Hvordan koble Dekoder -> Receiver -> TV med HDMI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan koble Dekoder -> Receiver -> TV med HDMI

Kommer til å kjøpe meg ny receiver med HDMI-utgang og Flatskjerm med HDMI/DVI. Har også forstått at HDMI fører både bilde og lyd. HiFi-komponentene skal stå et stykke unna TV'en. Det jeg da håper på er at jeg kun kan trekke en (1) HDMI kabel til TV'en. Lurer da på hvordan jeg skal koble f.eks satelitt-dekoder, DVD-spiller, etc til forsterkeren:

DVD: Har komponent video og digital lyd. Denne går greit...
    Satelitt dekoder: denne har kun Scart og kompositt... Hvordan skal jeg koble denne til forsterkeren? Lyden er digital, så den er grei.

Generelt: Kan man koble alle typer videokabler (S-video, kompositt, komponent, etc) til forterkeren som "samler opp og sender videre" ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du har RGB ut på satelittmottakeren trenger du en scart til komponent konverter til ca. 1000 kr. Jeg bruker denne til å koble min mottaker via reciever, men har et kabelstrekk til prosjekter på 8 m. I ditt tilfelle ville jeg derimot ha koblet scart direkte til TV og spart tusenlappen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Dersom du har RGB ut på satelittmottakeren trenger du en scart til komponent konverter til ca. 1000 kr. Jeg bruker denne til å koble min mottaker via reciever, men har et kabelstrekk til prosjekter på 8 m. I ditt tilfelle ville jeg derimot ha koblet scart direkte til TV og spart tusenlappen.
    Er det en slik konverter du mener: http://cgi.ebay.com/SCART-RGB-to-Com...QQcmdZViewItem

Hva med en SCART -> Komponent (SCART i ene enden og komponent i andre...) til 100 NOK. http://cgi.ebay.com/BRAND-NEW-1-5m-Q...QQcmdZViewItem

Husker ikke om det er S-Video på dekoderen. Hvis det er, blir det bedre eller dårligere enn SCART/SCART(RGB).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var den jeg mente (kjøpte den på AVshop). Hvis den til 100 kr fungerer er jo 900 spart - ellers vil scart med RGB nok gi merkbart bedre bilde enn S-Video - veldig synlig forskjell på min projektor i alle fall. På den annen side kan du prøve med S-video først - hvis bildet er OK så er jo alt fint.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •