Onkyo TX-SR803 (THX2, HDMI, m.m....) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    777, vi mener ikke å gjøre ting vanskelig og har heller ikke bedt deg benytte PM. Vi har både AVnytt og "pris -og produktjakt" til pris -og forhandlerinnhold på det "åpne forum", så dette er et spørsmål om hvordan vi ønsker informasjonen strukturert her på AVforum, noe som har fungert bra for AVforum i årevis.

Da er det bare å fortsette den tekniske diskusjonen!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    EDIT: forhandlere tas på AVnytt eller under "pris -og produktjakt". Har registrert prisen og forhandleren på AVnytt HER.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av 777
    Hei.

Har selv en Onkyo TX-SR702, som er en fjorårsmodell, men kort fortalt er dette et kanonprodukt! 03-serien avløser 02-serien, som du kanskje vet. Kjenner ikke til den nye serien, men hvis denne følger i samme spor som forgjengerne, så kan du neppe trå feil med et slikt valg.

Foruten toppmodellen til 45.000 NKr, så er 803-modellen den dyreste i sortimentet på reciever-sida. Man må derfor anta at lydkretser og prosessorer er på et rimelig høyt nivå.

Jeg stiller allikevel et spørsmål ved vekta på produktet. I forhold til 702-modellen (som egentlig er en "lillebror") har vekta blitt redusert med nesten 2 kg. 702-modellen veier 15,2 kg, mens 803-modellen i følge fabrikkens egen brosjyre skal veie kun 13,5. (Forøvrig det samme som 703-modellen.)

Oslo HiFiCenter solgte nylig ut restlageret av 702-modellen til 7.495,-. Med en veiledende pris på 10 k så er dette et utrolig bra tilbud. Denne modellen mangler HDMI-switching, men har ellers alt av dekodere ombord, inklusive THX-sertifisering. Sjekk selv linken www.oslohificenter.no

I og med at vekta på produkter i denne prisklassen i stor grad relaterer seg til størrelsen på trafoen, så kan det se ut som at denne er redusert en god del på 803-modellen.
    Det eneste jeg med sikkerhet kan si er at 702-modellen har krefter nok til å drive et dedikert 7.1-oppsett. I tillegg har den en MEGET god stereogjengivelse, også - en sjeldenhet blant surroundforsterkere.

Ble du noe klokere nå?

Mvh 777
    Hei, husker ikke om det var du som tipset meg om 702, men trur det. Fantastisk amp. Har mailet litt med importøren, som sier har vekten er feilaktig opplyst på 703. Det er like tung, og det er kun kosmestiske endringer i denne nye 703.. Så eg gjorde ett kupp, og kjøpte denne 702 med 40 % rabatt.

Stereo seprasjonen er enorm som ikke eg har hørt før i denne prisklassen.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •