Onkyo TX-SR803 (THX2, HDMI, m.m....)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-SR803 (THX2, HDMI, m.m....)

Er det noen som helst som har hørt denne (eller sett tester...). Alle kommentarer mottas med takk, da jeg ikke klarer å vente mye lenger før jeg kjøper den... uhørt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen? Bare jeg som liker Onkyo, eller? Hallooo?????

Newcomer Håvard90 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ohh, Onkye er gode greier!

Har selv Onkyo TX-SR602E (s) og er kjempefornøyd

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo lager gode produkter de Desverre så er importøren (mono) i overkant grådige! så Onkyo produktene havner desverre litt høyt i pris, sikkert derfor salgstallene også er deretter.

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns også denne receiveren ser bra ut, men man har hørt en del om Onkyo's veldig følsomme "selvforsvars-kretser" som slår inn og seriøst kutter kraft fra forsterkerne. Skulle gjerne visst hvordan TX-SR803E oppfører seg på dette området...?
    Den mangler vel oppskalering av video over HDMI, hvis jeg har forstått det riktig. Men på den annen side kan man få tak i denne i bra tyske nettsjapper til ca.860E, og det er jo billig da !

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Onkyo=et sikkert valg!

Hei.

Har selv en Onkyo TX-SR702, som er en fjorårsmodell, men kort fortalt er dette et kanonprodukt! 03-serien avløser 02-serien, som du kanskje vet. Kjenner ikke til den nye serien, men hvis denne følger i samme spor som forgjengerne, så kan du neppe trå feil med et slikt valg.

Foruten toppmodellen til 45.000 NKr, så er 803-modellen den dyreste i sortimentet på reciever-sida. Man må derfor anta at lydkretser og prosessorer er på et rimelig høyt nivå.

Jeg stiller allikevel et spørsmål ved vekta på produktet. I forhold til 702-modellen (som egentlig er en "lillebror") har vekta blitt redusert med nesten 2 kg. 702-modellen veier 15,2 kg, mens 803-modellen i følge fabrikkens egen brosjyre skal veie kun 13,5. (Forøvrig det samme som 703-modellen.)

Oslo HiFiCenter solgte nylig ut restlageret av 702-modellen til 7.495,-. Med en veiledende pris på 10 k så er dette et utrolig bra tilbud. Denne modellen mangler HDMI-switching, men har ellers alt av dekodere ombord, inklusive THX-sertifisering. Sjekk selv linken www.oslohificenter.no

I og med at vekta på produkter i denne prisklassen i stor grad relaterer seg til størrelsen på trafoen, så kan det se ut som at denne er redusert en god del på 803-modellen.
    Det eneste jeg med sikkerhet kan si er at 702-modellen har krefter nok til å drive et dedikert 7.1-oppsett. I tillegg har den en MEGET god stereogjengivelse, også - en sjeldenhet blant surroundforsterkere.

Ble du noe klokere nå?

Mvh 777

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med vekta er litt suspekt...selv om tyngde ikke er alt, gir det visse indikasjoner.
    Pioneer AX4=16,1 kg
    Pioneer AX2= 16,0 kg
    Denon 3806=17,5 kg
    Denon 4306=18,5 kg
    Marantz 8500=14,8 kg

Onkyo's TX-SR803E er altså en lettvekter i forhold til de mest sammenlignbare receiverne akkurat nå. På den annen side drar den 680W fra nettet, mot Pio'ene med 460W. Kjøper ikke denne før jeg eventuelt har sett noen reviews med målinger av hva/hvordan den faktisk produserer.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Treespider
    Det med vekta er litt suspekt...selv om tyngde ikke er alt, gir det visse indikasjoner.
    Pioneer AX4=16,1 kg
    Pioneer AX2= 16,0 kg
    Denon 3806=17,5 kg
    Denon 4306=18,5 kg
    Marantz 8500=14,8 kg

Onkyo's TX-SR803E er altså en lettvekter i forhold til de mest sammenlignbare receiverne akkurat nå. På den annen side drar den 680W fra nettet, mot Pio'ene med 460W. Kjøper ikke denne før jeg eventuelt har sett noen reviews med målinger av hva/hvordan den faktisk produserer.

Så triller vi inn NAD 773 . 24kg....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns også denne receiveren ser bra ut, men man har hørt en del om Onkyo's veldig følsomme "selvforsvars-kretser" som slår inn og seriøst kutter kraft fra forsterkerne. Skulle gjerne visst hvordan TX-SR803E oppfører seg på dette området...?
    Den mangler vel oppskalering av video over HDMI, hvis jeg har forstått det riktig. Men på den annen side kan man få tak i denne i bra tyske nettsjapper til ca.860E, og det er jo billig da !
    Har du eksempler på tyske nettbutikker.... her er det vel 220-240V ? Noen erfaring med å handle fra tyske nettsider (fraktkostn., tolltull, etc..) ?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "NAD trilles ut igjen grunnet langt fremskreden HDMI-mangel...." :arrow:

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jadda, Tyskland har 220-240V strømnett.
    Mulig dette burde ligget på Produkt- og prisjakt, men her er litt info :
    Av tyske nettbutikker har vi f.eks. Hickmann-Hifi (825E),TSN Versand (899E), Medianess (878E) og TECHNIKdirect (858E). Den siste sender ikke til Norge, men Strømstad-metoden burde funke. Prisene er inkl.mva og ekskl. frakt. (Hickmann selger også denne på tyske eBay til 799E. )
    Har ikke kjøpt fra noen av de nevnte (foreløpig), men vet at svenskene handler mye fra disse. Du kan sjekke mer inngående på prisjakt.nu forum.

Angående "toll/tull" så funker Tyskland akkurat som Sverige. Man kan få trukket fra tysk mva. på 16% og må betale 25% norsk mva. hvis man velger frakt direkte hjem. Ved Strømstad-metoden betaler man 16% tysk mva. og tar det derfra. Har foreløpig ikke hørt om tyske nettbutikker som krever "svensk" mva. ved frakt til Sverige, men det skal de egentlig hvis de leverer et visst volum årlig til Sverige.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 777
    Hei.

Har selv en Onkyo TX-SR702, som er en fjorårsmodell, men kort fortalt er dette et kanonprodukt! 03-serien avløser 02-serien, som du kanskje vet. Kjenner ikke til den nye serien, men hvis denne følger i samme spor som forgjengerne, så kan du neppe trå feil med et slikt valg.

Foruten toppmodellen til 45.000 NKr, så er 803-modellen den dyreste i sortimentet på reciever-sida. Man må derfor anta at lydkretser og prosessorer er på et rimelig høyt nivå.

Jeg stiller allikevel et spørsmål ved vekta på produktet. I forhold til 702-modellen (som egentlig er en "lillebror") har vekta blitt redusert med nesten 2 kg. 702-modellen veier 15,2 kg, mens 803-modellen i følge fabrikkens egen brosjyre skal veie kun 13,5. (Forøvrig det samme som 703-modellen.)

Oslo HiFiCenter solgte nylig ut restlageret av 702-modellen til 7.495,-. Med en veiledende pris på 10 k så er dette et utrolig bra tilbud. Denne modellen mangler HDMI-switching, men har ellers alt av dekodere ombord, inklusive THX-sertifisering. Sjekk selv linken www.oslohificenter.no

I og med at vekta på produkter i denne prisklassen i stor grad relaterer seg til størrelsen på trafoen, så kan det se ut som at denne er redusert en god del på 803-modellen.
    Det eneste jeg med sikkerhet kan si er at 702-modellen har krefter nok til å drive et dedikert 7.1-oppsett. I tillegg har den en MEGET god stereogjengivelse, også - en sjeldenhet blant surroundforsterkere.

Ble du noe klokere nå?

Mvh 777
    ... likte ikke helt det med vekta, synes at mer tyngde er bra! 702 har dermed gått ned med 2 kg når den nye modellen 703 kom? Hæ? Noen ide hva som har skjedd? hvordan gjør 703 det på diverse sammenligningstester i forhold til 702 ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jadda, Tyskland har 220-240V strømnett.
    Mulig dette burde ligget på Produkt- og prisjakt, men her er litt info :
    Av tyske nettbutikker har vi f.eks. Hickmann-Hifi (825E),TSN Versand (899E), Medianess (878E) og TECHNIKdirect (858E). Den siste sender ikke til Norge, men Strømstad-metoden burde funke. Prisene er inkl.mva og ekskl. frakt. (Hickmann selger også denne på tyske eBay til 799E. )
    Har ikke kjøpt fra noen av de nevnte (foreløpig), men vet at svenskene handler mye fra disse. Du kan sjekke mer inngående på prisjakt.nu forum.

Angående "toll/tull" så funker Tyskland akkurat som Sverige. Man kan få trukket fra tysk mva. på 16% og må betale 25% norsk mva. hvis man velger frakt direkte hjem. Ved Strømstad-metoden betaler man 16% tysk mva. og tar det derfra. Har foreløpig ikke hørt om tyske nettbutikker som krever "svensk" mva. ved frakt til Sverige, men det skal de egentlig hvis de leverer et visst volum årlig til Sverige.
    Starta en ny tråd angående import fra Tyskland, fant ingen andre.... http://avforum.no/forum/showthread.p...612#post342612

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Tanker om Onkyo, vekt&strømstyrke

Ja, hei igjen, jarlandre.

Jeg ser at du etterlyser tester av 703-modellen. Enten "Lyd&Bilde" eller "DVD&Hjemmekino" har nylig testet denne i en sammenligningstest mot andre recievere i prisklassen...... Tenkepause........ Nei, forresten, det var visst 803-modellen. Importøren Mono AS pleier å være flinke til å legge ut tester på produkter i sortimentet på nettsidene: www.mono.no

Når det gjelder tester av 702-modellen, så ligger det en test på Mono's sider. I tillegg kan jeg tipse om den tyske nettbutikken www.hifi-regler.de med videre link til testpartneren www.areadvd.de
    Sistnevnte har gjort en GRUNDIG test av Onkyo TX-SR702. Du kan jo lese den selv hvis du forstår tysk. Den ble kåret til "testreferenz" blant forsterkere i prisklassen opp til 1500 euro. (Pris i Tyskland på 702-modellen var aldri høyere enn 1000 euro (veil.))

702-modellen hørte, etter mitt syn, egentlig ikke hjemme i sin prisklasse. Snarere i prisklassen 12-15000 kr. Byggekvalitet, lydkretser, kreftene... alt er bare så utrolig gjennomført.
    Det kan tenkes at også Onkyo innså dette, og at fabrikken i tillegg ikke tjente nok penger på akkurat denne modellen.
    Dette synet er subjektivt, men etter å ha fulgt med på hjemmekinoforsterker-markedet i flere år, så står jeg for denne påstanden.

På 702-modellen har fabrikken oppgitt et strømforbruk på 700 watt på apparatets bakside. Alle effektangivelser er ikke absolutte, men du kan i alle fall regne med at dette tallet er et minimum under full belastning.
    En annen innleggsholder under denne tråden fremholdt at 803-modellen var oppgitt med et effektforbruk på 680 watt. Fakta f blir derfor at 702-modellen er en kraftigere maskin uansett, så hvorfor kjøper du ikke denne?

Mitt råtips til dine siste spørsmål blir derfor at på både 703- og 803-modellen
    er det spart inn vekt både mhp byggekonstruksjon og strømforsyning.

Dette er en trend jeg føler meg VELDIG SIKKER på at vi kommer til å se mere til i årene fremover.

Med hilsen 777

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ****.... ser ut som kanskje skal skaffe meg en 702 da.... Men hadde egentlig tenkt å kjøpe meg en med HDMI... Men lyden er jo viktigst, og 702 har jo komponent utgang... Ellers er det vel ikke store endringene å snakke om.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HVilke norske nettbutikker har egentlig Onkyo? Ikke lett å finne for en amatør...

...Og 777: Hva med romkorreksjon på 702 vs 703 ? har den det?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hei og hå.

Det er romkorreksjon både på 702 0g 703/803. 702-modellen tilhørte den første generasjonen fra Onkyo som hadde dette. Det er allikevel ikke så sofistikert som eksempelvis Pioneer sitt kalibreringssystem, og det vil nok være behov for å gå etter de innstillingene som maskinen selv gjør. Det er relativt lett å foreta en egenhendig justering av parametrene i Onkyo's system med hjelp av OSD-menyen (OSD=OnScreenDisplay dvs. med ekstern skjerm=i praksis TV'en).

Norske nettbutikker med Onkyo...... Det var verre, men Elkjøp-kjeden har nylig begynt å forhandle Onkyo-produkter. Se www.elkjop.no
    Alternativt Expert-kjeden, som har et annet web-navn: www.bestbuy.com

Du kan visst også skrive www.bestbuy.no

Men, altså, Oslo HiFiCenter er en seriøs butikk! Ring 22 83 29 25 eller 22 83 29 26 og spør etter Frode Nakken (salgssjef), så får du den hjelpa du skal ha.
    Butikken sender selvfølgelig også varer ut i det ganske land på bestilling.

Hvor bor du, forresten?

Mvh 777

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Fint om dere fortsetter tråden teknisk. Lar forhandlerlinkene stå denne gangen, men fortsetter prisdiskusjonen, vil disse slettes. Har for øvrig lagt ut produktet på AVnytt HER, så hvis folk finner gode priser i inn -og utland anbefales det at disse registeres på AVnytt!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Jeg oppfatter hovedpoenget, lygren!

Du har rett, og jeg var selvfølgelig skeptisk selv vedr. min oppramsing, men tok en sjanse.

Det skal bli slutt på denne kommunikasjonsformen i et åpent forum.
    For ettertiden vil slik åpenhjertig inf. bli sendt som PM.

Mvh 777

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm.. noe jeg ikke har fått med meg her? Er det ikke lov å diskutere forhandlere og priser? Eller misforstår jeg?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •