg spurte han om NAD 316 klarer å holde styr på B&W DM604 S3, å da svarte han faktisk ja. Han sa det var bra med futt i den. Å at den klarer å holde styr på B&W'a, så da sier jeg til han duden at jeg skal ha den. Blir det ikke bra nok så selger jeg den umiddelbart sammen med en anna pioneer forsterker jeg har her, å skraper sammen litt gronker å legger pengene i en nad effekt forsterker.

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    folkens... Jeg ser ikke helt 316 sitt problem til å trekke disse ht. Det er vel samme effektdel som i 216..?? Og hvis du da får denne til 1300 så er det skikkelig god pris!! Men jeg finner ikke noe om 316 på NADs sider, men finner 317. Denne er oppgitt til bare 2x80w, noe som jeg er enig i at blir for lite.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Noen som har noen erfaringer om den drar B&W'a bra? Skulle ha visst det, pga veit om en NAD 316 til 1300,- Veit det er en gammel prologic forsterker, men er den bra på stereo, så kjøper jeg den, viss den drar B&W'a bedre enn den Sony
    STR-DB925 QS forsterkeren jeg har.
    316 er for liten. Jeg bruker selv NAD 218 på 604 s3 men jeg syntes fortsatt ikke det gir nok punch. Disse høytalerene kan ikke får nok effekt.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. Altså, jeg hadde en ROTEL 1090 her. tror det ikke er så stor forskjell på den å nad 218 når det gjelder strøm forsyning. Men uansett så dro jeg fletta av meg sekv her da jeg prøvde den! :grin: Jeg snakka med hifi klubben om NAD ampen. Han sa jo selv til meg at den klarer å dra høyttalera bra. Derfor han sa det, var fordi strømforsyninga i den er rimelig stor. Å det er jo det jeg trenger. En stor strømforsyning! Men nå var jeg akkurat på Raufoss å leverte effekt ampen min (gammlingen) Quad 405. GLEDER meg til den kommer hjem igjen! Da blir det jaggu guffe nok på de!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -DJ_Ultimate-
    folkens... Jeg ser ikke helt 316 sitt problem til å trekke disse ht. Det er vel samme effektdel som i 216..?? Og hvis du da får denne til 1300 så er det skikkelig god pris!! Men jeg finner ikke noe om 316 på NADs sider, men finner 317. Denne er oppgitt til bare 2x80w, noe som jeg er enig i at blir for lite.

Egentlig har jeg aldri hørt om NAD 316, men regner med den er ranka under NAD 317 og 319(som er samme som NAD 216 på effektdelen). NAD 319 vil nok dra 604 brukbart ja! Men NAD 319 er lydmessig litt dårlig, men kraftig da .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Hehe.. Altså, jeg hadde en ROTEL 1090 her. tror det ikke er så stor forskjell på den å nad 218 når det gjelder strøm forsyning. Men uansett så dro jeg fletta av meg sekv her da jeg prøvde den! :grin: Jeg snakka med hifi klubben om NAD ampen. Han sa jo selv til meg at den klarer å dra høyttalera bra. Derfor han sa det, var fordi strømforsyninga i den er rimelig stor. Å det er jo det jeg trenger. En stor strømforsyning! Men nå var jeg akkurat på Raufoss å leverte effekt ampen min (gammlingen) Quad 405. GLEDER meg til den kommer hjem igjen! Da blir det jaggu guffe nok på de!

Strømforsyninga i 1090 er 3 ganger den som sitter i en NAD 218 . Sitter 700/750va i NAD 218, Rotel 1090 har 2x1200va .

EDIT: er ikke uten grunn at Rotel'en veier 38kg, mot NAD 218 sine 25kg .

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, okei! Jeg har ikke så god peiling på de NAD effekt forsterkerene. Har ikke testa noe av det, så blir spennende å teste 316 på B&W'a :grin: Så nå har jeg sagt jeg skal ha den! Så nå er den i posten ;-)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Raufoss ja.. Totning sjøl je! .

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å teste denne ampen! :grin: Blir skikkelig spennendes! Men som sagt, liker jeg den ikke, så selger jeg både den å den Pinoneer Forsterkeren jeg har her! :-P

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei du kødder nå? er du totning skorob? haha dæ er gromt dæ amma! Holder til hen nå da?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •