Denon AVR-2105 Problemer - IGJEN!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR-2105 Problemer - IGJEN!

I dag under filmtitting gikk min AVR2105 helv*** igjen. Jeg må si at jeg er mektig lei av dette produktet nå. Plutslig slo forsterkeren seg av, og når jeg slo den på igjen et minutt senere kunne jeg observere en masse gnister, og antydninger til flammer. Jeg var kjappt frempå og dro ut stikkontakten, så det gikk bra. Etter en liten halvtimes utlufting er det også mulig å puste luften her inne :-) Svidd elektronikk lukter ikke godt.

Jeg håper instendig at Hifiklubben gir meg et nytt produkt jeg ser ikke frem til 5 nye uker med reprasjoner slik som forrige gang. Hvilke rettigheter har man når produktet går hen å dør for andre gang i garantiperioden?

Refferere til tråden min fra forrige gang:
    http://avforum.no/forum/receivere-forsterkere/24532-denon-avr-2105-feil.html

Mvh.
    En smule opgitt Andreas :-\

Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stå på ditt så får du kanskje en denon-2106 istedenfor å reparere den denon-saken.

men dette forsterker min mening om denon sine forsterkere..
    håper det ordner seg for deg

Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forresten tror jeg ikke du har noen krav eller lignende når det gjelder andre reparasjonen, men som sagt er det i garantiperioden så du skal ikke betale noe.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ganske morro med desse denon. denon som har holdt på i flerfoldige år nå klarer ikke en enkel beskyttelses-krets.

denne forsterkermodulen til tja 20kr er kortslutningssikker.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, da er den iallefall innlevert til hifiklubben igjen. Og med løfte om høy prioritet, og hurtig behandling venter jeg spent. Så får vi se om de klarer å fobedre inntrykket fra forrige gang.

Mvh.

Andreas

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon har ikke vært heldig med 2105, de andre i serien(1705,1905,2805,3805) er så og si feilfrie. Men er sånn som skjer med enkelte modeller, gitt.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn, da fikk jeg telefon fra Hifiklubben om at forsterkern min kommer tilbake fra verkstedet i morgen. Betydelig raskere reprasjonstid enn sist iallefall.

Mvh.

Andreas

Newcomer mrba sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gix

Jeg håper instendig at Hifiklubben gir meg et nytt produkt jeg ser ikke frem til 5 nye uker med reprasjoner slik som forrige gang. Hvilke rettigheter har man når produktet går hen å dør for andre gang i garantiperioden?

Refferere til tråden min fra forrige gang:
    http://avforum.no/forum/receivere-forsterkere/24532-denon-avr-2105-feil.html

Mvh.
    En smule opgitt Andreas :-\
    Har sakset noen utklipp fra www.forbrukerraadet.no

"Du kan for det første kreve å holde tilbake kjøpesummen dersom du ikke allerede har betalt. Du kan videre kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering) eller at selgeren retter mangelen. Det er du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Selgeren kan imidlertid kreve å få reparere i stedet for å gi deg en ny vare dersom det er umulig å fremskaffe en ny eller hvis dette det vil medføre en urimelig kostnad. Dette betyr for eksempel at varer som er kostbare og som faller mye i verdi normalt ikke kan kreves omlevert. Merk deg at du som hovedregel har krav på at selgeren gir deg en lånegjenstand i mellomtiden dersom omlevering eller reparasjon tar mer enn en uke, og at selgeren kun har to forsøk på å rette opp mangelen."

Merk deg her den siste setningen om at du har krav på låneprodukt ved lang behandlingstid og at selger kun har 2 forsøk på å rette opp feilen.

"Hva har du krav på hvis varen har en mangel?

Hvis varen har en mangel, kan du kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering), eller at selgeren retter mangelen. Det er du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Selgeren kan bare kreve å få reparere varen hvis det er umulig å fremskaffe en ny (for eksempel at varen ikke lenger produseres), eller at det vil medføre en urimelig kostnad å fremskaffe en ny. Dette betyr at varer som er kostbare og som faller mye i verdi ikke kan kreves omlevert (for eksempel biler og motorsykler). Masseproduserte varer som finnes på lager vil det som regel være kurant å kreve omlevert (for eksempel mobiltelefoner, klær osv.). Uavhengig av om selgeren skaffer en ny vare eller retter mangelen kan du kreve at dette gjøres kostnadsfritt, det vil si at du får dekket alle omkostningene du har hatt for å få mangelen utbedret."

Merk deg her at du har krav på å få dekket alle omkostinger du har hatt i forbindelse med å få mangelen utbedret. Har du f.eks. tatt bussen ned til sjappa og billetten kostet 20 kr så har du faktisk krav på å få refundert bussbilletten hos HiFi-klubben (virker kanskje litt sært hvis du gjør det kun for 20 kr, men slik er loven).

For øvrig finner man det meste om grantier, kjøpslover, reklamasjonsrett o.l. på forbrukerrådets sine nettsider. Får håpe at forsterkeren holder denne gangen.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytt den i noe som funker... NAD er vel "back in business" på å levere tanks forsterkere/recivere igjen?! De skal vist ha fillerista Kineserene litt(som plutselig gikk over til rimeligere stasj, og tok lik betaling)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •