Surround reciver til SA 1550. Er Sony STRDB 895 en god match?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surround reciver til SA 1550. Er Sony STRDB 895 en god match?

Hei!

Trenger råd til valg av forsterker til SA 1550. Det er min far som er i ferd med å bygge seg et anlegg. Høytalerene er kjøpt inn, og nå står forsterker og dvd/cd spiller for tur.

I utgangspunktet vil anlegget bli brukt til stereo. De fleste entusiaster mener vel da ta man bør velge en ren stereoforsterker fremfor en surr.reciver.

Som pappa sier, han er ute etter en rimelig god "stuelyd", ikke noe konsertsal...

Med dette som bakgrunn blir defor mitt spørsmål om man kan oppnå dette med å velge en surround reciver og dvd spiller. Da vil han jo ha muligheten til å senere bygge ut til hjemmekino.

Budsjettet for disse to komponenter ligger rundt 7-8000.-

Bor ikke så langt fra svenskegrensen, så en tur til Fyndbørsen er ikke utelukket. Derfor er det fint om deres anbefalinger kan kjøpes der.

Har kikket på sony sin strdb 895 i kombinasjon med dvpns92.
    Er det noen som har erfaring med denne reciveren, eller vet noe om hvordan sony generelt høres ut på System Audio er jeg takknemlig for å høre om dette.

mvh preben

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Om hovudprioriteten er 2-kanals musikk, så ville eg ha gått for ein musikalsk receivar. Marantz er eit godt valg der.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •